beantwoord

E-mail verzenden vanaf mobiele telefoon lukt niet meer

• 23 maart 2019
  • 5 reacties
  • 252 keer bekeken

Reputatie 1
Ik kan opeens geen e-mail meer versturen vanaf mijn mobiele telefoon. Zowel in het eigen telfort netwerk als in andere netwerken lukt het niet meer. Ontvangen lukt wel. Ook kan ik vanaf mijn laptop via webmail wel e-mail versturen. Alleen met mobiel lukt het niet.

Ik heb deze instellingen:

SMTP-server: smtp.telfort.nl
Secutiry type: TLS
Port: 587
Require sign-in: yes
Username en password zelfde als bij de webmail.

Dit heeft tot voor kort gewoon gewerkt.

Als ik op DONE klik in het instellingenscherm komt er eerst een window met "Checking outgoing server settings..." en vervolgens een window met de volgende foutmelding: "Unable to set up account cannot safely connect to server"

Graag advies hoe ik dit kan oplossen.

Alvast dank.
icon

Beste antwoord door Undutchable 23 maart 2019, 18:45

Ik heb in de instellingen voor de uitgaande mail security type veranderd van "TLS" naar "TLS (accept all certificates)" en nu werkt het weer.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wat staat er bij instellingen uitgaande mail, ik gebruik zelf de optie niet beveiligd
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Undutchable, dat het opeens niet meer lukt is wel vreemd inderdaad. De instellingen die je noemt komen zo te zien ook overeen met de e-mailinstellingen, maar toch werkt het nog niet. Dat het via de webmail wel lukt geeft aan dat het e-mailadres zelf wel werkt, dus het lijkt erop dat het aan de instellingen ligt. Heb je de account ook al eens van je telefoon verwijderd en daarna opnieuw ingesteld?
Reputatie 1
Ik heb in de instellingen voor de uitgaande mail security type veranderd van "TLS" naar "TLS (accept all certificates)" en nu werkt het weer.
Reputatie 8
Badge +17
Mooi dat het weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat het daarmee gelukt is, zo kan je weer mail verzenden.
Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer