beantwoord

E-mail verzenden lukt niet in Windows 10 Mail

• 5 augustus 2015
  • 21 reacties
  • 29080 keer bekeken

Reputatie 1
Gisteren upgrade gedaan van Windows 8.1 naar Windows 10. Ik maak gebruik van de Mail app van Windows. In Windows 8.1 ging dat goed. In Windows 10 worden uitgaande berichten niet verzonden. Heeft u dit probleem ook ervaren en hiervoor misschien al een oplossing?
icon

Beste antwoord door ggroen 23 december 2015, 00:24

Ik had dezelfde problemen met MS outlook onder Windows 10 . De problemen hebben niks te maken met Telfort verbinding of met Telfort configuraties. MS outlook doet dus alles goed, behalve email verzenden. De outbox blijft dus vol en de boel (bij mij) loopt vast want het balkje 'verzenden' loopt maar tot de helft vol en dan krijg ik een foutmelding (zie boven).

Elders vond ik de oplossing voor dit probleem. Je moet corrupte W10 bestanden op laten sporen en repareren. Dat doe je als volgt:

1. sluit alle applicaties
2. Zet cursor op het windows raampje linksonder in het scherm.
3. Klik op rechtermuisknop en selecteer 'command prompt (administrator)'
4. Het DOS commando scherm opent en je kunt iets gaan intypen
5. Type in het volgende commando in: sfc / scannow
6. Druk op Enter om commando uit te voeren.
7. Je ziet dat de 'scanner' aan het werk gaat om corupte windows bestanden op te sporen, en te herstellen
8. Aan het einde krijg je dus melding of er inderdaad corupte files zijn gevonden en zijn herstelt.
9. Je hoeft verder niks te doen, anders dan het DOS scherm te sluiten en de PC opnieuw op te starten
10. Na hernieuwde opstart van windows, start je outlook en geef je de send/receive opdracht, en dan zou alles nu goed moeten gaan.

Succes
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hi hstam, welkom op het forum! Heb je ook gecontroleerd of de instellingen voor de smtp server wel juist zijn ingesteld? Ik kijk uit naar jouw reactie.
Reputatie 1
Hi hstam, welkom op het forum! Heb je ook gecontroleerd of de instellingen voor de smtp server wel juist zijn ingesteld? Ik kijk uit naar jouw reactie.

Hi Stephen,

Ik heb het volgende ingesteld:
- Inkomende mail: pop3.telfort.nl:110:0
- Uitgaand mail: smpt.telfort.nl:25:0
- Op server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist AAN
- Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail AAN

Deze instellingen gebruik ik ook op mijn mobiele telefoon met Windows Phone 8.1 waar het verzenden en ontvangen van e-mail wel goed werkt.

Op het forum van microsoft loopt ook een discussie: http://answers.microsoft.com/thread/e5c18486-edbe-4ce3-9642-662d6af635a0. Ik heb sterk de indruk dat het een probleem is in Mail.
Reputatie 8
Badge +10
Waarom die :0 achter de poortnummers 25 en 110..?
Reputatie 1
Waarom die :0 achter de poortnummers 25 en 110..?

Zo stelt Mail het in bij het aanmaken van het account.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo hstam, excuses voor de late reactie. Is het in de tussentijd gelukt om het probleem op te lossen? Zo niet, dan verneem ik het graag van je en ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 1
Het probleem doet zich nog steeds voor Stephen. Het lijkt er op dat het een probleem is in de app wat Microsoft zou moeten oplossen. Maar het duurt intussen wel lang.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie hstam. Vervelend dat dit probleem nog steeds aan de gang is. Ik heb dit intern uitgezet om te kijken of wij iets voor je kunnen betekenen. Ik hoop je zo spoedig mogelijk hierover te kunnen berichten.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo hstam, ik heb begrepen dat er gisteren contact met jou is opgenomen. Is het probleem nu verholpen?
Hallo hstam, is het probleem bij jou al opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem
Reputatie 8
Badge +16
Hallo d.streefkerk, wat jammer dat je dit probleem ook ervaart. Ik verwijs je graag door naar email instellen. Laat je dan even weten of het is opgelost?
Beste Stephen,

Ik heb hetzelfde probleem, en met de door jou gegeven verwijzing krijg ik het niet opgelost. Tussen het rijtje keuzemogelijkheden staat Mail van Windows 10 er niet bij. Als jullie het probleem bij andere gebruikers wel op hebben kunnen lossen, hoor ik de oplossing ook graag!

Dank vast!
Reputatie 8
Badge +10
@all

Ik zou die hele e-mail app van Windows 10 maar vergeten, het werkt voor geen meter hier.
Ik krijg al een foutmelding bij het opgeven van de accountnaam.

Installeer gewoon een goeie email-cliënt van derden, zoals Mozilla Thunderbird.
Reputatie 1
Dit probleem heb ik ook. Als je een bericht probeert te versturen, dan zie je niets bijzonders. Geen foutmelding, maar je bericht komt niet aan.

Probeer je echter de map 'Verzonden berichten' van Telfort te synchroniseren, dan krijg je, na een hele tijd wachten, deze foutmelding:

Ik heb hetzelfde probleem, waar Telfort inmiddels netjes op gereageert heeft. Alleen POP3 wordt ondersteund waarbij je geen beveiligstypes mag inschakelen zoals SSL en TSL. Dus werkt het bij windows 10 allemaal niet, terwijl dit bij windows 8 wel het geval is waar wel met TSL gewerkt kan worden.

Is het iemand gelukt om telfort mail onder windows 10 te versturen, ben heel benieuwd?
Reputatie 1
De POP3 is het probleem niet, mail ophalen gaat prima. Het is de SMTP-server waar het probleem zit. Ik stel het precies zo in zoals Telfort aangeeft, maar het werkt toch niet.

Ik heb hetzelfde probleem, waar Telfort inmiddels netjes op gereageert heeft. Alleen POP3 wordt ondersteund waarbij je geen beveiligstypes mag inschakelen zoals SSL en TSL. Dus werkt het bij windows 10 allemaal niet, terwijl dit bij windows 8 wel het geval is waar wel met TSL gewerkt kan worden.

Is het iemand gelukt om telfort mail onder windows 10 te versturen, ben heel benieuwd?
Hallo d.streefkerk, wat jammer dat je dit probleem ook ervaart. Ik verwijs je graag door naar email instellen. Laat je dan even weten of het is opgelost?Hallo Stephen, email instellen in windows 10 staat er niet bij op de telfort site. helaas maar dat gaat hem niet worden zo. Maar er zullen inmiddels toch genoeg mensen zijn met dit zelfde probleem?Je kunt alles instellen zoals telfort voorschrijft maar het werkt gewoon niet.
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Ik ga dit intern laten uitzoeken. Ik wil jullie daarom vriendelijk verzoeken om nog even geduld te hebben. Excuses voor het ongemak.
Stephen, Ik had jullie helpdesk aan de telefoon en houden nog vol dat het met POP3 ipv IMAP zou moeten werken.

De dingen die ik gedaan heb op helpdesks aangeven zijn: outlook 2013 opnieuw installeren (hiermee heb ik het verzendprobleem onder windows 10) en in plaats van mijn Fritzbox heb ik de telfort Experia box als modem gebruikt. Dit heeft het probleem met telfort mail helaas nog steeds niet opgelost.
Met POP3 account in windows 10 outlook 2013 krijg je bij verzenden foutmelding 0x800CCC80 en
met IMAP acount idem krijg je foutmelding 0x800CCCoF, waarbij hij ook nog aangeeft dat jullie server het security certificaat niet herkent.

Met windows 10 waren nog wat meer problemen waarom mail versturen überhaupt niet werkt, ze hebben een fix die je onder administrator command promt moet draaien: commando sfc /scannow daarna werkte andere accounts wel

Gmail werkt inmiddels ook maar daarvoor moet je in je account wel aangeven dat je minder beveiligde apps zoals outlook 2013 toestaat.

Mijn telfort mail adres stamt uit 2004 en is dus erg verouderd is en microsoft iets minder verouderd en gmail is bij de tijd is.
Hoop dat jullie dit toch nog weten op te lossen.
Reputatie 8
Badge +16
De verbinding waarover je de mail probeert te ontvangen of versturen, is deze van Telfort? En betreft dit een xDSL verbinding of heb je een glasvezelverbinding?
Inderdaad telfort aansluiting xDSL met de standaard telfort modem van experia, alleen versturen is een probleem.
Ik had dezelfde problemen met MS outlook onder Windows 10 . De problemen hebben niks te maken met Telfort verbinding of met Telfort configuraties. MS outlook doet dus alles goed, behalve email verzenden. De outbox blijft dus vol en de boel (bij mij) loopt vast want het balkje 'verzenden' loopt maar tot de helft vol en dan krijg ik een foutmelding (zie boven).

Elders vond ik de oplossing voor dit probleem. Je moet corrupte W10 bestanden op laten sporen en repareren. Dat doe je als volgt:

1. sluit alle applicaties
2. Zet cursor op het windows raampje linksonder in het scherm.
3. Klik op rechtermuisknop en selecteer 'command prompt (administrator)'
4. Het DOS commando scherm opent en je kunt iets gaan intypen
5. Type in het volgende commando in: sfc / scannow
6. Druk op Enter om commando uit te voeren.
7. Je ziet dat de 'scanner' aan het werk gaat om corupte windows bestanden op te sporen, en te herstellen
8. Aan het einde krijg je dus melding of er inderdaad corupte files zijn gevonden en zijn herstelt.
9. Je hoeft verder niks te doen, anders dan het DOS scherm te sluiten en de PC opnieuw op te starten
10. Na hernieuwde opstart van windows, start je outlook en geef je de send/receive opdracht, en dan zou alles nu goed moeten gaan.

Succes