beantwoord

E-mail van webmail

• 13 november 2019
  • 4 reacties
  • 112 keer bekeken

Allen,

mijn webmail loopt iedere keer vol zonder dat ik deze gebruik.

de door mij verwijderde e-mails uit Outlook blijven blijkbaar in de webmail staan.

als deze vol is ontvang ik geen e-mails meer.

hoe stel ik eea zo in dat bij verwijderen op PC of telefoon deze ook uit de xms webmail gaan?

Dank

arie

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 14 november 2019, 16:51

Hallo @ADT, welkom op het forum. Als jouw mailbox steeds zegt dat die vol is, is dat niet prettig natuurlijk. Net als Jan heb ik het vermoeden dat je POP3 instellingen gebruikt, als je daarbij aangegeven hebt dat er een kopie van de mail op de server bewaart moet worden kan je daar ook vaak aangeven hoe lang deze bewaard moet worden.
Een andere optie is om de mail niet meer als POP3 ingesteld te hebben op jouw computer, maar als IMAP. Dan is de mail op jouw computer en de webmail synchroon, elke wijziging is dan ook op de andere plek te zien. 

Dat laatste lijkt me in jouw geval de beste oplossing, dan ben je niet meer afhankelijk van de webmail en kan je alles gewoon beheren vanuit Outlook. Op deze pagina op onze site kan je daar de instellingen voor vinden. Lukt het daarmee?

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @ADT , vermoedelijk gebruik je het POP-protocol met Outlook met de instelling dat de e-mails op de server moeten blijven staan.

Dan blijven inderdaad alle e-mails op de Telfort-server (webmail) staan totdat postvak IN vol raakt.

Je zou in kunnen loggen in de webmail en de e-mails verwijderen die je niet meer nodig hebt, vergeet daarbij ook niet de prullenbak leeg te halen anders heb je de e-mails alleen maar verplaatst van postvak IN naar de prullenbak en daar wordt de webmail niet leger van.

Beste Jan, dat is nu net niet de oplossing , ik wil helemaal niet op de webmail zijn . Het moet toch ook automatisch kunnen?

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @ADT , dan stel je in Outlook in dat de door jou verwijderde emails óók van de server verwijderd moeten worden dan hoef je in de webmail niet in te loggen.

Óf je gaat het Imap protocol gebruiken, als je dan een e_mail verwijdert wordt deze meteen van de server verwijderd.

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @ADT, welkom op het forum. Als jouw mailbox steeds zegt dat die vol is, is dat niet prettig natuurlijk. Net als Jan heb ik het vermoeden dat je POP3 instellingen gebruikt, als je daarbij aangegeven hebt dat er een kopie van de mail op de server bewaart moet worden kan je daar ook vaak aangeven hoe lang deze bewaard moet worden.
Een andere optie is om de mail niet meer als POP3 ingesteld te hebben op jouw computer, maar als IMAP. Dan is de mail op jouw computer en de webmail synchroon, elke wijziging is dan ook op de andere plek te zien. 

Dat laatste lijkt me in jouw geval de beste oplossing, dan ben je niet meer afhankelijk van de webmail en kan je alles gewoon beheren vanuit Outlook. Op deze pagina op onze site kan je daar de instellingen voor vinden. Lukt het daarmee?

Reageer