beantwoord

E-mail Outlook 2016

athoning
Ik heb in Outlook 2016 onder W10 de e-mail van telfort ingesteld. Zowel telfortglasvezel als xmsnet, 2 e-mail adressen die bij jullie lopen. Ik heb voor beide het account zo ingesteld conform handleiding. De test met ophalen/testen gaat goed, verzenden lijkt ook goed te gaan. Maar ik krijg via Outlook geen mail binnen!
(wel via webmail)

Graag hulp.
icon

Beste antwoord door kmjansen 14 juli 2017, 01:55

Bekijk reactie

12 Reacties

Deborah - Telfort
Reputatie 2
Badge +1
Hi athoning, welkom op het forum! Hiermee help ik je graag :$. Ik heb alleen een aantal vragen. Heb je deze handleiding gevolgd? Als je via webmail wel e-mails ontvangt, dan vermoed ik dat de instellingen voor de Windows 10 niet goed zijn. Heb je de e-mail accounts wel op een ander apparaat eerder kunnen instellen? Ik hoor het graag van je.
Truusje26
Hier hetzelfde probleem. Alles via jullie Outlook 2016 handleiding ingesteld, de account tests zonder foutmeldingen doorstaan maar er komt geen mail binnen in Outlook (wel in de webmail). Mail verzenden gaat wel goed.
go675141
Gert
Dit probleem heb ik al sinds de installatie Outlook 2016
Met pop instelling kan ik wel mails binnenhalen en verzenden maar via IMAP komt er niets binnen en gaat er niets uit. Controle e-mail na aanmaak account komt wel binnen op de PC's . Vandaag een hele poos met de service desk gebeld en probleem niet kunnen oplossen. Ze denken dat het aan Outlook 2016 ligt maar dat kan haast niet daar ik via network4all wel een prima IMAP mail wisseling heb. Tevens werk ik op 2 verschillende PC's (beide met outlook 2016) en deze hebben beide het zelfde probleem. Op mij IPhone werkt IMAP voor glasvezel wel correct. Het probleem daar is echter dat de verstuurde e-mails wel op mijn IPhone staan maar niet in de mailbox van de PC's beland.
Ben benieuwd wie de oplossing heeft.
Conclusie: Kan haast niet aan Outlook liggen daar Network4all wel met IMAP functioneert.
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Badge +1
@athoning, @Truusje26, @go675141,

Naar aanleiding van jullie berichten ben ik het gaan uitzoeken. Er is een vermoeden dat het voor sommige klanten niet mogelijk is om in Outlook 2016 onder Windows 10 e-mails te ontvangen. Op dit moment wordt er onderzocht waar de oorzaak ligt. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat Microsoft dit niet ondersteunt. Kunnen jullie mij in een apart bericht je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Dan kan ik verder uitzoeken wat er speelt.
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Badge +1
@athoning, @Truusje26, @go675141,

Bedankt voor jullie geduld! Kunnen jullie inmiddels weer e-mails ontvangen? Ik heb het voor jullie uitgezocht en we kunnen vanuit Telfort helaas niets ontdekken om de issue op te lossen. Door een update van Outlook, kan je Outlook Telfort mail mogelijk niet goed functioneren. Indien de issue nog speelt, dan kan je het beste met Microsoft hierover contact opnemen.
go675141
Sorry, dit lijkt me sterk
Op mijn beide Pc's kan ik jullie mail alleen ontvangen onder pop3 en geen IMAP ( op mijn IPhone werkt dit wel onder IMAP) Mijn andere account bij Network4all werkt binnen outlook prima met IMAP op beide Pc's en IPhone Dus als die dat kunnen moet dit voor Telfort ook geen probleem zijn. Mijn andere vraag waar de e-mails blijven die ik met mijn IPhone stuur en nkoet op de Pc's worden getoond heb nog heen verklaring gezien. Het is voor mij van wezenlijk belang dat dit wordt opgelost en het moet dat er meer mensen dit probleem hebben.
Succes met de oplossing
Michael
Reputatie 5
Badge +2
Hoi go675141, dank voor je reactie. Het kan zijn dat Network4all een ander mailplatform heeft dan wij waarbij het mogelijk wel werkt. Hoewel ik ook wat andere uitingen zie over het probleem dat je aankaart, lijkt het geen structureel probleem te zijn met de combinatie Outlook -> IMAP van Telfort. Het probleem met de synchronisatie met je iPhone en ons IMAP-platform kan te maken hebben met dezelfde oorzaak. Kun je aangeven wat de exacte foutmelding is? Ook ben ik benieuwd of het probleem ook speelt als je het test in een andere mailclient als Mozilla Thunderbird. Deel je je bevindingen met mij? Dank je wel!
go675141
Morzilla Tunderbird geïnstalleerd en dit werkt alleen de inkomende mail loopt via poort 143 en TLS en uitgaande poort 587 TLS.
Ik weet niet wat er veranderd is maar ik kan nu ineens via IMAP wel alle verzonden items, deleted items en de verzonden items van mijn IPhone zien in Outlook 2016.
Verzonden items via outlook staan in een nadere map verzonden items als die van mijn IPhone. Dit geld ook voor de deleted items. respectievelijk trash en deleted items
Ontvangen van e-mails is nog steeds onmogelijk in outlook. Poort 995 SSL, automatisch, TLS en uit geprobeerd zonder resultaat. Tevens poort 993 Ook hier geen resultaat. Heb het gevoel dat dit met een beveiliging protocol heeft te maken of toch een ander poort nummer. Network4all gebruikt voor inkomende mails 993 SSL
Aan Microsoft een message gestuurd over dit probleem maar nog geen reactie.
AVG firewall uitgezet en dit geeft ook geen oplossing.
Hopelijk weet Telfort de oplossing en kan Telfort, grote organisatie niet bij Microsoft meer info krijgen?
Deborah - Telfort
Reputatie 2
Badge +1
Hoi go675141, fijn om te lezen dat het wel werkt met Thunderbird. Dit lijkt aan te geven dat het probleem wordt veroorzaakt door een issue in Outlook 2016. Dat wordt vermoedelijk veroorzaakt door de taal. De map 'verwijderde items' wordt in het Nederlands weergegeven en Microsoft hanteert een Engelse benaming hiervoor. Helaas is het voor ons niet mogelijk om Microsoft hierop attent te maken. Wij respecteren de internetstandaarden waar Microsoft soms hiervan afwijkt.
kmjansen
Badge
Hey mensen ik heb de oplossing gevonden:
Het is in het engels maar goed te snappen.

1. Right click on the IMAP ‘Inbox’ folder present in the Outlook navigation pane.
2. Click on ‘IMAP Folders’.
3. Uncheck the option ‘When displaying hierarchy in Outlook, show only subscribed folders.’
4. Click on ‘OK’ and close the window.
5. Once done check if the emails are getting synchronized into Outlook.
6. When all the emails are received, you may recheck the option ‘When displaying hierarchy in Outlook, show only subscribed folders.’

In addition, also set the ‘Root folder’ path to ‘Inbox’.
To do so go to FILE - Account Settings - Account Settings - Email (tab) - Change - More Settings - Advanced (tab). Under ‘Folders - Root folder path:’ > Enter: Inbox.

https://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2013_release-outlook/outlook-2013-imap-issue-sending-reported-error/1f9e7f7a-1a96-474e-9934-d4e9c7f110d9
kmjansen
Badge

Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi kmjansen, bedankt voor je toevoeging! Fijn dat je het hebt gevonden en dat je dit deelt met ons.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)