beantwoord

E-mail ontvangen en verzenden werkt niet meer

• 24 september 2019
  • 10 reacties
  • 865 keer bekeken

Reputatie 1
Goede morgen,
sinds gisteren werkt mijn e-mail adres niet meer! Ik heb hier niets veranderd. Krijg de melding geen verbinding met server mogelijk. Hoe lossen we dit op?
gr.opie65
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 september 2019, 12:03

Hoi @opie65, Jan had mijn bericht van gisteravond al met je gedeeld zo te zien, maar helaas gaf dat nog niet de werkende oplossing. Wat je dan zou kunnen doen is de mailaccount op beide apparaten (of een van beide om te beginnen) verwijderen en weer opnieuw instellen. Daarmee zullen alle instellingen opnieuw met de servers worden gecontroleerd en kan de verbinding zich herstellen. Je gebruikt zo te zien de POP3 instellingen, daarbij wordt de mail van de server naar jouw apparaat gedownload. Als de je account verwijderd kan het zijn dat die al gedownloade berichten verloren gaan, mocht er iets bij zitten wat belangrijk is kan je dat het beste even bewaren.
Daarna kan je de mailbox ook instellen met de IMAP instellingen, daarbij blijven de berichten op de server staan en synchroniseert jouw apparaat daarmee, waardoor je altijd een identieke mailbox hebt op elk apparaat waarop je die mailbox leest.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +8
Hallo @opie65 ,
welkom op het forum. We hebben eerder vanavond een korte verstoring van de mailservers gehad, ik vermoed dat dit daar een gevolg van was. Dat je de mail op alle apparaten niet kon ophalen lijkt in ieder geval die kant op te wijzen. Zou je de bewuste apparaten eens kunnen herstarten en kijken of de mail daarmee wel weer binnenkomt?
Reputatie 1
Ik heb mijn iPhone en iPad aan en uitgezet en tevens een harde resetten, maar dit geeft geen oplossing.

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @opie65, Jan had mijn bericht van gisteravond al met je gedeeld zo te zien, maar helaas gaf dat nog niet de werkende oplossing. Wat je dan zou kunnen doen is de mailaccount op beide apparaten (of een van beide om te beginnen) verwijderen en weer opnieuw instellen. Daarmee zullen alle instellingen opnieuw met de servers worden gecontroleerd en kan de verbinding zich herstellen. Je gebruikt zo te zien de POP3 instellingen, daarbij wordt de mail van de server naar jouw apparaat gedownload. Als de je account verwijderd kan het zijn dat die al gedownloade berichten verloren gaan, mocht er iets bij zitten wat belangrijk is kan je dat het beste even bewaren.
Daarna kan je de mailbox ook instellen met de IMAP instellingen, daarbij blijven de berichten op de server staan en synchroniseert jouw apparaat daarmee, waardoor je altijd een identieke mailbox hebt op elk apparaat waarop je die mailbox leest.
Reputatie 1
Gm, dank voor de reactie. Ga het vandaag proberen
gr
Opie65
Reputatie 1
Gm,
Gedaan en is gelukt en werkt weer prima!
Dank
gr
Opie65
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @opie65, goed om te lezen dat het daarmee is verholpen 🙂 Veel plezier met de weer werkende mail en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Reputatie 1
Werkt NIET
Reputatie 1
Alle accounts verwijderd! Opnieuw begonnen. NOPE het gaat niet werken😣 Ben ZZP'er en mis veel info! Ik werk met Microsoft Outlook op een MAC, Iphone en Ipad
Reputatie 8
Badge +11
Ik snap dat het vervelend is dat het bij jou nog niet werkt @Mossel, ondanks de stappen die je al gedaan hebt. Toch wil ik je vragen om jouw reacties in het centrale topic hierover te houden: [Melding] Problemen met e-mail versturen/ontvangen via POP3. Zie ook de huisregels, waarin we dit ook aangeven :)
Daarmee blijft het overzichtelijk voor iedereen, inclusief jouzelf. Daar zijn na onze laatste reactie nog verdere tips gegeven.

hallo,allemal goede nieuws ik had zelfde probleem en door een liefe telfort helper is opgelost,alles wat je mag doen is,,, prullenbak leeg maken via die webmail 

dus je logt in telfort webmail met je email en wachtwoord en maak je prullenbak leeg en ga je naar instellingen dan klik op email daar heb je en knop waar staat automatish doorsturen

die moet uit.succes

Reageer