beantwoord

E-mail instellen op iPhone lukt niet

• 3 januari 2019
  • 12 reacties
  • 336 keer bekeken

heb alles geprobeerd om een mail te versturen vanaf mijn iPhone moet zeggen NADA niets werkt
heb via Safari door telfort mijn mail automatisch laten instellen ook dat hielp niet .
En het mafste is dat ik de mail account niet van mijn iPhone kan verwijderen en dat maakt mij helemaal woedend er staat DEZE INSTELLINGEN ZIJN GEINSTALLEERD DOOR HET PROFIEL TELFORT
ja leuk maar kan het account niet verwijderen en daar baal ik van.
en ik word gek dat ik geen mail kan versturen via mobiel en elke keer de regel SERVER STAAT RELAYING NIET TOE..........
ben al jaren klant van Telfort en ben zeer tevreden maar op dit gebied vind ik het teleurstellend dat ze niet met een goed en degelijke oplossing komen

iemand een idee

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 7 januari 2019, 13:03

Heel apart dat je het zo niet kan verwijderen. Heb je voor mij misschien een screenshot? Graag persoonlijke informatie even wegwerken. Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. Ik wil het graag verder onderzoeken.

Ik heb in ieder geval ook even de Back Office voor je gebeld hoe je dit kan verwijderen. Mijn collega gaf aan dat het heel lastig telefonisch uit te leggen is. Heb je de mogelijkheid om langs de winkel te gaan? Zo kan mijn collega meekijken in jouw toestel. Ik ben benieuwd of dat lukt.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +15
De smtp staat niet goed. Ga naar http://www.telfort.nl/toestelhulp en loop de instellingen na.
bedankt voor de reactie maar de smtp staat goed volgens telfort instellingen maar helaas werkt niet.
en toestel hulp heb ik al een aantal keren gedaan en wat ik al geschreven heb ik heb de mail instellingen ook automatisch laten doen werkt ook niet .
en ik kan de mail account ook niet verwijderen wat ik vreemd vind.
Reputatie 8
Badge +19
Het is een vaker voorkomend probleem met de standaard mail-app op iPhones...
De beveiliging voor de smtp-server kent in de standaard mail-app alleen het verouderde SSL protocol, en de smtp-server van Telfort ziet liever (start)TLS als beveiliginsprotocol.
Het beste advies dat ik je kan geven is om gewoon eens van die 'oubollige en gebrekkige' standaard meuk van Apple af te stappen en een echt goeie email-app te installeren die veel meer instellingen en functies kent.
Een prima mail-app voor de iPhone is o.a. Blue Mail
Geef dit eens een kans... 😉

De instellingen voor de smtp-server zijn overigens:
smtp.telfort.nl
Poort 587
Beveilingstype (start)TLS
Authenticatie vereist: Ja
bedankt Enterprise
heb blue mail gedownload maar helaas werkt niet .
Reputatie 8
Badge +19
Probeer het eens met kpn.smtp.nl
Overige gegevens zijn hetzelfde.
Reputatie 8
Badge +15
@HDRK Relaying niet toegestaan houd in dat je e-mails probeert te versturen die niet vanaf het @telfort.nl netwerk worden verstuurd. Vaak voorkomend kwaaltje met een iPhone.

Oorzaken kunnen zijn:
  • Smtp server of aanvullende smtp servers
  • Instellen via ander mobiel of WiFi domein
  • Instellen als POP account
  • Verouderd wachtwoord
Oplossingen kunnen zijn:
  • Wachtwoord wijzigen
  • Opnieuw instellen via het Telfort domein
  • Instellen als IMAP. Voor ADSL instellingen klik hier. Voor glasvezel instellingen klik hier. Je komt wel uit bij de instellingen van de iPhone XR maar dat zou geen probleem mogen zijn.
Tips:
  • Probeer eerst het wachtwoord te wijzigen. Dit wil vaak al helpen.
  • Zorg dat je naast de hoofdserver ook een andere smtp server toevoegt zoals van Gmail. Lukt het niet om het via de hoofdserver te versturen dan zal je iPhone de andere servers proberen.
  • Werkt dit niet verwijder dan eerst het e-mail account dat je al hebt aangemaakt. Zorg dat je bij hoofdserver smtp ook de smtp's die er al staan verwijdert. Anders heb je kans dat je iPhone die alsnog pakt bij het instellen.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi HDRK, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je problemen hebt met het versturen van de mails. Dat is niet fijn.

Je hebt al vele opties geprobeerd om het aan de praat te krijgen maar tot op heden zonder succes. 😞 Nu zie ik dat Koffiemok nog hele goede tips geeft. Ben je daar nog mee aan de slag gegaan? Geeft dat verbetering?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi HDRK,

Je kan toch het Telfort profiel verwijderen? Voor Telfort heb je helemaal geen profiel nodig, na plaatsten van simkaart gaan alle instellingen vanzelf en normaal is voor een email alleen pop/smtp en login gegevens. Dus zoek even naar dat profiel en gooi het weg.
email account heb ik via de telfort website geïnstalleerd je kan kiezen handmatig instellen of automatisch je moet dan via de safari webbrowser van de iPhone naar telfort site gaan en die optie kiezen dan wordt het automatisch gedaan .ik wou dat verwijderen maar dat ging niet bij mijn ander mail account Gmail als ik daar naar toe gaat staat er onder account verwijderen als je dat wil en dat staat niet bij de mail account van telfort.
Reputatie 3
Badge +2
Kijk even bij instellingen>algemeen of je daar een actief profiel ziet staan.
Ik heb de email account van telfort automatisch via safari laten in stellen op mijn iPhone .
Deze account wil ik nu verwijderen van de iPhone maar vreemd genoeg kan dat niet als ik naar die account gaat staat er onder DEZE INSTELLINGEN ZIJN GEINSTALLEERD DOOR HET PROFIEL 'TELFORT' en niet zoals normaal VERWIJDER ACCOUNT wat bij mijn ander mail account wel staat .
heeft iemand een idee vind het heel vreemd dat dit zo is
Reputatie 8
Badge +11
Heel apart dat je het zo niet kan verwijderen. Heb je voor mij misschien een screenshot? Graag persoonlijke informatie even wegwerken. Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. Ik wil het graag verder onderzoeken.

Ik heb in ieder geval ook even de Back Office voor je gebeld hoe je dit kan verwijderen. Mijn collega gaf aan dat het heel lastig telefonisch uit te leggen is. Heb je de mogelijkheid om langs de winkel te gaan? Zo kan mijn collega meekijken in jouw toestel. Ik ben benieuwd of dat lukt.

Reageer