beantwoord

E-mail behouden bij overstap naar KPN glasvezel

• 20 november 2019
  • 7 reacties
  • 196 keer bekeken

Hier in het buitengebied krijgen we in de komende maanden glasvezel, echter is er geen mogelijkheid om dit bij Telfort af te sluiten, wel bij KPN maar dan verlies je wel je Telfort e-mail account(s) 

bij KPN kon je altijd je account behouden ( tegen betaling uiteraard) maar als je bij Telfort weggaat (min of meer verplicht) dan kan dat niet, zelfs niet nu Telfort KPN wordt..

ben ik de enige die dit “problem” heeft en het een vreemde zaak vindt?

Ik neem aan dat er meer mensen geconfronteerd worden met een “verplichte” overgang naar KPN en dan hun jarenlange gebruikte Telfort e-mail accounts verliezen?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 21 november 2019, 15:21

Hoi @Godfried13, welkom hier. 

Wat leuk dat er Glasvezel komt bij jou in het buitengebied. Alleen er zit dus een nadeel aan. Je verliest jouw e-mailadressen bij ons. Dat klopt helaas. Deze zijn niet te behouden, ook niet als e-mailonly. De enige manier om ze te behouden is om te wachten tot onze Telfort abonnementen overgezet worden naar KPN. Dan gaan jouw e-mailadressen mee. Wordt jouw abonnement voor die tijd bij ons stopgezet of stap je over naar KPN met een nieuw abonnement, dan zullen ze helaas verdwijnen. Ik kan hier niets anders van maken. :(

Bekijk reactie

7 reacties

Hallo @Godfried13 ,

als de via KPNNetwerk.nl een glasvezelverbinding wordt opgeleverd en Telfort is nog Telfort, krijg je t.z.t. via Telfort een aanbod om over te stappen op glasvezel en verandert er niets aan je e-mailaccounts.

Als Telfort t.z.t. is opgenomen in KPN verandert er ook niets aan je e-mailaccounts, die blijven behouden.

Als je nu overstapt naar KPN raak je je e-mail-accounts kwijt en krijg je een e-mail-account van KPN, daar KPN en Telfort officieel nog verschillende bedrijven zijn en het overstappen ook als zodanig behandeld worden.

Is er een specifieke reden dat het niet mogelijk zou zijn via Telfort?

Dat er geen nieuwe klanten via Telfort een glasvezel verbinding kunnen afnemen dat klopt wel. Voor bestaande klanten moet dit mogelijk zijn.

Over een klein jaar zijn we allemaal op papier KPN klant dan is het email behoud iets makkelijker.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/telfort-en-kpn-gaan-samen-verder-80188

@JanD , het probleem daarmee is dat in een buitengebied ( waar ik dus  zit) glasvezel aangelegd/aangesloten word door een andere partij (glasvezel buitenaf / kabelnoord) en een van die partijen werkt maar samen met KPN ( geen Telfort mogelijk)

In een voortraject al moet beslissen of je mee doet ( anders word de glasvezel niet bij jou in huis aangesloten) en met welke provider (KPN in mijn geval) dus kan ik niet bij Telfort blijven, en zal mijn e-mails verliezen.

@Galdor68 het aanbieden van email behoud of niet is een keuze van de provider en helaas is de Telfort keuze om het niet te doen ( samen maar niet gelijk) 

Nu is het duidelijk dan is het een geval van nu kiezen voor KPN of een andere provider. Email adres verlies bij een overstap is de reden dat ik deze elders heb.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Godfried13, welkom hier. 

Wat leuk dat er Glasvezel komt bij jou in het buitengebied. Alleen er zit dus een nadeel aan. Je verliest jouw e-mailadressen bij ons. Dat klopt helaas. Deze zijn niet te behouden, ook niet als e-mailonly. De enige manier om ze te behouden is om te wachten tot onze Telfort abonnementen overgezet worden naar KPN. Dan gaan jouw e-mailadressen mee. Wordt jouw abonnement voor die tijd bij ons stopgezet of stap je over naar KPN met een nieuw abonnement, dan zullen ze helaas verdwijnen. Ik kan hier niets anders van maken. :(

Bart , dat zou betekenen dat ik dan twee abonnementen moet  aanhouden ( bestaande Telfort niet opheffen , en het nieuwe KPN voor glasvezel en dat niet gebruiken.) om mijn e-mail te behouden 

of hopen dat de glasvezel pas komt na de omzetting van Telfort naar KPN ;)

Reputatie 8
Badge +11

Een dubbel abonnement is geen gewenste situatie. Dus ik hoop op het laatste, dat zou fijn zijn. :)

Reageer