beantwoord

Dubbele mails na vernieuwing webmail

• 19 december 2019
  • 11 reacties
  • 252 keer bekeken

Sinds vanavond ineens 120 mailtjes dubbel op mijn telefoon. Op webmail is alles nog wel normaal.

Ik wordt daar niet erg blij van.

Kan iemand mij uitleggen wat hier is gebeurd?

Telfort, wat gaat u doen om dat weer terug te draaien?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 23 december 2019, 16:17

Dag @VersHandel en @hhilhorst. Van harte welkom hier. Zoals jullie zien heb ik jullie topics samengevoegd, omdat jullie min of meer tegen hetzelfde aan lopen. Ik verwacht dat de issues zijn opgetreden met de vernieuwing van webmail. Iedereen is per e-mail op de hoogte gesteld van de vernieuwde webmail

@VersHandel, ik vermoed dat er in jouw geval sprake is van een dubbele map, waarvan er steeds slechts één wordt weergegeven. Je kunt dat controleren door in je webmail naar ‘Instellingen (⚙️)’ > ‘E-Mail’ te gaan en vervolgens ‘Wijzig IMAP abonnementen’ te selecteren. Je krijgt dan een lijst met alle mappen. Zorg dat alle mappen zijn aangevinkt en kies voor ‘Opslaan'. Ga vervolgens terug naar je webmail en check of de inhoud van de dubbele mappen overeenkomt. Als dat het geval is, kun je een van de mappen (inclusief de dubbele mailtjes) verwijderen.

@hhilhorst, jij kunt op dezelfde wijze naar de lijst met alle mappen gaan en controleren of alle mappen zijn aangevinkt. Ik vermoed namelijk dat niet alle mappen zijn aangevinkt. Vink in dat geval alle mappen aan en klik op ‘Opslaan'. 

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @VersHandel , heb je toevallig de nieuwe versie van de webmail, dan kan het daar aan liggen.

Een oplossing weet ik helaas niet, maar Telfort misschien wel.

Ik heb alle nieuwe dubbele mailtjes verwijderd.

Hierna ben ik naar webmail gegaan en daar bleek dat er een omzetting naar KPN webmail heeft plaatsgevonden en is mijn mailbox op een paar nieuwe mailtjes na leeg.

Ik wil al mijn mailtjes terug, die verdwenen zijn.

Waarom is er geen melding geweest dat dit ging gebeuren?

Admin: bericht verplaatst en samengevoegd met dit topic.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @VersHandel en @hhilhorst. Van harte welkom hier. Zoals jullie zien heb ik jullie topics samengevoegd, omdat jullie min of meer tegen hetzelfde aan lopen. Ik verwacht dat de issues zijn opgetreden met de vernieuwing van webmail. Iedereen is per e-mail op de hoogte gesteld van de vernieuwde webmail

@VersHandel, ik vermoed dat er in jouw geval sprake is van een dubbele map, waarvan er steeds slechts één wordt weergegeven. Je kunt dat controleren door in je webmail naar ‘Instellingen (⚙️)’ > ‘E-Mail’ te gaan en vervolgens ‘Wijzig IMAP abonnementen’ te selecteren. Je krijgt dan een lijst met alle mappen. Zorg dat alle mappen zijn aangevinkt en kies voor ‘Opslaan'. Ga vervolgens terug naar je webmail en check of de inhoud van de dubbele mappen overeenkomt. Als dat het geval is, kun je een van de mappen (inclusief de dubbele mailtjes) verwijderen.

@hhilhorst, jij kunt op dezelfde wijze naar de lijst met alle mappen gaan en controleren of alle mappen zijn aangevinkt. Ik vermoed namelijk dat niet alle mappen zijn aangevinkt. Vink in dat geval alle mappen aan en klik op ‘Opslaan'. 

Helaas Natasja,

mijn problem is anders. Ik heb de lijst met mappen gecontroleerd. Deze staan allemaal aangevinkt.

Ik heb alleen maar gezien dat er al een tijd een melding staat dat er nieuwe webmail komt. Ik heb hier geen mail over ontvangen.

Doordat ik de vetgedrukte mails in mijn mailapp op de android smartphone heb weggegooid zijn dus naar nu blijkt de mails uit de vernieuwde omgeving op KPNserver verwijderd. Dit betekent dus dat ik de mails die ik wilde bewaren op de mailserver er niet meer staan. Kunnen jullie deze nogmaals terugzetten vanuit de telfortomgeving en mij waarschuwen dan kan ik namelijk de niet vetgedrukte mails verwijderen en blijven de andere op de nieuwe mailserver staan als backup van mijn telefoon.

Reputatie 8
Badge +9

Vreemd dat je geen e-mail hebt ontvangen, @hhilhorst. Is die niet in je spam beland? Als ik het goed begrijp heb je de e-mails verwijderd in het e-mailprogramma op je toestel, maar wilde je diezelfde e-mails wel in je webmail-omgeving bewaren? Als je IMAP gebruikt, wordt e-mail gesynchroniseerd. Verwijder je dan e-mails op je telefoon, dan worden die ook in je webmail verwijderd. Heb je de optie om een kopie op de server op te slaan ingeschakeld staan? Ik kan er niet voor zorgen dat e-mails die je zelf verwijdert worden teruggezet. Heb je ook de prullenbak gecheckt voor de zekerheid? 

Bedankt voor jouw antwoord. Alles wat je verteld klopt en is bekend.

Jullie ICT afdeling heeft de mails verplaatst van de telfort server naar de kpn server. Hierdoor ziet mijn mailapp deze als nieuwe mails en geeft deze vetgedrukt weer. Als ik geweten had dat deze aktie zou plaatsvinden dan was ik gewaarschuwd en zou dan de niet-vetgedrukte verwijderd hebben.

Dus gaarne nogmaals deze telfort naar kpn aktie herhalen en dan heb ik mijn maiĺs terug op de kpn server.

Reputatie 8
Badge +9

Fijn dat dat bekend is. Ik kan er helaas niet voor zorgen dat de actie herhaald wordt, zodat je e-mails worden teruggezet. Iedereen voor wie de webmail is omgezet, heeft daarover vooraf bericht gekregen. Als je de e-mails ook uit de prullenbak hebt verwijderd, dan vrees ik dat ik niets meer voor je kan doen.

In een mail van 17-12 staat: 

Binnenkort geniet u van de Webmail van KPN met meer opslagruimte

Dit is een zeer simpele omschrijving waaruit ik niet gelezen heb dat de omzetting snel zou plaatsvinden. Helaas was dit dus wel het geval en ben ik mijn mails kwijt op de KPN server.

Duidelijk communiceren blijft moeilijk.

Reputatie 8
Badge +9

Jammer dat je dit zo ervaart, @hhilhorst. Het bericht waarin de vernieuwing van webmail wordt gecommuniceerd heeft als onderwerp/titel: “Goed nieuws! Webmail wordt verbeterd.” Daarin geven we uitleg over de wijzigingen. Maar dat verandert niets aan het feit dat ik de verwijderde e-mails niet kan terughalen. Ik vind het heel spijtig, maar ik kan echt niets voor je doen.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @hhilhorst , ik heb het al eerder geschreven en blijf nog steeds van mening dat je de digitale brievenbus moet vergelijken met je brievenbus thuis, die haal je ook iedere dag leeg en de ontvangen post verwerk je, bewaar je in ordners of gooi je weg. Je laat thuis nooit je post in de brievenbus zitten met het risico dat de bus overvol raakt en er niets meer bij kan, heb je een buitenbus, loop je nog meer risico. Zo is het ook met digitale post.

Telfort/KPN is slechts de postbode die de post in de bus doet, de rest is jouw verantwoording.

Beste JanD,

een vergelijking tussen een emailbox en een brievenbus thuis slaat nergens op en is niet te maken. Dat is het enige dat ik nog kwijt wil in dit forum over mijn verdwenen emails.

Reageer