beantwoord

DNSSEC op telfortzakelijk.com

  • 14 juni 2019
  • 3 reacties
  • 225 keer bekeken

Badge +1
Tegenwoordig bestaat er iets moois genaamd DNSSEC.
Nou zou je zeggen dat een groot bedrijf als Telfort/KPN wel weet hoe zij dat moeten instellen op hun eigen domeinnamen.
Maar niets blijkt minder waar, want op de domeinnaam telfortzakelijk.com lukt het niet om TXT records op te vragen.
Voor het bezoeken van een website niet zo heel erg, maar logboeken van mailservers staan vol met meldingen dat het opzoeken van de SPF records niet lukt.

Voor de gene met Windows die het willen proberen, een leuk cmd commando:
Via Google DNS:
nslookup -type=txt telfortzakelijk.com 8.8.8.8
Via OpenDNS:
nslookup -type=txt telfortzakelijk.com 208.67.222.222

Via Google krijg ik een mooie Server failed melding, zij ondersteunen namelijk DNSSEC.
OpenDNS vind DNSSEC niet zo interessant, dus die laten wel een resultaat zien.


Nou zit ik zelf er als systeembeheerder een beetje mee hoe ik klanten moet gaan uitleggen dat zij mailtjes van voicemail@telfortzakelijk.com pas een paar uur later binnenkrijgen omdat de spamfilter zit te twijfelen.
Kan er heel misschien een systeembeheerder van Telfort/KPN kijken waarom hun DNSSEC stuk is ??
Dan hoef ik een stuk minder uit te leggen aan de klant....
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 26 juni 2019, 11:50

@brambo123, zoals beloofd zou ik bij je terug komen als ik antwoord hard. Helaas duurde het iets langer dan verwacht. Er ging inderdaad ergens wat mis in een van de records. Dit is nu aangepast en het is weer opgelost.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @brambo123, ik lees dat je graag wil weten waarom de DNSSEC stuk is als deze al stuk is. Ik begrijp in ieder geval dat mailtjes bij vele klanten later aankomen om dat de spamfilter twijfelt. Ik durf je hier zo geen antwoord op te geven. Ik ga dit navragen bij de specialist. Ik verwacht snel een antwoord en dan kom ik er bij je op terug.
Reputatie 8
Badge +11
@brambo123, zoals beloofd zou ik bij je terug komen als ik antwoord hard. Helaas duurde het iets langer dan verwacht. Er ging inderdaad ergens wat mis in een van de records. Dit is nu aangepast en het is weer opgelost.
Reputatie 8
Badge +8

DNSSEC staat nu ook standaard aan bij Telfort, zie:

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/vanaf-nu-heeft-telfort-extra-veilig-internet-met-dnssec-85090

Reageer