beantwoord

“Dit bericht is niet gedownload van de server.“

• 28 februari 2020
  • 19 reacties
  • 4604 keer bekeken

Ik ontvang mail, die soms kort daarop niet meer te lezen is. Wat ik wel kan lezen is: “Dit bericht is niet gedownload van de server.”

Hoe krijg ik deze mail toch weer te lezen?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 9 maart 2020, 18:58

Hi @kaka84, ik heb sinds mijn laatste reactie nog niets van je gehoord. Ik hoop dat dat een goed teken is, en dat het gelukt is met de instellingen. Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten.

@kaka84 Het kan zijn dat het verschil in instellingen, het ene apparaat op Pop3 en het andere op IMAP, voor een soort miscommunicatie zorgt. Dat mails volgens het ene apparaat al verdwenen zijn en volgens het andere nog niet. Ik raad je aan om alle apparaten als IMAP in te stellen, en dan eens te kijken hoe het gaat.

Laat je weten of dat is gelukt en of alles daarna goed werkt?

Bekijk reactie

19 reacties

Hallo @kaka84 , welk e-mailprogramma gebruik je op je computer?

Kun je via de webmail die e-mail wel lezen?

Ik gebruik mail 

Hallo @kaka84 , hoe heb je MAIL van Windows 10 ingesteld? POP  of IMAP.

Het gaat niet om “Mail van Windows” maar van Apple. 

En het staat ingesteld inkomende post op IMAP

Ik weet nu ook hoe ik in webmail kan komen. Alleen daar staat alleen nog mail in van gistermiddag en vandaag. Kan ik dat anders instellen dat het bv. Een paar week in blijft staan op de server? Of kan dat niet wanneer het ingesteld staat op IMAP?

Hallo @kaka84 , als je de Apple-mail ook als IMAP hebt staan zie je als het ware een afspiegeling van de Webmail-server van Telfort/KPN

Als je op de Apple een e-mail verwijdert, verwijder je in feite de e-mail van de webmailserver.

Dus als je later letterlijk inlogt in de webmail zie je de betreffende e-mail dus niet meer terug.

Als je niets verwijdert blijft het net zolang op de webmailserver staan als de ruimte toelaat en dat is met de nieuwe webmail hééééé'l veel.

Ja duidelijk. Alleen dan weet ik nog niet : “Dit bericht is niet gedownload van de server.” waardoor ik dit bericht krijg. De volledige tekst heeft wel in mijn mail gestaan maar verdwijnt dan enige tijd later krijg dan te lezen : “Dit bericht is niet gedownload van de server.”

Hallo @kaka84 je zou dat op kunnen zoeken in de beschrijving van jouw MAIL-programma of aan het Apple forum kunnen vragen.

Ik ben niet bekend met de Apple-software, sorry.

Succes verder.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @kaka84, wat gek dat je mails eerst wel in jouw Apple Mail kunt lezen, maar dat ze op een later moment aangeven dat ze niet gedownload zijn van de server. We denken hier graag met je mee over hoe je dit kunt oplossen.

Met behulp van JanD is het wel gelukt om in te loggen op Webmail begrijp ik, maar de mals verdwijnen daar ook. Heb je jouw e-mailadres ingesteld op één of meerdere apparaten, bijvoorbeeld ook nog op een mobiele telefoon? En hoe heb je het account ingesteld staan: als een Pop3 of als IMAP account? Dat heeft namelijk invloed op of de mails verdwijnen uit Webmail.

Op mijn iPad staat het ingesteld bovenaan op pop en bij inkomende mails op imap. 
op mijn telefoon zie ik beide ingesteld op imap. 
Vreemd vind ik ook dat niet alle mail zomaar niet leesbaar meer is. En soms ook langere tijd geen problemen. En ook niet alle mails zijn zo ineens onleesbaar. 

meestal verwijder ik de mails van mijn iPhone. En lees ze meestal daar niet en gooi het ook snel uit de prullenbak. 

Reputatie 8
Badge +11

@kaka84 Het kan zijn dat het verschil in instellingen, het ene apparaat op Pop3 en het andere op IMAP, voor een soort miscommunicatie zorgt. Dat mails volgens het ene apparaat al verdwenen zijn en volgens het andere nog niet. Ik raad je aan om alle apparaten als IMAP in te stellen, en dan eens te kijken hoe het gaat.

Reputatie 8
Badge +11

Hi @kaka84, ik heb sinds mijn laatste reactie nog niets van je gehoord. Ik hoop dat dat een goed teken is, en dat het gelukt is met de instellingen. Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Bij instelling van accounts

op mijn iPad staat bovenaan “Popaccountgegevens”. 
op mijn iPhone staat bovenaan “Imap-accounts gegevens”. 
Bij beide zowel iPad en iPhone staat wel beide inkomende post ingesteld op imap. 

waarom bij de een ingesteld staat als pop en de andere als imap is mij een raadsel. Waar pop staat kan ik niet wijzigen. 

Bij instelling van accounts

op mijn iPad staat bovenaan “Popaccountgegevens”. 
op mijn iPhone staat bovenaan “Imap-accounts gegevens”. 
Bij beide zowel iPad en iPhone staat wel beide inkomende post ingesteld op imap. 

waarom bij de een ingesteld staat als pop en de andere als imap is mij een raadsel. Waar pop staat kan ik niet wijzigen. 

Hallo @kaka84 , op het apparaat waar pop staat zou je dat account eens kunnen verwijderen en opnieuw aanmaken als imap-account.

Reputatie 8
Badge +11

@kaka84 Klopt, je kan Pop3 in het al ingestelde account niet wijzigen naar IMAP. Door de tip van @JanD te gebruiken, en het account opnieuw in te stellen op jouw iPad als IMAP account, lukt dat wel. Ik verwacht dat alles daarna goed werkt. Laat maar weten of het is gelukt.

Ik heb nu ook pop op mijn iPad account omgezet in imap. Helaas nu heb ik een nog groter probleem: wanneer ik de inkomende map de mails verwijder op mijn iPhone verdwijnen ze ook uit de inkomende map van mijn iPad. 
Dat wordt opletten. Niets verwijderen o.i.d. In mijn iPhone.

ik heb nu mail maar uitgezet op de iPhone. 

Hallo @kaka84 , dat klopt inderdaad, dat is de consequentie van het gebruik van het IMAP-protocol, je hebt als het ware rechtstreeks toegang tot de mailserver, als je dus is wijzigt zie je dat direct op het andere apparaat.

Reputatie 8
Badge +11

@kaka84 Ja, ik kan me voorstellen dat dat even wennen zal zijn. Zoals JanD ook vertelt is IMAP een rechtstreekse verbinding met de server. Ik hoop dat je er snel aan kan wennen, of anders misschien met mappen kunt gaan werken en de mails zo kan sorteren. Stel ze gerust als je nog vragen hebt.

Reageer