beantwoord

Delivery Status Notification (Failure)

• 5 februari 2020
  • 10 reacties
  • 325 keer bekeken

Goedemorgen helpende handen,

Vanuit meerdere personen die mij een mail willen sturen naar mijn Telfort mailadres (@telfort.nl) krijg ik de melding dat zij het volgende bericht ontvangen: 

Delivery Status Notification (Failure).

Dit terwijl ik wel de mail in mijn inbox ontvangen. Weet iemand hoe dit kan? Heeft dit te maken met de overgang van Telfort naar KPN? En hoe kunnen we het oplossen? 

In de mail wordt ook aangegeven:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

Het e-mailadres wat dan aangegeven wordt is niet het e-mailadres waar de mail naar verstuurd is. Dit betreft een oud mailadres van mijzelf. 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groet,

Thomas

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 24 februari 2020, 09:01

Ik heb het zelf ook even getest. Ik krijg ook de bouncemail en ik denk ook dat ik het probleem heb gevonden. Ik vermoed dat jouw huidige e-mailadres alle mails automatisch doorstuurt naar jouw oude e-mailadres. Een zogenaamde auto forward. Wil je eens in de webmail kijken of dat ingesteld staat? Of je deze kan uitschakelen?

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @ThomasHoogeveen, welkom hier. 

Ik lees dat mensen die je kennen een bouncemail krijgen als ze jouw een e-mail sturen. Alleen die is dan van een oud e-mailadres van jou? Sturen ze daar niet per ongeluk de mail ook naartoe? In ieder geval ben ik nog benieuwd naar de volledige bouncemail. Heb je die? Kun je die plaatsen zonder dat je privégegevens plaatst? Daar staat namelijk nog meer informatie in waarmee ik hopelijk kan achterhalen wat er aan de hand is. 

Reputatie 8
Badge +12

Ik ga er van uit dat je de situatie duidelijk hebt. Ik heb geen reactie van je ontvangen. Mocht ik toch nog kunnen helpen, dan hoor ik graag van je. 

Hallo Bart, hierbij mijn reactie; de bouncemail komt als er een mail gestuurd wordt naar mijn huidig emailadres. Zojuist nog even getest. 

Hieronder de volledige melding; mail. 

Het mailadres wat ze meegeven in de mail is mijn oude mailadres. De mail is gestuurd naar mijn huidig mailadres. Ik krijg de mail wel binnen. 

Hoor graag. 

Reputatie 8
Badge +12

Ik heb nog even meegekeken. ik zie maar 1 mailadres onder jouw abonnement staan. De oude waar de bouncemail op komt staat er dus niet bij. Welke is dat? Kun je die nog toevoegen aan jouw Forumprofiel? En staat daar misschien een automatische forward op naar jouw huidige mailadres?

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Kunnen we bellen met elkaar?

Er komt een bouncemail als er een mail gestuurd wordt naar mijn nu huidig mailadres (11 posities voor @telfort.nl). Ik krijg de mail we binnen maar de persoon die mij mailt krijgt bovenstaande bounce. 

Reputatie 8
Badge +11

Bart is er vandaag even niet, daarom reageer ik namens hem. Bellen is voor ons lastig, maar als je iemand telefonisch wilt spreken kan dat het makkelijkste via 0900-9596. 

De persoon die een mail naar jou stuurt ziet in de bounce dus een ander e-mailadres dan waar jij het op ontvangt? Kan je die bij "Extra informatie” op je forumprofiel toevoegen? Dan kunnen we kijken of die terug te vinden is. Is dat wel een e-mailadres wat je herkent, heb je die bijvoorbeeld eerder gehad en verwijderd, of is het een adres die je niet kent? Weet je of die persoon de mail alleen naar jouw adres stuurde, of stond er mogelijk nog een adres in de cc?

Staat er ook nog meer informatie in de bounce mail? Onder het stukje dat de mail niet bezorgd kon worden staat vaak ook nog een reden waarom het niet kon worden afgeleverd. Mogelijk geeft dat ook een hint over de oorzaak.

Ik heb in de extra informatie mijn huidig e-mailadres genoemd en het e-mailadres wat mensen te zien krijgen in de bouncemail. Wellicht kunnen jullie als test ook even een mail sturen naar mijn eigen mailadres. Dan hebben jullie de volledige bouncemail (is overigens niet anders dan het plaatje zoals hierboven geupload). 

Hopelijk kunnen jullie helpen! 

Reputatie 8
Badge +12

Ik heb het zelf ook even getest. Ik krijg ook de bouncemail en ik denk ook dat ik het probleem heb gevonden. Ik vermoed dat jouw huidige e-mailadres alle mails automatisch doorstuurt naar jouw oude e-mailadres. Een zogenaamde auto forward. Wil je eens in de webmail kijken of dat ingesteld staat? Of je deze kan uitschakelen?

Het automatisch doorsturen is uitgezet! 

Reputatie 8
Badge +12

Het lijkt ook opgelost. Ik krijg geen bouncemail meer op mijn test e-mail. :)

Reageer