beantwoord

Delivery failure naar kpnxchange.com bij versturen e-mail

• 28 november 2015
  • 17 reacties
  • 4326 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een week kan er geen mail gestuurd worden naar mail adressen die achter een KPN xchange server

Bellen met service levert alleen op dat ze het probleem niet kennen!!!???? ......o ja..... nu zie ik ook wat op het forum.....

Meldingen bij verschllende postmaster KPN xchange server

postmaster@cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com
postmaster@cpsmtpb-ews06.kpnxchange.com
postmaster@cpsmtpb-ews03.kpnxchange.com

Krijg eerst Delay en paar uur later Failure....alles sinds een week

Bv het bedrijf Oracle is daardoor niet meer te mailen......

Ander mailprovider geprobeerd naar gebounced mailadres lukken wel!!!! TELFORT PROBLEEM DUS (al vaker voorgekomen zie forum)

Ze willen me dinsdag wel terug bellen zodat ik het nog eens kan uitleggen...........andere provider?

Gek dat dit niet bekend is bij ze.......erger.....wordt er dan wel wat aan gedaan???!!!

ZIJN ER MEERDERE GEBRUIKERS DIE DIT PROBLEEM HEBBEN????? MELD DAT!!!!
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 27 juni 2019, 11:48

Dag @james steffen. Ik zie dat je in een vrij oud topic reageert, maar ik heb niet de mogelijkheid om een nieuw topic aan te maken voor je wegens technische issues aan de achterkant van het forum. Vandaar dat ik alsnog hier reageer.

Als ik je goed begrijp, ontvang je een zogeheten bouncemail van een kpnxchange.com e-mailadres. Klopt dat? Als je een 'Delivery Status Notification (Failure)' krijgt, betekent dit concreet dat de ontvangende partij de e-mail om welke reden dan ook niet wil hebben. Heb je al navraag gedaan bij de ontvangende partij?

Wel vallen me bij controle op je e-mailadres twee zaken op: je account is geblokkeerd door een te grote hoeveelheid aan verzonden e-mail. Geen zorgen daarover, je account wordt na enkele uren automatisch gedeblokkeerd. Verder zie ik dat er steeds vanaf verschillende IP-adressen wordt gemaild. Het is daarom heel belangrijk dat je jouw wachtwoord wijzigt. De bouncemelding heeft hier mogelijk ook mee te maken, dus het is goed om het na deze stappen nog eens te proberen.
Bekijk reactie

17 reacties

Ja ik kan sinds gisteren opeens een klant van mij op een me.com emailadres niet meer bereiken en krijg dezelfde meldingen. Superirritant! Ik heb haar om een ander emailadres moeten vragen via Facebook.
Het rare is dat zij van anderen wel gewoon mail binnen krijgt op dat emailadres, alleen niet van mij. Ik zit niet bij telfort maar bij kpn (planet).
Ik heb ook hetzelfde probleem sinds 3 dagen geleden en krijgt dezelfde foutmeldingen - eerst delay dan failure. Maar het is alleen voor mails dat zijn naar mijn telfort.nl email adres gestuurd EN dan worden automatisch doorgestuurd (nu niet dus) naar mijn iPad en iPhone op mijn @me.com adres vlgs de instellingen in mijn telfort. Laatste 2 jaar is dit allemaal goed gegaan tot 3 dagen geleden. Helpdesk kon mij niet helpen dus hoop dat deze forum kan ! Colin
Reputatie 1
helaas..heb niet veel hoop dat we hier hulp en reactie krijgen van Telfort....ja als er heel veel klagers komen, het viral gaat en het geld gaat kosten......

Het idee is dat wij elkaar helpen ....en zij niet.... het is een goedkope manier om support te bieden zonder dat je wat doet

Zie ook geen formele status van dit forum...

Jammer

Zou toch geweldig zijn als er in eens een bericht komt ....we begrijpen jullie probleem en gaan er aan werken....morgen is het voor elkaar...
Reputatie 1
Op advies ook outlook volledig nieuw ingesteld ...krijg je ook de Microsoft controle mail.

"Dit e-mailbericht is bij het testen van de instellingen voor uw account automatisch vanuit Microsoft Outlook verzonden."

Dan zou je verwachten dat het weer werkt...helaas.

Test mail gestuurd naar probleem mail en 2 uur later weer delay mail en weer 4 uur later Failure melding.

Outlook nieuw er in en instellen is ook geen oplossing
Reputatie 1
Vandaag iemand van Telfort aan de telefoon gehad. heel hulpvaardig even mijn pc overgenomen voor controle van mijn mail instellingen. Met 20 jaar IT ervaring dacht ik wel dat dat ok was...maar moet toch wel even gecontroleerd worden want dat kon het wel eens zijn. Prima hulp maar helaas.....alles klopte....en kon niet verder helpen...nooit meegemaakt. Gaat dit nu verder intern uitzoeken. Geen oplossing dus.
Michel, ik ben overtuigd dat het ligt bij de KPN/Telfort servers na alle storingen van 1 week geleden.
Reputatie 1
Heb alle mogelijke testen gedaan om fouten uit te sluiten.

In alle gevallen een delivery Failure - van postmaster@cpsmtpb-ews01.kpnxchange.com
ews in de variaties 01 - 03 - 06 - 07- 08

Mail via Outlook - Failure (beginsituatie)
Mail verstuurd via web account - Faillure
Mail verstuurd via mij Mac - Failure - is Mac- is ander IP en niet Outlook
Mail van partner (ook mail@telfort .nl) via andere PC - Failure - ander PC / IP / mail@telefort.nl/
Outlook nieuw ingesteld - Failure
Router 8 uur uitgeschakeld - Fuilure
Andere router met ander IP - Failure

Andere mail van mail@live.nl werkt in alle bovenstaande gevallen dus ook apart via web EN in outlook opgenomen als account

Geen van de probleem mail adressen hebben een probleem met mail@live.nl. dit betekend ook dat er geen blok op het IP zit!!

Heren Telfort...WERK AAN DE WINKEL ......NU ESCALEREN EN NIET MAAR AFWACHTEN !!!!!!!!!!
Reputatie 8
Badge +2
Beste Michel, bedankt voor je bericht. Heel vervelend dat het probleem niet direct erkend en dus opgelost kan worden. Zou je de volledige header aan mij kenbaar kunnen maken in een privébericht? Ik hoop dat ik er zelf wijzer van word en handvatten heb om dit op te (laten) lossen. Zie je reactie tegemoet.
Reputatie 1
Vandaag eerste mail weer gelukt!!

Mail lijkt te werken!!
Reputatie 8
Badge +2
Heel goed, Michel. Ik kan niet zien of er iets veranderd is, maar verneem van gebruikers met vergelijkbare problemen dat de problemen ook bij hen zijn opgelost. Je mag ervan uitgaan dat dit een permanente oplossing is dus. 🙂 Veel plezier! 🙂
Reputatie 1
Nu nog een even een relaying probleem oplossen ..

Als ik met mij IPhone een mail naar belson@spenglerfox.com stuur krijg ik de melding

"De server accepteert de ontvanger belson@spenglerfox.com niet, omdat de server relaying niet toestaat"

Thuis via outlook lukt dat wel.....

Vandaag onderweg in de UK en kon geen mail sturen naar hem. ook nu thuis aangekomen werkt dit niet via IPhone.

IPhone kon voorheen met mail sturen.

Ontvangen was geen probleem.

Advies?

GrtsMichel
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Michel, zie reactie in het privébericht.
Ik heb nu ook dit probleem. Michael, kun je het nu ook oplossen. Krijg Delivery Status Notification (Failure) van
postmaster@cpsmtpb-ews01.kpnxchange.com

Kan geen emailberichten meer versturen vanuit mijn telfort emailadres outlook, wel via de webmail.
Reputatie 1
Was bij mij bij een aantal specifieke mail adressen van twee bedrijven waarmee ik werkte....dus niet alle uitgaande mail die er niet uit ging.
Lag niet bij de ontvanger maar bij Telfort!!! Heeft 2 -3 weken geduurd voor dat dit opgelost was.
Nb bij mij ging het zowel van webmail als vanuit outlook niet en was het een issue met de exchange server.
Om zeker te zijn zou ik eerst proberen om Outlook serverinstelling een keer nieuw in te stellen. Dan weet je zeker dat dat goed is.
Werkt dat dan toch niet ....dan even bij telfort aan de bel hangen. Je kan het zelf nl niet oplossen.
postmaster@cpsmtpb-ews06.kpnxchange.com

ik krijg ook het zelfde mail van deze
Reputatie 8
Badge +9
Dag @james steffen. Ik zie dat je in een vrij oud topic reageert, maar ik heb niet de mogelijkheid om een nieuw topic aan te maken voor je wegens technische issues aan de achterkant van het forum. Vandaar dat ik alsnog hier reageer.

Als ik je goed begrijp, ontvang je een zogeheten bouncemail van een kpnxchange.com e-mailadres. Klopt dat? Als je een 'Delivery Status Notification (Failure)' krijgt, betekent dit concreet dat de ontvangende partij de e-mail om welke reden dan ook niet wil hebben. Heb je al navraag gedaan bij de ontvangende partij?

Wel vallen me bij controle op je e-mailadres twee zaken op: je account is geblokkeerd door een te grote hoeveelheid aan verzonden e-mail. Geen zorgen daarover, je account wordt na enkele uren automatisch gedeblokkeerd. Verder zie ik dat er steeds vanaf verschillende IP-adressen wordt gemaild. Het is daarom heel belangrijk dat je jouw wachtwoord wijzigt. De bouncemelding heeft hier mogelijk ook mee te maken, dus het is goed om het na deze stappen nog eens te proberen.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @james steffen. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben benieuwd hoe het nu is. Kon je weer mail versturen naar aanleiding van bovenstaande tips?

Reageer