beantwoord

De e-mailserver imap.telfort.nl reageert niet

• 17 mei 2018
  • 34 reacties
  • 2805 keer bekeken

ik krijg van de ene op andere dag als ik outlook opstart de volgende melding in al mijn accounts bij Telfort:
Taak Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via xxxxxx.xxxxxx@telfort.nl... rapporteert fout (0x800CCC0E): Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via xxxxxxxxxxxxx@telfort.nl. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.
als ik dan met de klantenservice belt kan er niets aan worden gedaan en moet ik met Microsoft outlook contact zoeken, of een eventueel een account verwijderen en opnieuw aanmaken. Dit laatste heb ik gedaan echter dan wordt het probleem nog groter want ik kan het verwijderde account niet meer aanmaken?? Ik heb het gevoel dat ik nu in een situatie kom van zogezegd van het kastje naar de muur en terug.

Bericht aangepast i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 19 mei 2018, 13:55

Onderwerp: Storing IMAP server

Beschrijving: Er zijn problemen bij het verzenden en ontvangen van e-mail via de IMAP server. De storing is gemeld, er is een ticket voor gemaakt en de technische dienst is aangestuurd om er naar te kijken.

Wat kun je zelf doen? In de tussentijd kun je gebruik maken van webmail via de browser.

Verwachte datum van oplossing: nog niet bekend

-------

Update #1 vrijdag 18 mei 2018: de oorzaak is gevonden. De technische dienst is bezig om het probleem op te lossen.

Update #2 dinsdag 22 mei 2018: de storing is opgelost.
Bekijk reactie

34 reacties

Gisteravond gewoon kunnen werken met outlook, echter vanmorgen kregen we ineens de melding Fout bij Verzenden / Ontvangen. Onder details staat dan taakmappen synchroniseren die zijn aangemeld via prigoof@telfort.nl rapporteert fout (0x800CCC0E). Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld met Prigoof@telfort.nl.... Rapporteert Fout Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen. Gisteravond tot 22.00 prima kunnen werken, vanmorgen rond 8.00 werd de mail al niet gesynchroniseerd op de I-Pad en Laptop, en nu nogmaals geprobeerd en we krijgen de zelfde foutmelding.
Sinds vanochtend vroeg kan ik op m'n desktop geen mail ontvangen, wel verzenden. Heel lastig!
Op de iPad werkt alles wel normaal. Alle accountgegevens staan goed ingesteld en herstarten van het modem heb ik ook al gedaan. Is er storing?

Reactie verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 2
Badge
Hoi,
Ik krijg deze melding al de hele dag, terwijl ik mijn mailadres als zo'n 15 jaar heb, en de telefoon een jaar of 2....
Nooit eerder probleem met gehad, en er is zeker niets anders ingesteld.
Online kan ik wel mails benaderen, maar op mijn telefoon blijft deze melding komen.

Heb de telefoon al een gereset, maar zonder resultaat.

Iemand een idee???
Reputatie 2
Badge
Ik heb nog gechat met een medewerker, maar die verwees me uiteindelijk weer terug naar hier.
De "tip" was om uit te loggen van mail.
Maar ik krijg die optie niet op mijn 5S.
Ik kan hooguit het account verwijderen, maar ik geloof niet dat dat een oplossing biedt.
Dat zou niet logisch zijn na 2 jaar van functioneren.

Dus iemand een oplossing?
Webcare medewerker misschien??
Reputatie 2
Badge
...
Dat was dus geen antwoord, laat staan het beste....
Er stond markeer als antwoord MET een vinkje ervoor, alsof ik dat al had aangevinkt.
Dus wilde ik dat uitvinken, met bovenstaande als resultaat.
Sorry, is ff off topic...
Reputatie 8
Badge +18
Neem onderstaande link even door en kies dan jou toestel

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm
Ik heb sinds vanochtend precies hetzelfde, op mijn Iphone4s heeft telfort mail altijd goed gewerkt. En nu opeens de melding dat "imap.telfort.nl reageert niet". Lijkt me dat er iets aan de hand is met de imap server dus....
Hier ook zelfde probleem via laptop. UItgaande doet het wel(kan hem terugvinden op "mijn webmail", inkomende IMAP server geeft foutmelding.
Nieuw account aangemaakt in outlook, komt er niet doorheen.
Reputatie 2
Badge
Neem onderstaande link even door en kies dan jou toestel

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm

Hi Jimny,
Bedankt voor je reactie.
Deze toestelhulp biedt echter geen oplossing.
Instellingen hebben het altijd gedaan, en verdere reacties laten zien dat ik niet de enige ben die precies vandaag dit probleem krijgt.

DIt lijkt echt een probleem vanuit Telfort te zijn, aangezien hier niets veranderd is.
Reputatie 2
Badge
Het "grappige" aan de toestelhulp is, dat hun conclusie eigenlijk hetzelfde is.
"Als mobiel internet werkt, en je hebt de instructies gevolgd voor het instellen van e-mail, maar je krijgt nog steeds foutmeldingen, dan heeft dit wellicht te maken met de dienstverlening van je e-mail-provider.

In dat geval raden we je aan contact op te nemen met je e-mailprovider voor verdere instructies".

Tja, en die verwijzen dan naar dit forum...

Webcare ?????
Werkelijk ONGELOFELIJK dat er door de vier (!) meelezende moderatoren geen enkele reactie wordt gegeven voor dit probleem dat toch over duidelijk bij telfort ligt.
Hé telfort: DOE EENS HEEL SNEL RESETTEN DIE IMAP-SERVER.....
Reputatie 2
Badge
Werkelijk ONGELOFELIJK dat er door de vier (!) meelezende moderatoren geen enkele reactie wordt gegeven voor dit probleem dat toch over duidelijk bij telfort ligt.

Werkt bij jou de mail op je PC/laptop wel?
Daar werkt bij mij alles naar behoren, alleen op mijn telefoon niet...

Enne, ik denk niet dat er nog veel moderaters actief zijn op dit tijdstip. Niet dat ik het erg zou vinden...
Reputatie 8
Badge +17
Ongelofelijk dat iedereen als eerste geholpen wil worden.

De problemen die hier op het forum aangekaart worden, worden door webcare gewoon op volgorde afgehandeld. En bovendien kunnen zij ook al een "probleem" als signaal bij de beheerders van de mailserver neergelegd hebben zónder dat zij op het forum een reactie geven...

even geduldig afwachten dus!
imap server ligt er idd uit.. bij mij ook zelfde melding..
pop3 server wel online..vandaar dat je op je telefoon/laptop wel emails binnen krijgt.
afwachten wanneer de server word gereset..
Reputatie 2
Badge
imap server ligt er idd uit.. bij mij ook zelfde melding..
pop3 server wel online..vandaar dat je op je telefoon/laptop wel emails binnen krijgt.
afwachten wanneer de server word gereset..

Zou kunnen...
Maar ik heb 9 uur geleden gechat met een medewerkster, zouden die daar dan geen lucht van hebben gehad???
En zou het hier dan niet reacties regenen?
Ik bedoel, er wordt gereageerd, maar niet bepaald door alle Telfort gebruikers.
Maar oke, hopelijk pikt een Moderater het morgen even op....
ik hoop het ook...en niet weer dat het een paar klanten betreft...
er lijkt een storing te zijn met de imap server...zie ander onderwerp in het forum... kan je wel inloggen via webmail?

precies dezelfe melding op basis van de imap server.. zie ook ander topic..
Reputatie 1
Badge
Er komt sinds twee dagen geen email meer binnen via outlook. Webmail werkt wel.
Hebben meer mensen dit probleem?

..[/quote]

Werkt bij jou de mail op je PC/laptop wel?
Daar werkt bij mij alles naar behoren, alleen op mijn telefoon niet...

[/quote]

Ja, op de laptop en op webmail geen probleem. Alleen onderweg op de Iphone heb ik dus de imap-problemen. Nog steeds.
Wat er waarschijnlijk gebeurd is, is dat er een update is uitgevoerd op de imap-server. Mogelijk is daar iets misgegaan met de check op het mail-wachtwoord. Tegenwoordig moet zo'n wachtwoord aan allerlei eisen voldoen (zoveel letters, minstens één hoofdletter, drie cijfers etc.) maar mijn wachtwoord is nog vrij eenvoudig. En heeft tot gisteren 11.13 u gewoon gewerkt....

Ik gok dat, als je via mijntelfort (waarvan niemand meer de gebruikersnaam weet want die heb je 13 jaar geleden of zo een keer gekregen...) een nieuw wachtwoord aanmaakt (dat aan de nieuwe eisen voldoet) en dit wachtwoord in je Iphone knalt dat ons probleem is opgelost. Maar hé, laat eerst Telfort maar eens reageren (goedemorgen dames en heren, hoe smaakt de koffie vanochtend ?)

Voor mij is dit een eerste bezoek aan dit forum.

Goed om te zien dat ook hier allerlei goedbedoelende beroepswerkelozen misplaatste "adviezen " gaan geven. Deze beroepswerkelozen (of forumlegendes zoals ze hier kennelijk heten) gaan dan linkjes geven waarmee je je telefoon kan instellen bijvoorbeeld. Hallo Jimny, lees eerst eens ff het topic voordat je dit soort reacties geeft.... Of zich er ongevraagd mee gaan bemoeien dat je na 12 uur wachten nog even geduld moet hebben. Heel bijzonder Jan-Kees...
Reputatie 8
Badge +17
dus, eigenlijk ligt het niet aan de IMAP server, want anders zouden er véél meer klanten last hebben!

Ik heb iig geen "last" dat de IMAP server het niet zou doen.

Goed om te zien dat ook hier allerlei goedbedoelende beroepswerkelozen misplaatste "adviezen " gaan geven. Deze beroepswerkelozen (of forumlegendes zoals ze hier kennelijk heten) gaan dan linkjes geven waarmee je je telefoon kan instellen bijvoorbeeld. Hallo Jimny, lees eerst eens ff het topic voordat je dit soort reacties geeft.... Of zich er ongevraagd mee gaan bemoeien dat je na 12 uur wachten nog even geduld moet hebben. Heel bijzonder Jan-Kees...Buiten het feit dat je niet eens een naam kan overtypen ("Jan-Kees" ipv "Kees-Jan") en die goedbedoelde adviezen gewoon negeert en het gooit op een IMAP server die maar "even herstart moet worden" en dus niet correct een storingspunt kan plaatsen.

Het lijkt me handig om toch maar te wachten op een correcte analyse...
Reputatie 8
Badge +10
Nog een forumlegende hier met een prima werkende IMAP-server... ;)
En geen beroepswerkeloze overigens, klik maar op mijn avatar...
Reputatie 8
Badge +18
@BPeter
Zelf een topic aanmaken heb je kennelijk nog nooit van gehoord en mij de titel beroepswerkeloze geven slaat nergens op na 50 jaar gewerkt te hebben.
Je post hier op een openbaar forum en een ieder is vrij om te antwoorden en dat overgedreven gedoe over een niet werkende iMap waar je meteen wilt dat de moderators antwoord op moeten geven, lijkt wel of de wereld vergaat.
Heel fijn weekend
Reputatie 2
Badge
Net nog eens gechat met een medewerker.
Kreeg na een tijdje zoeken, lezen en navragen dit bericht:

ze hebben blijkbaar 2 uur geleden officieel de melding gemaakt van de storing bij een achterliggende afdeling. Dus het ligt gelukkig niet aan jou persoonlijk. Ze zijn er nu prioriteit op aan het zetten om het snel op te lossen. Dus het is nog eventjes afwachten.

Zoals ik al zei, zijn het geen honderden meldingen, maar toch diverse.
Afwachten dus, ze weten het nu en zijn op zoek.

# bedankt Jard!
Ik krijg bij email account telfortglasvezel op mobiel instellen, geheel volgens gegevens website telfort, de melding: Kan geen verbinding met de server maken vanwege een niet-vertrouwd of ongeldig certificaat. Wat te doen?

Reageer