beantwoord

Concepts mail geblokkeerd op Apple apparaten

• 4 december 2019
  • 8 reacties
  • 157 keer bekeken

Goedemiddag,

Twee weken geleden werd mijn concepts-mailadres op mijn iPhone 6 (IOS 12.4.3) geblokkeerd en vorige week op mijn iMac ( Mac OS Catalina versie 10.15.1).
Ik kan de mail wel benaderen via webmail maar verder niet….en niemand kan me helpen...al gechat via Facebook en gisteren iemand van klantenservice gesproken….die me ook niet kon helpen.

Ben inmiddels al een uur of 8 kwijt om te proberen een te herstellen….

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 december 2019, 15:33

Heb je wellicht screenshots er van? Zorg wel even dat jouw eigen gegevens niet zichtbaar in beeld zijn. Ik ben benieuwd of ik daar meer duidelijkheid uit haal. 

Bekijk reactie

8 reacties

Heeft Telfort misschien de juiste IMAP serveernamen voor concepts beschikbaar? Dan graag….

dat schiet lekker op…….via de chat krijg ik geen oplossingen maar het advies klantenservice te bellen, via de telefoon met klantenservice krijg ik feitelijk geen hulp wegens schijnbare onkunde en hier reageert al helemaal niemand…….

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @TRapeZe63, welkom hier. Je krijgt hier altijd een antwoord hoor. 

Jouw mail werkt dus niet meer op jouw iPhone en iMac. Deze is geblokkeerd? Of staan de instellingen niet goed? Als dat het geval is kun je de volgende instellingen gebruiken:

Inkomende mailserver (IMAP) imap.telfort.nl (poort: 993)

Uitgaande mailserver (SMTP) smtp.telfort.nl (poort: 587)

TLS vereist Ja (deze optie aanvinken/selecteren)

Authenticatie vereist? Ja (deze optie aanvinken/selecteren)

Gebruikersnaam Je Telfort e-mailadres

Wachtwoord Het wachtwoord van je Telfort e-mailadres
Wachtwoord vergeten? Vraag hier je wachtwoord op.

Lukt het daar mee?

Nee, het lukt niet…..maar ik kan niet aangeven wat er precies misgaat….iets met een al bestaand IMAP account

Reputatie 8
Badge +11

Heb je wellicht screenshots er van? Zorg wel even dat jouw eigen gegevens niet zichtbaar in beeld zijn. Ik ben benieuwd of ik daar meer duidelijkheid uit haal. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb geen reactie meer ontvangen. Ik ga er daarom vanuit dat je een oplossing hebt gevonden. Zo niet, dan hoor ik nog graag weer van je. 

Goedmorgen Bart,

Nee, opgelost is het niet….heb de moed een beetje opgegeven na zoveel uren proberen….
Maar de controle van mijn wachtwoord op de servers van KPN/Telfort/Concepts lijkt niet goed te gaan…..

Reputatie 8
Badge +11

Zou je eens een paar screenshots willen sturen van de instellingen? Wel even jouw privacygevoelige gegevens verwijderen. Dan ik even meekijken om te zien waar het mis gaat. Ook kan je wellicht bellen met 0900-9596, mijn collega kan dan meekijken en eventueel jouw computer overnemen om de instellingen in te voeren. 

Reageer