beantwoord

Bericht versturen via webmail lukt niet


Goedendag,ik kan geen email versturen via webmail dit is at ik te zien krijg als ik een bericht wil versturen: Er is een fout opgetreden bij het verzenden van de e-mail. Fout bij versturen e-mail (4013)
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 14 juni 2018, 16:44

Hi Anjes,

Weer even een update. Ik zou je willen vragen om de mail die je probeert te versturen als bijlage door te sturen naar abuse@telfort.com. Mijn collega's van deze afdeling gaan dan kijken waar het fout gaat, aangezien er toch ergens een blokkade lijkt te zitten. Laat je het me weten wanneer dit gelukt is? Ik hoor het graag van je!

Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Een veel voorkomende oorzaak van deze foutmelding is dat je probeert een bestand groter dan 10 MB mee te sturen als bijlage.
Is dit soms het geval..?
Nee dat is niet het geval.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Anjes,

Wat vervelend dat je deze melding krijgt! Fout 4013 wijst vaak op het versturen van een te groot bestand, zoals @Enterprise al aan gaf. Ik begrijp uit je verhaal dat je deze melding krijgt vanuit je webmail en niet vanuit je emailcliënt, klopt dat? Had je veel contacten in de cc of bcc staan toevallig? Ook vraag ik me af of het een mail was met eerdere antwoorden die ervoor zorgden dat het bericht groter was. Is dat mogelijk? Ik hoor het graag van je!
Hi Rozemarijn,

ja ik krijg deze melding alleen vanuit webmail en ik heb maar naar één contact bericht verstuurd (klein bestand). Het was ook geen mail met meerdere antwoorden. Helaas dit is het allemaal niet, maar wat dan wel?
Reputatie 1
Staat je emailadres soms op de zwarte lijst (blacklist), dan krijg je die melding ook en mag je geen mail meer versturen, dit kan je hier controleren: https://telfortblacklist.kpnmail.nl/
Hi RS2000.

heb gecheckt en ik ben niet geblokkeerd.
Reputatie 2
Badge
Zit er soms een spatie, of een verboden leesteken in het email adres?
Hi Ron,

nee dat is ook niet het geval.
Reputatie 1
Je schreef dat je een klein bestand verstuurt, heb je ook al geprobeerd om een mail met b.v. alleen tekst te versturen, krijg je dan ook die foutmelding?
Reputatie 3
Badge +8
Hi @anjes, heb je de tip van @RS2000 geprobeerd? Wellicht kunnen we dan weer wat oorzaken uit sluiten. Ik hoor het graag!
Hi Rozemarijn,

heb tip van de tip van @RS2000 geprobeerd en krijg dan ook de melding: Fout bij versturen e-mail (4013)
Reputatie 3
Badge +8
Dank je wel voor je reactie. Krijg je ook een foutmelding wanneer je deze e-mail vanaf bijvoorbeeld een Gmail account probeert te sturen? Op deze manier weten we in ieder geval dat er iets niet goed gaat via de server. En lukt het je wel om de mail te sturen vanuit je e-mail cliënt? Heb je dit probleem met meerdere ontvangende e-mailadressen, of alleen met dit e-mailadres? En heb je het mailtje dat je probeert te versturen ook een keer naar een ander adres geprobeerd te sturen? Ik wacht je reactie af!
Hi Rozemarijn,

ik maak geen gebruik van Gmail, maar vanuit mijn e-mail cliënt lukt het wel om mail te versturen. Als ik een mail wil versturen via webmail, naar wie dan ook, ik blijf de foutmelding 4013 krijgen (verschillende adressen uitgeprobeerd).
Reputatie 3
Badge +8
Wat vervelend zeg! Goed om te weten dat je vanuit je e-mail cliënt wel mail kunt versturen. Maak je dan ook gebruik van een van je aliassen? Ik ga even controleren bij mijn collega's van de Abuse afdeling of er wellicht een blokkade op je e-mailadres staat. Gaat het om e-mailadres a*****e@telfort.nl? Ik ga dit graag voor je uitzoeken!
Ook als ik gebruik maak van aliassen, heb ik hetzelfde probleem. Het gaat inderdaad om dit adres e-mailadres: a*****e@telfort.nl. Ik gebruik ook nog vaak tiscali.nl i.p.v telfort.nl. Succes!
Reputatie 3
Badge +8
Hi anjes,

Dank je wel voor de informatie! Ik heb een terugkoppeling van de Abuse afdeling en er staat ook bij ons nergens een blokkade. Staan er veel e-mails met bijvoorbeeld bestanden in je uitgaande e-mail map? Welke browsers heb je geprobeerd? Ik hoor het graag!
Hi,

ik heb alle inkomende/uitgaande berichten, prullenmand, verzonden berichten, spam enz. leeg gemaakt, dus alles in de webmail was leeg. Toen geprobeerd bericht met alleen de tekst: ‘test' proberen te versturen naar verschillende adressen, maar krijg iedere keer maar weer die fout melding zien. Ik maak gebruik van Safari en Google Chrome en bij allebei de browsers precies hetzelfde probleem.
Reputatie 3
Badge +8
Hi anjes,

Daar was ik weer! Ik ben aan het overleggen met de technische dienst waar dit aan kan liggen, zodra ik iets van hen hoor zal ik in dit topic een update geven. Het kan zijn dat we meer informatie nodig hebben; wanneer dit zo is hoor je van me!
Hi Rozemarijn,

helemaal goed, ik wacht af.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Anjes,

Weer even een update. Ik zou je willen vragen om de mail die je probeert te versturen als bijlage door te sturen naar abuse@telfort.com. Mijn collega's van deze afdeling gaan dan kijken waar het fout gaat, aangezien er toch ergens een blokkade lijkt te zitten. Laat je het me weten wanneer dit gelukt is? Ik hoor het graag van je!

Reageer