vraag

Bericht versturen via webmail lukt niet

anjes
  • Starter
  • 9 reacties
Goedendag,ik kan geen email versturen via webmail dit is at ik te zien krijg als ik een bericht wil versturen: Er is een fout opgetreden bij het verzenden van de e-mail. Fout bij versturen e-mail (4013)

20 Reacties

Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
Een veel voorkomende oorzaak van deze foutmelding is dat je probeert een bestand groter dan 10 MB mee te sturen als bijlage.
Is dit soms het geval..?
anjes
Nee dat is niet het geval.
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 3
Badge +7
Hi Anjes,

Wat vervelend dat je deze melding krijgt! Fout 4013 wijst vaak op het versturen van een te groot bestand, zoals @Enterprise al aan gaf. Ik begrijp uit je verhaal dat je deze melding krijgt vanuit je webmail en niet vanuit je emailcliënt, klopt dat? Had je veel contacten in de cc of bcc staan toevallig? Ook vraag ik me af of het een mail was met eerdere antwoorden die ervoor zorgden dat het bericht groter was. Is dat mogelijk? Ik hoor het graag van je!
anjes
Hi Rozemarijn,

ja ik krijg deze melding alleen vanuit webmail en ik heb maar naar één contact bericht verstuurd (klein bestand). Het was ook geen mail met meerdere antwoorden. Helaas dit is het allemaal niet, maar wat dan wel?
RS2000
Reputatie 1
Staat je emailadres soms op de zwarte lijst (blacklist), dan krijg je die melding ook en mag je geen mail meer versturen, dit kan je hier controleren: https://telfortblacklist.kpnmail.nl/
anjes
Hi RS2000.

heb gecheckt en ik ben niet geblokkeerd.
Ron.
Reputatie 2
Badge
Zit er soms een spatie, of een verboden leesteken in het email adres?
anjes
Hi Ron,

nee dat is ook niet het geval.
RS2000
Reputatie 1
Je schreef dat je een klein bestand verstuurt, heb je ook al geprobeerd om een mail met b.v. alleen tekst te versturen, krijg je dan ook die foutmelding?
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 3
Badge +7
Hi @anjes, heb je de tip van @RS2000 geprobeerd? Wellicht kunnen we dan weer wat oorzaken uit sluiten. Ik hoor het graag!
anjes
Hi Rozemarijn,

heb tip van de tip van @RS2000 geprobeerd en krijg dan ook de melding: Fout bij versturen e-mail (4013)
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 3
Badge +7
Dank je wel voor je reactie. Krijg je ook een foutmelding wanneer je deze e-mail vanaf bijvoorbeeld een Gmail account probeert te sturen? Op deze manier weten we in ieder geval dat er iets niet goed gaat via de server. En lukt het je wel om de mail te sturen vanuit je e-mail cliënt? Heb je dit probleem met meerdere ontvangende e-mailadressen, of alleen met dit e-mailadres? En heb je het mailtje dat je probeert te versturen ook een keer naar een ander adres geprobeerd te sturen? Ik wacht je reactie af!
anjes
Hi Rozemarijn,

ik maak geen gebruik van Gmail, maar vanuit mijn e-mail cliënt lukt het wel om mail te versturen. Als ik een mail wil versturen via webmail, naar wie dan ook, ik blijf de foutmelding 4013 krijgen (verschillende adressen uitgeprobeerd).
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 3
Badge +7
Wat vervelend zeg! Goed om te weten dat je vanuit je e-mail cliënt wel mail kunt versturen. Maak je dan ook gebruik van een van je aliassen? Ik ga even controleren bij mijn collega's van de Abuse afdeling of er wellicht een blokkade op je e-mailadres staat. Gaat het om e-mailadres a*****e@telfort.nl? Ik ga dit graag voor je uitzoeken!
anjes
Ook als ik gebruik maak van aliassen, heb ik hetzelfde probleem. Het gaat inderdaad om dit adres e-mailadres: a*****e@telfort.nl. Ik gebruik ook nog vaak tiscali.nl i.p.v telfort.nl. Succes!
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 3
Badge +7
Hi anjes,

Dank je wel voor de informatie! Ik heb een terugkoppeling van de Abuse afdeling en er staat ook bij ons nergens een blokkade. Staan er veel e-mails met bijvoorbeeld bestanden in je uitgaande e-mail map? Welke browsers heb je geprobeerd? Ik hoor het graag!
anjes
Hi,

ik heb alle inkomende/uitgaande berichten, prullenmand, verzonden berichten, spam enz. leeg gemaakt, dus alles in de webmail was leeg. Toen geprobeerd bericht met alleen de tekst: ‘test' proberen te versturen naar verschillende adressen, maar krijg iedere keer maar weer die fout melding zien. Ik maak gebruik van Safari en Google Chrome en bij allebei de browsers precies hetzelfde probleem.
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 3
Badge +7
Hi anjes,

Daar was ik weer! Ik ben aan het overleggen met de technische dienst waar dit aan kan liggen, zodra ik iets van hen hoor zal ik in dit topic een update geven. Het kan zijn dat we meer informatie nodig hebben; wanneer dit zo is hoor je van me!
anjes
Hi Rozemarijn,

helemaal goed, ik wacht af.
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 3
Badge +7
Hi Anjes,

Weer even een update. Ik zou je willen vragen om de mail die je probeert te versturen als bijlage door te sturen naar abuse@telfort.com. Mijn collega's van deze afdeling gaan dan kijken waar het fout gaat, aangezien er toch ergens een blokkade lijkt te zitten. Laat je het me weten wanneer dit gelukt is? Ik hoor het graag van je!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)