beantwoord

Beëindigen e-mailaccount na overstap naar andere provider

• 19 juni 2019
  • 1 reactie
  • 749 keer bekeken

Hoe kan het als je vandaag uit je werk komt dat zonder opgaaf van reden, geen mailtje , geen waarschuwing vooraf, geen brief ontvangen, gewoon door telfort je mail adres in qarantaine word geplaatst.

Ik heb het van te voren nog gevraagd bij mijn overstap van telfort naar kpn of ik mijn e-mail adres kon behouden. Was geen probleem meneer aan beide kanten niet. En nu, bellen, bellen ,bellen met beide partijen, allemaal zeggen we sorry, en niemand die het wil oplossen.

Al mij klanten en e-mailadressen van outlook handmatig overgezet naar webmail van telfort omdat men oulook niet kon ondersteunen ( en dat kon ik nog begrijpen )en nu dit. Weer 3 dagen werk en geen euro verdient als zzp r. Om moedeloos van te worden. En we kunnen alleen bedenken : ja vervelend en sorry. Zo ga je toch niet met mensen en klanten om. Om echt pis neidig van te worden.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en ter verduidelijking onderwerp.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 20 juni 2019, 11:47

Dag @ba670007. Goed dat je dit meldt hier. Ik kan me levendig voorstellen dat je in de stress schiet van deze situatie. Het lijkt me ook een boel geregel. 😞 Ik zie dat @JanD en @Galdor68 al een en ander hebben uitgelegd en ik vrees dat ik me hierbij aan moet sluiten: als je overstapt naar een andere provider, en dus je abonnement bij ons opzegt, dan zeg je ook je e-mailadressen op. Dit wordt ook vermeld op onze website. Op de dag dat je abonnement wordt stopgezet, worden je mailboxen ook uit de lucht gehaald. Vervolgens blijven die (bij een glasvezelabonnement) 3 maanden in quarantaine staan. Hoe rot ik het ook vind dat je hierover niet goed bent geïnformeerd, ik kan er niet voor zorgen dat je de e-mailaccounts kunt blijven gebruiken.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +10
Hallo @ba670007. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat het verhaal zo duidelijk is en je een andere oplossing hebt kunnen vinden voor je e-mailaccounts.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @ba670007. Goed dat je dit meldt hier. Ik kan me levendig voorstellen dat je in de stress schiet van deze situatie. Het lijkt me ook een boel geregel. 😞 Ik zie dat @JanD en @Galdor68 al een en ander hebben uitgelegd en ik vrees dat ik me hierbij aan moet sluiten: als je overstapt naar een andere provider, en dus je abonnement bij ons opzegt, dan zeg je ook je e-mailadressen op. Dit wordt ook vermeld op onze website. Op de dag dat je abonnement wordt stopgezet, worden je mailboxen ook uit de lucht gehaald. Vervolgens blijven die (bij een glasvezelabonnement) 3 maanden in quarantaine staan. Hoe rot ik het ook vind dat je hierover niet goed bent geïnformeerd, ik kan er niet voor zorgen dat je de e-mailaccounts kunt blijven gebruiken.
nu kan ik vandaag op 286 sites gaan inloggen om mijn mailadres te gaan wijzigen, Telfort bedankt.
Helaas is niet iedereen van 53 jaar zo thuis in de digitale wereld als iedereen wellicht denkt. Fijn als je overstapt naar een andere provider, dat je iedereen op z'n woord kan geloven. Er is nog specifiek naar gevraagd of ik mijn mailadres kon meenemen. Zowel Telfort als KPN hebben me dat belooft dat dat kon. Anders was ik natuurlijk niet overgestapt.
Neem gewoon een domeinnaam 😀
Ben je zkr van alles altijd zelfde adres..

Dan kom je als ZZP'er ook professioneler over dan met een provider adres.
Onder andere Strato is daar niet duur mee, de BTW kun je toch zakelijk verrekenen.
Reputatie 1
Badge
Neem gewoon een domeinnaam 😀
Ben je zkr van alles altijd zelfde adres..
Als je nu om welke reden dan ook zelf bent overgestapt naar KPN is dat hetzelfde als de overstap naar elke andere provider.

De enige andere quarantaine is na een waarschuwing van het abuse team.
Nee een jaar geleden al compleet overgestapt naar digitaal van telfort, met mijn email adres van xms. daarom snap ik dze actie van telfort niet.
Zo jammer om dit te lezen. Pas als we als Telfort klant vanuit KPN worden gemigreerd is dit mogelijk eerder gewoonweg niet. Het is alleen op te lossen door al je contacten een email adres wijziging te sturen. Waarbij ik voor je hoop dat je deze extern hebt in outlook bijvoorbeeld.

Vanwege de aanstaande samensmelting moet juist dit soort vragen bekend zijn. Het Telfort email adres en het Telfort klant account zijn weg tenzij ik dit mis heb in dit geval heb ik het graag mis.

Er is wel iets voor te zeggen dat juist webmail en mijn Telfort iets langer toegankelijk blijft. Ook voor de laatste factuur bijvoorbeeld.

Dit zou bij elke provider nuttig zijn.

Ik lees dat het over een xms mail adres gaat je bent vanwege de overgang van deels analoog/dvb naar volledig digitaal meteen naar KPN overgestapt begrijp ik dat zo goed. Anders zou alles nog steeds toegangelijk moeten zijn.
Ik kan via mijn outlook geen mail meer verzenden en ontvangen van xms. En ik kan via mijn telfort webmail niets meer ontvangen of verzenden. Sterker nog ik kan niet eens meer inloggen op mijn telfort webmail account.
Hallo @ba670007 , heb je nu een KPN account aangemaakt of een Telfort account?
Je kunt wel via de webmail bij je accounts en niet via de software Outlook?
Als een emailaccount opgeheven is kun je er ook via de webmail niet meer bij.
Als je wel via je webmail bij je e-mailaccounts kunt komen kun je er ook via je emailsoftware zoals Outlook bij?????!!!!!
Het lijkt me dat als je dingen gaat blokkeren of afsluiten van mensen, dat je daarvan eerst je klanten op de hoogte brengt. Dat is niet gebeurd en ook niet gecommuniceerd, Niet voor en niet na de overstap van Telfort naar KPN. Nu is het mosterd na de maaltijd door alleen sorry te zeggen. Ik zit met m'n handen in het haar, en door de overname is het ook niet terug te draaien zeggen ze me doodleuk bij de klantenservice. Ik weet ff niet hoe ik dit moet oplossen. Het voelt voor mij alsof net je salaris op je bankrekening is gestort, en de bank zegt sorry je rekening is opgeheven en komt niet meer terug. Ik denk dat iedereen dan uit z'n panty gaat. Weet je het van te voren, dan kun je alles veilig overzetten naar een ander adres. Nu kom je thuis en kun je nergens meer bij.
ik heb zojuist een nieuw email account aangemaakt omdat ik anders de link en bevestiging van dit forum niet kon bevestigen. Ik kan namelijk niet in mijn eigen mailbox zoals ik al zei.
Hallo @ba670007 ,
Het was altijd zo dat bij opzegging Telfort je e-mailaccounts werden opgeheven en bij KPN had je bij opzegging de mogelijkheid je account als betaalde service voort te zetten.
Hoe het nu werkt i.v.m. de aan de gang zijnde samensmelting van de twee providers weet ik nog niet.
Ik zou alsnog even bellen met Telfort of de reactie van een moderator even afwachten.
Het is zakelijk gezien wel een heel vervelende situatie.
Heb je toevallige niet ook nog een Gmail account of Outlook account (Hotmail)?
Eęn ding begrijp ik niet, je zegt geen emailaccount meer te hebben, maar je kunt wel webmail gebruiken, dan heb je toch een account?

Reageer