beantwoord

beantwoorde mail komt niet aan

• 2 oktober 2018
  • 53 reacties
  • 1435 keer bekeken

Ergens klopt er iets niet met mijn email. Als ik mail beantwoord komt deze niet aan (maar soms wel). Uiteraard heb ik alles geprobeerd, de instellingen bekeken, de klantenservice gebeld (ze wisten het niet), ik zoek al twee dagen op internet alles af, ik heb inmiddels outlook 2010 vervangen door outlook 2016, niets helpt. Via de webmail lijkt het wel goed te gaan. Het moet dus ergens aan de instellingen liggen. (?) Die heb ik allemaal al 3 x rondgedraaid. Hielp ook niet. Wat is de goede instelling?
Op verzoek heb ik een proef gedaan met webmail en dat ging wel goed, maar normaal zit ik niet op webmail, maar thuis in outlook
Deze instellingen heb ik uiteraard gezien en geprobeerd :

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-e-mailinstellingen-smtp-imap-pop.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/e-mail-instellen-in-outlook-2016-windows.htm

maar er is al een verschil dat mijn pop account eindigt op telfort.nl en smtp eindigt op telfortglasvezel.nl
Moet bv aangevinkt zijn : voor de uitgaande server is verificatie vereist?
Is de gebruikersnaam naam of naam@telfort.nl
Ik heb nu de instelling zo:
geen verificatie
pop3 995, geen versleuteling, smtp 587, geen versleuteling
en vervolgens kan er niet aangemeld worden,
dat kan alleen met de standaardwaarden 110 en 25
(of wel met 995 en 587 maar dan met versleuteling)
En op dit moment kreeg ik het advies contact met u op te nemen.
jv
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 19 oktober 2018, 09:07

Dat lijkt ergens een instelling fout te zijn. authenticatie vereist. Ik wil je aanraden om jouw instellingen door te lopen. Ergens zie je de instelling authentificatie verplicht. Deze moet aangevinkt zijn. Je moet hiervoor ook nogmaals inloggen. Staat dit vinkje aan?

Ik heb zo niets meer gehoord. Ik hoop dan ook dat het opgelost is, zo niet, dan horen wij dat graag.
Bekijk reactie

53 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi jv18, welkom op het Forum. Ik begrijp dat je problemen hebt dat de mail soms niet aankomt. Nu heb je al meerdere testen gedaan via webmail en daar komt het probleem niet voor. Ik heb ook wel een vermoeden dat het wel eens in de instellingen kan zitten. Alleen waar? Dat is de vraag die je bezig houdt. Dat is niet de leukste. Zou je de instellingen eens helemaal willen verwijderen en dan alles opnieuw instellen volgens het stappenplan. Dus niet de instellingen wijzigen, maar echt helemaal opnieuw instellen. Gaat het dan goed? Ik ben benieuwd.
Hallo Bart,
Ik heb dit gedaan, maar heb uiteraard dan nog steeds de instellingen nodig (zoals hierboven)
Mijn test-antwoordmails komen nog steeds niet aan.
Reputatie 8
Badge +19
Inkomende mailserver (IMAP): imap.telfortglasvezel.nl (poort: 993)
SSL vereist: ja
Uitgaande mailserver (SMTP): smtp.telfortglasvezel.nl (poort: 587)
(Start)TLS vereist: ja
Gebruikersnaam: Je Telfort (glasvezel) e-mailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord van je Telfort (glasvezel) e-mailadres

Heb je geen glasvezelabonnement..?
Dan:
imap.telfort.nl
smtp.telfort.nl

Poortnummers en beveiliging (SSL en TLS) zijn hetzelfde.
Dank, maar ik wil een pop-account
Reputatie 8
Badge +19
Dan wordt het:
pop3.telfort.nl
Poort 995
Beveiliging: SSL.

Gebruikersnaam is altijd je gehele email-adres.

smtp blijft ongewijzigd.
Nogmaals dank, het kan alleen met StartTLS.
Er is wel een testbericht van Microsoft.
Maar de antwoord-testberichten komen niet binnen.
Reputatie 8
Badge +19
Waarom persé met pop en niet met imap..?
Pop is niet beveiligd als je poort 110 gebruikt maar wel met SSL op poort 995.
Is SSL niet in te stellen in Outlook 2016..?

En IMAP heeft nog meer voordelen...

https://support.office.com/nl-nl/article/wat-zijn-imap-en-pop-ca2c5799-49f9-4079-aefe-ddca85d5b1c9
Dank, dat weet ik uiteraard. Maar dat is geen oplossing; als het niet lukt, dan maar iets anders nemen.
Ik wil een werkend pop account
Reputatie 8
Badge +19

Ik wil een werkend pop account

Dat kan ook met poort 995 en SSL beveiliging maar dat kan je niet instellen in Outlook zeg je, alleen (start)TLS.

NB. van de gegevens die op de Telfort website staan kan je helaas niet uitgaan, die zijn niet altijd correct of duidelijk genoeg.
Inderdaad, Als ik bij smtp SSL/TLS gebruik krijg ik deze foutmelding:
https://
en bij STARTTLS of automatisch niet.
https://
(Plakken gaat blijkbaar niet) De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling niet, ....., neem contact op met beheerder emailserver of internetprovider .
Reputatie 8
Badge +19
Heb je nou glasvezel of DSL, dat is me niet duidelijk..?
glasvezel
Maar ik heb als pop account .telfort.nl en als smtp account .telfortglasvezel.nl
Als ik beide .telfort.nl of beide .telfortglasvezel.nl doe krijg ik fouten, werkt het niet.
Reputatie 8
Badge +17
Ben je soms overgestapt van xDSL naar glasvezel en heb je daarbij je mailadres gehouden?

Hier moet WebCare even naar kijken, want dit is een vreemde instelling...

met de instellingen die Enterprise aangeeft zou je eea werkend moeten krijgen.
Dat klopt inderdaad, het is een (voorheen adsl) tiscali account dat overgenomen is door telfort.
En dan nog : ik kan ook mailen en mail ontvangen, maar mail beantwoorden komt (vaak) niet aan.
Reputatie 8
Badge +11
Het blijft een vreemde situatie. Ik ben nog even intern gaan rondvragen. Ik heb nog een aantal vragen. Speelt dit probleem zich voor op een laptop? Gebruik je die ook wel eens op meerdere locaties? Zit er dan nog verschil in? En merk je nog verschil als je bijvoorbeeld gebruik maakt van het internet in een KPN/Telfort omgeving of via een Ziggo of andere omgeving?

En heb je wellicht ook nog een screenshot van de instellingen? Dan kunnen we nog even meekijken of daar iets in mis gaat. We horen het graag.
Het gaat om een thuiscomputer, alleen verbonden met Telfort.
Screenshots worden niet meegestuurd, maar de instellingen zijn zoals eerder vermeld.
Ik moet het probleem verkleinen door te zeggen dat de beantwoorde mail in de spam terecht komt. Zowel bij mij als bij anderen.
Reputatie 8
Badge +19
Ik moet het probleem verkleinen door te zeggen dat de beantwoorde mail in de spam terecht komt. Zowel bij mij als bij anderen.
Dat had je wel eens eerder kunnen zeggen... 😆
Had me een hoop zoekwerk bespaard.
Nou ja, dat moet toch waarschijnlijk aan instellingen liggen.
Reputatie 8
Badge +19
Nou ja, dat moet toch waarschijnlijk aan instellingen liggen.
Yep... in Outlook.
En daar heb ik geen verstand van want daar werk ik nooit mee.
Reputatie 8
Badge +11
Ja daar lijkt het wel op inderdaad. Ik heb nog iedereen nagevraagd hier en zij denken ook de instellingen. Toch zou ik graag een screenshot ontvangen hiervan. Je kan dan alle persoonlijke informatie wegstrepen/blurren. Zo kunnen we meekijken, hopelijk vinden we dan waar het mis kan gaan.

Reageer