beantwoord

Automatisch doorsturen instellen voor Concepts webmail

  • 1 februari 2019
  • 26 reacties
  • 784 keer bekeken

Reputatie 1
Hoe kan je een out of office of een automatisch doorstuur regel aanmaken op https://webmail.concepts.nl?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 27 februari 2019, 14:27

Hallo @schwmed. Ik heb begin van de middag een e-mail ontvangen van mijn collega's dat je Knoware e-mailadres morgen wordt verwijderd. Als je nog ergens vragen over hebt dan lees ik het graag.
Bekijk reactie

26 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Dag @schwmed. Van harte welkom hier op het Forum. Ik begrijp dat je graag een automatisch antwoord wil instellen of automatisch doorsturen wil inschakelen voor je Concepts webmail. Ik kan helaas de instellingen van Concepts webmail niet inzien. In dit topic legt @Enterprise met printscreens uit hoe je 'Automatisch doorsturen' instelt voor Telfort webmail. Ziet er net iets anders uit, maar vaak werkt het op dezelfde manier: je gaat naar 'Instellingen' > 'E-mail' > 'Automatisch beantwoorden'. Als het zo niet lukt, kun je dan printscreens delen van waar je vastloopt?
Reputatie 1
Beste Natasja,

Er is geen mogelijkheid om dat in te stellen in de Roundcube webmail applicatie die jullie gebruiken. Ik heb alle opties doorzocht maar kan niets vinden. Als je het topic checkt zie je ze daar er meerdere over klagen.

Uit eindelijk willen wij ons e-mail adres ********@knoware.nl helemaal opheffen, kan je aangeven hoe we dat kunnen regelen?

*Admin: gegevens verwijderd uit bericht i.v.m. privacy.
Reputatie 6
Badge +9
Dag @schwmed. Je hebt gelijk. Het lijkt inderdaad niet mogelijk om dit voor je Concepts e-mail in te stellen. Doordat dit een verouderde e-mailservice is verwacht ik ook niet dat dit nog verandert. Wat betreft het Knoware e-mailadres: dit is mogelijk een lastig kwestie, gezien die e-mailadressen een restant zijn van een product dat we eigenlijk niet meer leveren. Ik kijk graag wat ik voor je kan doen. Zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? En kun je wellicht ook je klantnummer achterhalen van Knoware destijds?
Reputatie 1
Beste Natasja,

Ik heb het aangevuld bij m'n profiel bij extra informatie. Wij hebben hier nog een brief liggen uit 1999 met het ingaan van ons Knoware abbonnement op 27-01-1999.

Ik zou de brief in kunnen scannen en in een pb kunnen sturen, maar er staat verder geen klantnummer op, alleen ons oude adres van 20 jaar terug in Utrecht.
Reputatie 6
Badge +9
Dag @schwmed. Dat is in eerste instantie niet nodig hoor. 🙂 Op basis van de gegevens in je profiel kan ik geen abonnement vinden. Wil je ook je klantnummer toevoegen in je profiel?
Reputatie 1
Beste Natasja,

Die brief is het enige wat wij hebben m.b.t. Knoware helaas.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @schwmed. Ik doelde op het klantnummer van je huidige abonnement bij Telfort. Zou je dit willen toevoegen aan je profiel? Als je geen actief abonnement bij ons hebt, kan ik helaas je e-mailaccounts niet beheren.
Reputatie 1
Beste Natasja,

Wij hebben geen abonnement bij Telfort zo ver wij weten. Heb nog wel iets kunnen vinden van Concepts, die nummers heb ik toegevoegd bij mijn profiel.
Reputatie 6
Badge +9
Dag @schwmed. Oké, duidelijk. In dat geval kan ik helaas niets voor je betekenen. Als je geen abonnement bij ons hebt, zijn er geen e-mailadressen via ons meer actief. Ik kan dan ook geen e-mailaccounts beheren. Hopelijk lukt het om het e-mailadres van Knoware via een andere weg op te heffen. 🙂
Reputatie 1
Beste Natasja,

Dat is natuurlijk wel de omgekeerde wereld, aangezien jullie Knoware/Concepts beheren. Er is geen andere mogelijkheid.

Wij loggen nota bene via jullie site in voor de webmail.
Reputatie 6
Badge +9
Dag @schwmed. Ik snap je punt. Echter, ik kan de Knoware e-mailadressen niet beheren. Voor ons zijn die oude abonnementen evenmin inzichtelijk namelijk. Zou je wellicht je oude postcode/huisnummer en het desbetreffende e-mailadres kunnen toevoegen aan je profiel? Ik heb nu bij onze webmailspecialisten de vraag uit staan of de e-mailaccounts handmatig bekeken kunnen worden. Zodra ik een reactie heb, hoor je van me.
Reputatie 1
Hoi Natasja,

Het staat vermeld bij extra informatie bij mn profiel. Wij hebben hier nog de brief van Knoware uit 1999, en dat adres staat erop vermeld.

Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +9
Dag @schwmed. Hartelijk dank. Ik kan je niets beloven, maar heb in ieder geval een e-mailadres te pakken van de afdeling die in achterliggende systemen bij de Knoware-accounts kunnen. Mag ik het verzoek voor je doorzetten om je e-mailaccount op te heffen? Ik vraag het nog even ter check, omdat je eerder aangaf het e-mailadres 'uiteindelijk' te willen opheffen. 🙂
Reputatie 1
Beste Natasja,

Ja graag, mag gewoon per direct afgesloten worden! Hopelijk lukt het.
Reputatie 6
Badge +9
Beste @schwmed. Ik heb je verzoek doorgezet. Ik houd je vanzelfsprekend op de hoogte. ☺
Reputatie 6
Badge +9
Dag @schwmed. Ik heb een reactie vanuit de organisatie. Mijn collega's geven aan dat je e-mailadres inderdaad in de achterliggende systemen ligt. Zij zoeken nu uit hoe de opheffing ervan zo spoedig mogelijk in orde gemaakt kan worden. Normaal gesproken worden Knoware-accounts namelijk in batches verwijderd. Zodra ik meer weet, hoor je van mij.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @schwmed. Ik heb begin van de middag een e-mail ontvangen van mijn collega's dat je Knoware e-mailadres morgen wordt verwijderd. Als je nog ergens vragen over hebt dan lees ik het graag.
Reputatie 1
@Natasja - Telfort top! Hartelijk bedankt alvast
Reputatie 1
Beste @Natasja - Telfort . Wij kunnen niet meer inloggen, dus er is inderdaad wat gebeurd 🙂 Echter als we er een mail naar toe sturen, krijgen wij geen reply dat de e-mail niet is geleverd. Lijkt er toch op dat het e-mail adres nog actief is op de een of andere manier.

Zou jij daar naar kunnen laten kijken?
Reputatie 6
Badge +9
Dag @schwmed. Goed dat je dit meldt. Ik heb mijn collega's verzocht hiernaar te kijken. Zodra ik een terugkoppeling van ze heb, hoor je van me.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @schwmed. Ik heb zojuist een reactie ontvangen. Ik kan hierbij bevestigen dat het e-mailadres uit de lucht is. ☺ Waarom je geen reply krijgt dat de e-mail niet kan worden afgeleverd kunnen mijn collega's helaas niet voor je nagaan.
Reputatie 1
Beste @Natasja - Telfort , dat was juist de hele opzet voor ons. Klanten mailde naar een heel oud e-mail adres afentoe. Dat wouden we juist voorkomen door een reply erop te zetten van niet meer in gebruik oid.

Normaal gesproken krijg je dat toch altijd terug als een e-mail niet afgeleverd kan worden?
Reputatie 6
Badge +9
Dag @schwmed. Begrijpelijk. Ik heb het vermoeden dat de bouncemelding is uitgeschakeld bij deze oude Knoware e-mailadressen, maar dat durf ik niet met honderd procent zekerheid te zeggen. Ik heb de vraag uitstaan bij mijn collega's. Als ik meer weet dan laat ik weer van me horen.
Reputatie 6
Badge +9
Ik heb een terugkoppeling van mijn collega's, @schwmed. Het proces is zo ingesteld dat je e-mailadres automatisch 30 dagen in quarantaine wordt geplaatst en daarna definitief wordt verwijderd. Dat proces kunnen zij niet versnellen. Na die 30 dagen zou je de zogeheten bounce melding dus wel moeten krijgen. Weet je hiermee voldoende?
Reputatie 1
Dag @Natasja - Telfort Top, dan weten wij genoeg 🙂 Ik zal het over paar weken nog keer testen, maar ga er vanuit dat het zo goed is.

Hartelijke bedankt voor de moeite!

Reageer