beantwoord

@Lijbrandt.nl account op gsm werkt niet meer

  • 10 maart 2018
  • 6 reacties
  • 410 keer bekeken

hi

Op mijn nieuwe Samsung mail aangemaakt met mijn oude lijbrandt.nl mail account.
Betreft POP3 account met als pop server : pop.lijbrandt.nl en smtp server de
server van Vodafone (authsmtp.vodafone.nl). Overige instellingen zijn correct en vergeleken
op oude mobiel.

Krijg melding : Kan account niet instellen. De gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist of pop3 is niet ingeschakeld.

Het Vodafone account is goed omdat mail versturen vanaf 2 andere mail account wel werkt
op mobiel. In outlook werkt dit lijbrandt.nl account wel met dezelfde instellingen
icon

Beste antwoord door Wieger DB 12 maart 2018, 15:57

Hoi mierlp, goed om te lezen dat je het in Gmail wel het weten in te stellen. Dat geeft aan dat je de juiste mailinstellingen gebruikt. Heb je de Gmail app de bovenstaande instellingen gebruikt? Zo ja, dan lijkt het probleem toch in de standaard e-mail applicatie van Samsung te zitten. Vaak is het raadzaam in de standaard e-mail app de instellingen handmatig in te stellen. Doe je dat ook? Je kan eventueel ook uitwijken naar IMAP. Dat doe je met onderstaande instellingen.

IMAP: imap.lijbrandt.nl
Poort: 993
Beveiliging: SSL
Gebruikersnaam: de naam voor het @lijbrandt.nl(zonder @lijbrandt.nl erachter)
Wachtwoord: al bij jou bekend.

Werken die instellingen wel?
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi mierlp, welkom op het forum. Ik begrijp dat je je mailaccount niet kan instellen op je Samsung. Heb je al de stappen op de toestelhulp geprobeerd? Zo ja, kan je aangeven welke instellingen je gebruikt om pop.lijbrandt.nl in te stellen? Gebruik je poort 110 of 995? Maak je gebruik van een beveiligingstype? Ik hoor het graag van je.
Hi Wieger

Als je de toestelhulp gebruikt, daar staat geen lijbrandt meer bij

Op toestel :

- Email account toevoegen met
- xxx@lijbrandt.nl mail adres
- lijbrandt wachtwoord
- handmatig instellen en kiezen voor pop3 account
- gebruikersnaam is gelijk aan e-mailadres
- pop3=server = pop.lijbrandt.nl
- beveiligingstype = geen
- poort = 110
- uitgaande smtp server = authsmtp.vodafone.nl
- beveiligingstype = ssl
- poort = 465

Als ik bij de pop3 server poort 995 op geef krijg ik
na ruim 3 minuten melding :
de e-mail server (pop.lijbrandt.nl) reageert niet.
U kunt het instel proces voortzetten maar u kunt pas
e-mails verzenden en ontvangen nadat uw account
is geverifieerd doro de server.


Dit account werkt wel via mijn outlook op de pc.
Hi Wieger,

Als je kiest voor 'Account toevoegen' staan er dus blijkbaar 2 mail iconen.
- 1 rode met tekst MAIL
- in grijze met grote M met tekst Persoonlijk POP3

Als je de laatste kiest krijg je het wel werkend. Is mijn niet eerder
opgevallen heb 1e MAIL icoon gekozen..en die werkte niet.

Excuus voor ongemak.
mmmhh..klopt toch niet helemaal. Als je alle mail in 1 mail client wilt hebben
werkt dat dus niet. De grote M is van Google en ik wil het eigenlijk in 1 mail
client hebben. Ik heb 2 andere werkend zoals hierboven beschreven
alleen het lijbrandt account krijg ik NIET werkend in de standaard mail client
Je mag hem sluiten...uit testen blijkt toch dat de Samsung mail app niet echt
goed pop3 ondersteund. Andere mail app (TypeApp) geinstalleerd en direct werken.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi mierlp, goed om te lezen dat je het in Gmail wel het weten in te stellen. Dat geeft aan dat je de juiste mailinstellingen gebruikt. Heb je de Gmail app de bovenstaande instellingen gebruikt? Zo ja, dan lijkt het probleem toch in de standaard e-mail applicatie van Samsung te zitten. Vaak is het raadzaam in de standaard e-mail app de instellingen handmatig in te stellen. Doe je dat ook? Je kan eventueel ook uitwijken naar IMAP. Dat doe je met onderstaande instellingen.

IMAP: imap.lijbrandt.nl
Poort: 993
Beveiliging: SSL
Gebruikersnaam: de naam voor het @lijbrandt.nl(zonder @lijbrandt.nl erachter)
Wachtwoord: al bij jou bekend.

Werken die instellingen wel?

Reageer