beantwoord

Aliassen behouden bij verwijderen e-mailaccount

• 9 januari 2020
  • 9 reacties
  • 487 keer bekeken

Reputatie 2

Hi,

Ik gebruik voor mijn mailadressen vrijwel altijd aliassen, maar om een of andere manier is toch de naam van mijn mailbox ‘geharvest’ waardoor ik spam krijg. Het spamfilter staat aan, maar  werkt toch niet voldoende. Ik wil nu mijn mailboxnaam veranderen, maar dat kan alleen verwijderd worden, met de aliassen erbij… 

Mijn vraag is nu:

Als ik nu een nieuwe mailbox aanmaak, kan ik dan de aliassen van de oude verwijderde mailbox weer aan die nieuwe mailbox koppelen? In het verre verleden heb ik - bij een andere provider - ervaren dat je dan de melding krijgt dat zo’n aliasnaam al in gebruik is en je hem dus niet meer kunt gebruiken, terwijl je de naam toch echt gewist hebt.

iemand hier ervaringen mee?

Telefortuna

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 13 januari 2020, 16:15

Dag @telefortuna. Van harte welkom hier en bedankt voor het stellen van je vraag. Ik begrijp dat je graag je aliassen wilt verplaatsen naar een nieuw e-mailaccount en het huidige e-mailaccount wilt verwijderen. Ik zie dat @JanD je al prima op weg heeft geholpen, maar er nog wat onduidelijkheden zijn.

Je kunt zelf via Mijn Telfort e-mailaccounts en aliassen toevoegen. Ook kun je zelf je aliassen verwijderen, maar het verwijderen van e-mailaccounts is nog niet mogelijk via Mijn Telfort. Dat kan via de klantenservice. Aliassen waar geen @telfort.nl of @telfortglasvezel.nl achter staan worden definitief verwijderd en kunnen niet opnieuw worden aangemaakt. Ik zie dat het in jouw geval gaat om aliassen met de extensie @xmsnet.nl. Als je die wilt blijven gebruiken, raad ik je af om de aliassen te verwijderen. 

Bekijk reactie

9 reacties

Hallo @telefortuna , het emailadres dat bij je contract hoort is niet te verwijderen of aan te passen, helaas.

Reputatie 2

@ JanD

Dank voor je snelle reactie,

Het gaat hier niet om een mailboxadres dat bij het contract hoort, maar om een zelf aangemaakte mailbox. Die kun je - neem ik aan - wel verwijderen, er is een ‘wijzigen’ knop bij. Die knop is weliswaar grijs gedimd, maar ik neem aan dat als je alle aliassen eerst verwijderd hebt, je de mailbox kunt verwijderen. Ik heb meerdere mailboxen aangemaakt, alle met aliassen er onder. Er is inderdaad een ‘contract’ mailbox die ik nooit gebruik. Of je die niet kunt verwijderen weet ik niet.

Telefortuna

Hallo @telefortuna , een extra e-mail-account kunt je inderdaad verwijderen, nadat je eerst de onderliggende aliassen ook verwijderd hebt.

Maar of je die aliassen meteen weer onder je standaard account aan kunt maken of onder een ander aan te maken account weet ik niet.

Ik zou de reactie van een moderator even afwachten die kan e.e.a. wel voor je regelen.

Want je loopt nu het risico dat de verwijderde aliassen in de reservebak komen en pas na een X termijn weer vrijgegeven worden.

Zet in je profiel dan alvast het e-mail account dat je aan wilt maken en welke aliassen daaronder moeten vallen of maak zelf alvast dat e-mail-account aan dan kan de moderator de aliassen daar naartoe verplaatsen.

Succes

Reputatie 2

@JanD

Dank voor het meedenken en je suggesties,

Ik wacht nog even op verdere reactie van een moderator - als die ooit komt. Ik heb nog steeds geen zekerheid of ik überhaupt mijn aliassen wel kan blijven gebruiken als ik ze eerst verwijder met de mailbox waar ze onder hangen en ze daarna aan een nieuwe mailbox koppel. Als het na verwijdering onmogelijk blijkt, dan heb ik een fiks probleem...

groet,

Telefortuna

Hallo @telefortuna , die aliassen kun je blijven behouden als je het een moderator laat regelen, dat komt echt wel goed.

Moderatoren behandelen topicvragen op volgorde van binnenkomst, dus je komt echt (zeer) binnenkort aan de beurt. Dit forum is géén chatbox. Even geduld nog s.v.p..

En, graag gedaan uiteraard.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @telefortuna. Van harte welkom hier en bedankt voor het stellen van je vraag. Ik begrijp dat je graag je aliassen wilt verplaatsen naar een nieuw e-mailaccount en het huidige e-mailaccount wilt verwijderen. Ik zie dat @JanD je al prima op weg heeft geholpen, maar er nog wat onduidelijkheden zijn.

Je kunt zelf via Mijn Telfort e-mailaccounts en aliassen toevoegen. Ook kun je zelf je aliassen verwijderen, maar het verwijderen van e-mailaccounts is nog niet mogelijk via Mijn Telfort. Dat kan via de klantenservice. Aliassen waar geen @telfort.nl of @telfortglasvezel.nl achter staan worden definitief verwijderd en kunnen niet opnieuw worden aangemaakt. Ik zie dat het in jouw geval gaat om aliassen met de extensie @xmsnet.nl. Als je die wilt blijven gebruiken, raad ik je af om de aliassen te verwijderen. 

Reputatie 2

@Natasja - Telfort

Dank je, da’s duidelijk, ik laat voorlopig alles maar bij het oude...

Ik lees trouwens zojuist in een ander recent Telfort topic dat in de loop van dit jaar Telfort vast zal worden omgezet in KPN. Ik ben nieuwsgierig of ik dan zelf meer wijzigingen kan aanbrengen dan nu met Telfort. 

Telefortuna

Reputatie 8
Badge +10

Dag @telefortuna. Fijn dat het zo duidelijk is. Het klopt inderdaad dat Telfort en KPN samengaan in de loop van dit jaar. We zorgen ervoor dat het abonnement dat je nu hebt gewoon doorloopt bij KPN, onder dezelfde voorwaarden. Of je dan zelf meer wijzigingen kunt doen, durf ik je nog geen antwoord op te geven. Als daar meer over bekend wordt, dan delen we dat natuurlijk hier op het Forum. 

@Arie.Oosterbroek lees dit topic eens door mogelijk vind je daar nuttige info wat wel of niet mogelijk is. Zodra je volledig bent over gezet naar KPN of zelfs nu al kunnen andere opties gelden.

Reageer