beantwoord

Alias aanmaken voor e-mailadres

• 8 februari 2020
  • 4 reacties
  • 201 keer bekeken

Reputatie 1

Ik wil een alias aanmaken voor een bestaand email-adres. Krijg steeds de volgende tekst: Helaas is het toevoegen van het e-mail adres mislukt. Probeer het later nog eens. Het lukt mij voortdurend niet een alias aan te maken. mvg HJ

icon

Beste antwoord door jimny 8 februari 2020, 08:36

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +18

zie onderstaande link 

https://forum.telfort.nl/e-mail-310/hoe-maak-ik-een-e-mailadres-aan-69230

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @HJAkkerman, dat is een gekke melding als je een alias probeert toe te voegen. Volg je daarvoor de stappen op de pagina die jimny noemt? Op welk punt krijg je die melding precies te zien, staat er dan meer bij dan wat je hier had gekopieerd of ook een hint waarom het niet zou kunnen?

Ik hoor het graag van je, dan kunnen we samen verder kijken.

Reputatie 1

Dank voor de reacties. Het is inmiddels gelukt een alias aan te maken. Ik ging er vanuit, dat ik elke willekeurige alias kon aanmaken zoals bv administratie@telfort.nl. Dat ging dus niet. Nu heb ik mijn eigen email-adres genomen en iets toegevoegd; en nu lukte het wel. Als voorbeeld: eigen@telfort.nl heb ik veranderd in eigen-administratie@telfort.nl.

Toen het voortdurend niet lukte, kreeg ik als enige tekst: "Helaas is het toevoegen van het e-mail adres mislukt. Probeer het later nog eens". Ik begreep deze tekst niet aangezien ik bij een bestaand email adres slechts een alias wilde.

mvg

Harm Jan

Reputatie 8
Badge +11

​Goed om te lezen dat het gelukt is @HJAkkerman
Sommige adressen zijn niet mogelijk inderdaad, of omdat ze al bestaan of uit veiligheid. Een Telfort e-mailadres ​zoals administratie kan bij heel veel mensen bijvoorbeeld de verwachting scheppen dat het van ons afkomstig is. Bij phishing wordt er vaak van dat soort e-mailadressen gebruik gemaakt om het betrouwbaar over te laten komen, terwijl het dat natuurlijk helemaal niet is. Op de manier die je het nu gedaan hebt is dat inderdaad geen probleem :)

Reageer