beantwoord

Al ruim 1 week geen email kunnen verzenden en Telfort doet hier niks aan!!

• 5 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 669 keer bekeken

Hierbij op dit Forum wil ik mijn ongenoegen uiten over de manier waarop Telfort storingen (niet) afhandeld. Vorige week zaterdag (24-09) plotseling op alle email accounts geen email meer te versturen. Outlook 2013 geeft foutmelding dat de SMTP niet kan verbinden met de uitgaande SMTP server. Probleem niet op 1 account maar op alle email aliassen en op alle laptops, desktops etc. Na 2 dagen de helpdesk gebeld en na 1 uur aan de telefoon (settings checken en zelfs op afstand scherm overnemen en checken) kwam de helpdeskmedewerker dat er inderdaad iets fout is met het systeem(?) Ik zou teruggebeld worden door de tweede lijns desk en je raadt het al: niet gebeld. Volgende dag weer gebeld en na de gebruikelijke vragen kwam ik deze helpdesk meneer met de conclusie dat het ergens niet goed zat in het systeem. Ja, ik ga er echt voor zorgen dat u nu wordt gebeld...dus niet. Maar weer 1 dag gewacht en maar weer de helpdesk gebeld. "Waarom neemt u niet een extern email adres?" "Is toch veel handiger? Nadat ik had uitgelegd dat email ook onderdeel is van de dienst waarvoor ik iedere maand betaal (glasvezel alles in 1 100Mb/100Mb) kreeg ik terug dat ze er dan toch maar wat mee moest doen. 2e lijns heeft het erg druk meneer en email is geen prioriteit! WTF. Wacht nu al weer 2 dagen en nog steeds niks gehoord.
Dan, alles gecheckt hier: geen F/W op router of Windows die zaken blokkeren. Op ander email account (geen telfort) kan ik via telnet op de door mailserver gebruikte poort wel naar de SMTP server komen. Herkend iemand dit en hoe weer aan de praat gekregen? Iedere keer 50 cent verspillen om opnieuw helpdesk te bellen lijkt zinloos: deze doet niks: email probleem is geen prioriteit voor ons.....
icon

Beste antwoord door GeHo 11 oktober 2016, 17:48

Hoi Leon, Ja is opgelost: lag uiteindelijk aan de mailserver die inkomend verkeer blokkeerde. Bedankt voor je response maar is voorlopig weer opgelost.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
En welke uitgaande smtp server gebruik je....? En wat is de exacte foutmelding
smtp.telfortglasvezel.nl en settings die telfort op homepage aangeeft: Incoming POP 3 poort 995 en outgoing server SMTP 25. SSL encrypte aan. Ook geprobeerd met SSL encryptie poort 993 inkomend en poort 587 uitgaand. Zo'n beetje alle combi's geprobeerd maar blijf onderstaande foutmelding krijgen:

Send test e-mail message: Outlook cannot connect to your outgoing (SMTP) e-mail server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).

Inkomende mail werkt wel normaal.
Reputatie 5
Badge +1
Hallo GeHo, welkom op ons forum! Mijn oprechte excuses voor het uitblijven van een reactie! Ben je inmiddels al verder gekomen?
Hoi Leon, Ja is opgelost: lag uiteindelijk aan de mailserver die inkomend verkeer blokkeerde. Bedankt voor je response maar is voorlopig weer opgelost.
Reputatie 5
Badge +1
Hi GeHo, fijn dat de oorzaak is gevonden! :)

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.