beantwoord

abonnement op mailbox

• 30 april 2019
  • 23 reacties
  • 409 keer bekeken

Reputatie 1
Als ik mij goed herinner kon je vroeger een abonnement alleen op je mailbox houden als je van provider veranderde. Ik heb begrepen dat Telfort deze optie niet biedt. Ik begrijp dat niet goed, met name als het om worldonline of tiscali adressen gaat. Mensen hebben die adressen al heel lang. Waarom mogen ze die niet houden als ze van provider veranderen? Het zou een goede service zijn van Telfort en ze kunnen er ook nog eens aan verdienen. Wat is de reden dat deze service niet wordt geboden?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 7 mei 2019, 16:10

Ik begrijp dat ik beter geen hoge verwachtingen kan hebben. Maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag: Wat is de reden dat deze service niet wordt geboden door Telfort?

Deze keuze is nooit gemaakt. Wat de exacte gedachte daar achter zit weet ik niet, maar zal vast niet ver afwijken van de redenen die hierboven al gegeven zijn.
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Ik begrijp dat ik beter geen hoge verwachtingen kan hebben. Maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag: Wat is de reden dat deze service niet wordt geboden door Telfort?

Deze keuze is nooit gemaakt. Wat de exacte gedachte daar achter zit weet ik niet, maar zal vast niet ver afwijken van de redenen die hierboven al gegeven zijn.
Dan heb ik dat berichtje verkeerd begrepen mijn excuus.

Als een abonnement vrij oud is en je gaat verhuizen is het soms lastig om dat mee te nemen. Mijn alles in een product was niet meer leverbaar. Ik ging er foutief vanuit dat hier iets vergelijkbaar speelde dat haar abonnements vorm niet meer leverbaar was.
Strato is ook een goede partij als e-mail-provider en niet duur.
Reputatie 1

Ik begrijp de onvrede van Wisselkind iets meer dat zal op dit bericht slaan. Een prijsstijging die ongelukkig genoeg samenviel met een verhuizing van een moeder op leeftijd. Beetje vergelijkbaar met wat mij overkwam met mijn verhuizing mijn kosten gingen ook omhoog.

Het betrof geen prijsstijging van het abonnement dat mijn moeder had, maar ze lieten haar ongevraagd op een veel duurder abonnement overgaan, terwijl er alleen een verhuizing was doorgegeven. Geen verontschuldiging, alleen heel veel moeite voor ons om haar haar oude abonnement terug te geven. En dat vind ik schandalig. Zeker als het om een ouder iemand gaat. Voor mij dus geen KPN.

Ik wacht wel af hoor of tzt een mail only abonnement mogelijk wordt. Ik ga t.z.t. in ieder geval weg bij Telfort/KPN. Ik heb de tijd om al mijn contacten te inventariseren en op de hoogte te brengen als ik naar een andere provider ga. gmail zal ik overigens nooit als hoofdadres nemen hoor.
En ja, dat spamfilter is een ramp. Belachelijk dat je geen optie 'geen spamfilter' kunt instellen.
Op die manier, dan is het zaak niet te wijzigen ben ik bang voor, als het allemaal onder KPN voorwaarden komt kan het ook maar zo zijn dat je die oude adressen kwijt raakt.
Dat zal niet zo snel anders was met het onderbrengen bij Telfort vanuit de oude propositie iedereen zijn concepts of Lijbrandt adres ook kwijt geraakt. Niet dat dit allemaal even soepel gaat de gratis 12move adressen leveren ook af en toe vragen op.

Lijbrandt, Concepts en XMS Glasvezel klanten hebben hun eigen webmail plekje naast de adressen eindigend op telfortglasvezel.

Ik begrijp de onvrede van Wisselkind iets meer dat zal op dit bericht slaan. Een prijsstijging die ongelukkig genoeg samenviel met een verhuizing van een moeder op leeftijd. Beetje vergelijkbaar met wat mij overkwam met mijn verhuizing mijn kosten gingen ook omhoog.

Ik ben nu wel wel dat blij dat ik mijn Telfort email adres niet gebruik als ik het spamfilter topic zo lees. Aan de andere kant of Gmail privacy technisch nu een goede keuze is???

Laten we hopen dat zodra Telfort klanten volledig KPN zijn de gevraagde mogelijk er komt.
Wil Wisselkind voor die tijd weg dan zal hij/zij bereid moeten zijn afscheid te nemen van het Wol emailadres in het meest gunstige geval veranderd bij een andere provider alleen het stukje achter de @
Reputatie 8
Badge +10
Op die manier, dan is het zaak niet te wijzigen ben ik bang voor, als het allemaal onder KPN voorwaarden komt kan het ook maar zo zijn dat je die oude adressen kwijt raakt.
Of niet...
KPN kan eenvoudig de Telfort mailadressen aan een KPN mail-alias koppelen en op die manier de Telfort adressen voor deze klanten behouden.
Dat is toendertijd ook door Telfort gedaan na de overname van Tiscali.
Mijn huidige Telfort mailadressen zijn ook aliassen van de oude Tiscali mailadressen...
Je mag toch hopen dat Telfort de enkele goede dingen van KPN overneemt en niet alleen de narigheid.
Ik hoop eigenlijk dat KPN de goede dingen van Telfort gaat overnemen op mobiel gebied het 2 maanden meenemen van de tegoeden bijvoorbeeld. Alle prijzen voor mobiel standaard €5,00 verlagen waardoor de KPN Compleet korting op een mobiel abonnement pas echt intressant wordt
Bedankt voor jullie reacties. Ik zou graag van/namens Telfort zelf horen: Wat is de reden dat deze service niet wordt geboden door Telfort?
Ze kunnen er aan verdienen en mensen zijn niet verplicht zo'n e-mailonly abonnement te nemen dus het maakt hen geen dure provider.

Ik begrijp dat je het van een moderator wil horen hier mijn kijk het is mischien nog eenvoudiger dan de uitleg van Enterprise. Het mocht niet van moeder bedrijf KPN NV om niet te concurrerend te worden met de provider KPN. Datzelfde gold voor het leveren van Bonded aansluitingen ook dat is vanuit de NV KPN opgelegd.

Simpel gezegd de reden is puur zakelijk niks meer niks minder.
Reputatie 1
Je kan ook een mailadres bij een mail only provider nemen. Hoef je niet iedere keer je mail adres te veranderen als je van provider wisseld. Er zijn goede gratis en betaalde providers vanaf €12 per jaar

gmail is gratis, dat is het punt niet. Geen gebrek aan andere adressen, maar ik wil mijn worldonline adres graag houden.
Reputatie 3
Je kan ook een mailadres bij een mail only provider nemen. Hoef je niet iedere keer je mail adres te veranderen als je van provider wisseld. Er zijn goede gratis en betaalde providers vanaf €12 per jaar
Zo'n dienst in de lucht houden kost geld, hoe minder er gebruik van maken hoe meer er uit het potje gewone abonnementen moet komen, er zal ergens een omslagpunt zijn dat het geld gaat opleveren maar dat is niet bij een paar gebruikers.
Reputatie 1
Bedankt voor jullie reacties. Ik zou graag van/namens Telfort zelf horen: Wat is de reden dat deze service niet wordt geboden door Telfort?
Ze kunnen er aan verdienen en mensen zijn niet verplicht zo'n e-mailonly abonnement te nemen dus het maakt hen geen dure provider.
Hallo @wisselkind
Verder werd Telfort ook altijd gezien als een 'budgetprovider' die alléén goede basisdiensten bood tegen een scherpe prijs, dus alle toeters en bellen die KPN wèl aanbood, en daardoor ook duurder is, bood Telfort om prijstechnische redenen niet aan.
Reputatie 8
Badge +10
Maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag: Wat is de reden dat deze service niet wordt geboden door Telfort?
De reden is dat ze er niet voor gekozen hebben om deze service te bieden, ze zijn dit tenslotte niet verplicht...
Er is altijd onderscheid geweest tussen de verschillende providers, en dus ook tussen Telfort en KPN.
Een Email-Only abonnement afsluiten om je bestaande mailboxen te behouden kost bij KPN overigens € 7,50 per maand.
KPN is ook de enige provider die deze betaalde service biedt, voor zover mij bekend.
Reputatie 1
Reputatie 8
Badge +12
Dat is duidelijke taal. Nu is het zo dat jouw Telfort abonnement nog gewoon actief blijft, dus ook jouw e-mailadres. Ik verwacht inderdaad dat er t.z.t. meer duidelijkheid komt, maar ik ben er bang voor.
Hallo @wisselkind ,
het opnemen van Telfort in KPN is begin van dit jaar in gang gezet en wordt in de loop van volgend jaar afgerond, gewoon de website van Telfort/KPN in de gaten houden wat er mogelijk wordt.
Reputatie 1
Overstappen naar KPN zal ik zeker niet. Met KPN heb ik slechte ervaringen. Die heb ik elders al beschreven.
Daarom ben ik me, nu Telfort en KPN volledig een pot nat zullen worden, aan het oriënteren om over te stappen naar elders. Maar mogelijk wacht ik tot het duidelijk is of een e-mailonly abonnement t.z.t. wel mogelijk wordt. Ik wil mijn worldonline adres graag houden indien mogelijk.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @wisselkind, als ik het zo lees wil je overstappen, maar toch jouw e-mailadres behouden in de vorm van een e-mailonly abonnement. Dit is in dit geval niet mogelijk. Je kan het e-mailadres alleen behouden bij jouw Telfort abonnement. Als je overgaat op een KPN abonnement kun je deze niet meenemen. Als uiteindelijk Telfort helemaal samen is met KPN en het dus alleen nog KPN is weet ik niet of het dan mogelijk wordt, dat is nu nog niet duidelijk.
Reputatie 1
Je mag toch hopen dat Telfort de enkele goede dingen van KPN overneemt en niet alleen de narigheid.
En Telfort wordt nu KPN. Betekent dat dat die mogelijkheid nu beschikbaar komt bij Telfort adressen?
Op dit moment niet, mede omdat het zeker tot het einde van dit jaar duurt voor Telfort volledig KPN is geworden. Een moderator kan daar vast wel over informeren binnen de organisatie, of zo al meer vertellen of dit mogelijk wordt.
Reputatie 1
En Telfort wordt nu KPN. Betekent dat dat die mogelijkheid nu beschikbaar komt bij Telfort adressen?
Hallo @wisselkind , KPN is de enigste provider waar je je e-mail adressen kunt behouden tegen betaling.
Bij alle andere providers raak je je adres kwijt als je overstapt of als de provider ophoudt te bestaan en niet is/wordt overgenomen door een andere partij.

Reageer