beantwoord

Aanmaken alias met @tiscali.nl

  • 13 september 2018
  • 11 reacties
  • 368 keer bekeken

Reputatie 1
Als oud-worldonline klant heb ik nog een email-adres op een @worldonline.nl account en door overname van worldonline door Tiscali ook nog een @ticali.nl adres.
Nu heb ik per ongeluk een email alias met @tiscali.nl gewist. Ik kan echter alleen nog maar aliassen aanmaken met @telfort.nl. Afzenders van mails aan het originele @tiscali.nl adres ontvangen een foutmelding. Hoe kan ik weer een alias maken met @tiscali.nl?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 18 september 2018, 10:18

Dan lukt dat inderdaad niet, helaas. Ik heb nu een melding aangemaakt voor een achterliggende afdeling, zodat zij het herstellen van de alias ook kunnen bekijken. Ik zal die melding ook in de gaten houden en zodra ik meer weet deel ik dit met je.
Bekijk reactie

11 reacties

Kijk of je een nieuw, identiek, alias aan kan maken met @telfort.nl ipv @tiscali.nl
Alle @tiscali en @wol mailadressen worden toch al doorgestuurd naar @telfort.nl
Reputatie 1
Dat had ik idd al gedaan. Als ik daar een email naar stuur komt die uiteraard aan, maar hetzelfde adres met @tiscali.nl geeft een retourbericht postmaster: user unknown
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Eaglesr, welkom op ons forum 🙂 Ik wil hiervoor met je meekijken, maar met het adres dat in je profiel staat kom ik geen abonnement tegen. Klopt dat adres? Je kunt het klantnummer van de Thuis aansluiting ook op je profiel invoeren, zodat ik daar op kan zoeken. Als je daarna hieronder een reactie plaatst kan ik voor je aan de slag.
Reputatie 1
Ik heb mijn klantnummer ingevoerd.
Ik heb, door wijzigingen in het beleid van Telfort en migratie naar een ander systeem, bijna twee jaar lang geen informatie kunnen inzien in Mijn Telfort. Het kan dus zijn dat daar nog een oud adres (uit Maarssen) vermeld staat.
Reputatie 8
Badge +11
Merci, ik zie de gegevens nu staan. Het @tiscali.nl mailadres staat in 'quarantaine', elk e-mailadres die wordt verwijderd wordt daar eerst 3 maanden ingezet zodat die niet door iemand anders aangemaakt kan worden. Doordat dit mailadres bij jouw gegevens in quarantaine staat, zou je deze in de MijnTelfort als alias moeten kunnen aanmaken. Zou je voor me kunnen kijken of dat lukt? Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Dat is exact het punt waar het probleem ligt: bij het aanmaken van een alias is alleen het deel vóór de @ variabel; de alias krijgt automatisch telfort.nl als domeinadres.
Ik heb al wel (eerder) de gewenste mailbox met domeinnaam (xxxx)@telfort.nl aangemaakt, maar mail voor het oorspronkelijke adres met (xxxx)@tiscali.nl komt daar niet aan en geeft bij de afzender een foutbericht 'user unknown'.
Reputatie 8
Badge +11
Dan lukt dat inderdaad niet, helaas. Ik heb nu een melding aangemaakt voor een achterliggende afdeling, zodat zij het herstellen van de alias ook kunnen bekijken. Ik zal die melding ook in de gaten houden en zodra ik meer weet deel ik dit met je.
Reputatie 1
Bedankt!
Reputatie 1
Als gevolg van de genoemde interventie door de moderator heeft de IT-afdeling van Telfort het probleem voor mij opgelost! Bedankt voor deze aktie.
Mooi dat het opgelost is! ☺️
Reputatie 8
Badge +11
Dat is snel gegaan inderdaad! Ik lees de terugkoppeling nu net ook. Fijn dat het opgelost is door de specialisten en je er weer gebruik van kunt maken. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂

Reageer