beantwoord

Ziggo internet+bellen voor 10 euro

• 22 november 2016
  • 14 reacties
  • 1947 keer bekeken

Ik heb een aanbieding van Ziggo gekregen: 10 euro per maand internet en bellen. Als dit dit vergelijk met wat ik nu heb ben ik veel voordeliger uit. Ziggo kost mij 18,70 (tv)+ 10 (internet+bellen) + 10,95 (onbeperkt bellen in NL), totaal dus 39,65 euro. Telfort kost mij 30 euro per maand (internet+bellen)+ 18,70 tv (ziggo) is totaal 48,70.
Ben bij Ziggo dus 9,05 euro per maand en 108,6 euro per jaar goedkoper uit. En dan heb ik nog niet de telefoonkosten erbij gerekend, want bij Ziggo hoef ik niks extra's erbij te betalen (mobiel is gratis/telfort niet en telfort heeft een start tarief voor elk belletje). Scheelt mij dus waarschijnlijk minstens 150 euro per jaar.
Ik zit te denken om over te stappen.
icon

Beste antwoord door Leon 28 november 2016, 11:26

Hi Piggy,

Jammer dat je niet het aanbod hebt gehad waar je op gehoopt had! Ik ben bang dat ik je daar dan ook niet verder bij kan helpen! :(

Wat de snelheid betreft die op jouw adres haalbaar is weet ik uiteraard niet waar Providercheck z'n informatie vandaan haalt.

Tot slot hebben we de prijs van ADSL en Glasvezel gelijk getrokken en leveren we nu standaard op Glasvezel als dat aanwezig op een adres. Dit omdat Glasvezel een stuk stabieler en betrouwbaarder is.
Bekijk reactie

14 reacties

Badge
Maar wat gebeurd er na dat eerste jaar met die maandprijs dan? Want mijn schoonmoeder zit bij Ziggo en je komt op termijn altijd weer duurder uit dan Telfort.

Moet ik wel stellen: ik ben nog klant van voor de verhoging van onlangs bij Telfort in kosten. De extra maandkosten nu maakt de positie van 'budgetprovider' wel minder voor nieuwe abonnees.
Reputatie 8
Gaat het dan om een persoonlijk aangeboden actie? Want normaal biedt Ziggo dat niet voor die prijs aan:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/
Dit gaat inderdaad om een persoonlijk aanbod. Ziggo heeft dit niet zichtbaar op zijn website staan: www.ziggo.nl/tientje .
Is alleen voor vast klanten van Ziggo die nog geen internet (+bellen) hebben, maar wel TV via de kabel.
Ik zit er sterk aan te denken om over te stappen. Ik heb eerder brieven van Ziggo gehad, hierbij vermelden ze dat de prijs niet tijdelijk is maar zo blijft. Dat is natuurlijk relatief, want elk bedrijf veranderd zijn prijzen en abonnementsvormen na verloop van tijd.
Ziggo schijnt een genomineerd te zijn voor de beste provider voor de 5e keer. Installatie is ook nog voor mij gratis!
Reputatie 8
Als het je zoveel voordeel oplevert is de keus snel gemaakt denk ik. Succes.
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Piggy,

Dat is een mooi aanbod wat zij je hebben gedaan. Ik weet natuurlijk niet of er nog ergens onverwachte extra kosten bij komen kijken. Om je een goed advies te kunnen geven heb je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN nodig. Stuur me die alsjeblieft in een privébericht.

Alvast bedankt!
Als aanbieding kreeg ik als voorbeeld over stappen op glas en vast bellen 3 maanden gratis. Daarna kost het mij 35 euro per maand.
Dat is 5 euro per maand meer dan dat ik nu betaal en 60 euro per jaar. Hogere snelheid heb ik niet nodig, ik wou juist een lagere rekening (en ben bereid om een langzamere internetverbinding hiervoor af te nemen.
Helaas is dat niet mogelijk.
Een aanbieding op mijn huidige VDSL2 verbinding was niet mogelijk, behalve inschakelen om mobiel onbeperkt te kunnen bellen.
Ook snelheidsverhoging was niet op mjin lijn mogelijk 22 Mbit zou maximaal zijn. Vreemd, want op een provider site check (https://www.providercheck.nl/) geeft men aan dat dit 36 Mbit zou moeten zijn. Speedtest.nl geeft aan dat de centrale 310 meter van mijn huis vandaan is. Dus ik geloof de 36 Mbit wel.

Als ik weg ga naar Ziggo en terug wil, dan kan ik geen VDSL meer bij Telfort afnemen. Begrijpelijk, want waarschijnlijk wil de KPN de oude telefooncentrales op termijn uitfaseren. Of ik moet naar een andere provider gaan die wel VDSl aanbieden.

Om een lang verhaal kort te maken of ik blijf en ben minstens 110 euro per jaar duurder uit bij Telfort of ik kies de gok en ga naar Ziggo en heb 25 Mbit/5 Mbit internet en tevens onbeperkt naar vast/mobiel bellen (zonder start kosten).
Ik zou ook alleen het tientje aanbod van Ziggo kunnen nemen, want zoveel bel ik niet. Dan ben nog circa 150 euro per jaar voordeliger uit.
Reputatie 5
Badge +1
Hi Piggy,

Jammer dat je niet het aanbod hebt gehad waar je op gehoopt had! Ik ben bang dat ik je daar dan ook niet verder bij kan helpen! :(

Wat de snelheid betreft die op jouw adres haalbaar is weet ik uiteraard niet waar Providercheck z'n informatie vandaan haalt.

Tot slot hebben we de prijs van ADSL en Glasvezel gelijk getrokken en leveren we nu standaard op Glasvezel als dat aanwezig op een adres. Dit omdat Glasvezel een stuk stabieler en betrouwbaarder is.
Reputatie 8
Dit omdat Glasvezel een stuk stabieler en betrouwbaarder is.
Dat klopt inderdaad.

Met de laatste verandering van LB-A leverstraat naar SNI-F, --hoewel qua download de waarde bij KPN/Telfort dat wel wat magertjes/krenterig naar beneden in snelheid is afgesteld (eerder was het gemiddeld 107-110 Mbps download)-- lijkt het aangeleverde signaal nog strakker te zijn dan voorheen, bij een reeks testen naar servers in Europa.

Speed-testen (100/100 account) via Ookla naar servers in :

Arnhem

Amsterdam

Düsseldorf

Gothenburg

Stockholm

Luik

Brussel

Parijs

Barcelona

Rome

Hoe strak de snelheid met SNI-F leverstraat wordt afgeregeld kun je hieronder zien:
Snelheidstest naar server in Brussel - vandaag 28 nov. 2016:

De snelheid:

Zie het verloop van de snelheid met die groene curve:

Bij de eerdere LB-A leverstraat verliep het verloop van de curve doorgaans zoiets als hieronder aangegeven.
Eerst heel hoog beginnend in snelheid, om dan vervolgens te worden "afgeremd" tot de snelheid waar het internet-account op is afgestemd. (Snelheidstest naar server in Arnhem - 4 oktober 2016)

De snelheid die erbij hoort:

Snelheid is niet belangrijk, een lage rekening wel. Huidige VDSL verbinding is niet minder stabiel dan de een zakelijk glas verbinding van de KPN op mijn werk en/of andere consumenten glasverbindingen op mijn werk.
Wel is de ping van glas lager dan die van DSL.
Ik vraag mij wel af of als je alles in 1 bij telfort afneemt niet voordeliger uit bent dan met je huidige situatie. De keuze is aan jou en elke provider heeft zijn voor en nadelen. Persoonlijk zou ik alles in 1 afraden. Wij hebben nu 2 keer storing gehad en alles eruit we waren alleen mobiel bereikbaar. Als het puur om het geld gaat zou ik zeggen doen.
Ik moest over naar glasvezel van telfort zelf omdat ik mijn vaste telefoonlijn terug wilde en volgens hen kon dat niet meer op mijn adsl aansluiting. Ik ben vanaf eind september bezig om mijn vaste telefoonlijn terug te krijgen, na opzegging moest ik dit binnen 2 weken annuleren wat ik ook gedaan heb. Ik heb nu mijn vaste telefoonlijn maar nog geen glasvezel, hoe kan dit? Hier heb ik telefonisch contact over gehad maar een duidelijk antwoord kreeg ik niet. En waarom moet ik 42,50 per maand gaan betalen en piggy 35,-?
Reputatie 8
En waarom moet ik 42,50 per maand gaan betalen en piggy 35,-?
Omdat Piggy op een persoonlijk aanbod van Ziggo is ingegaan wat € 35,- p/mnd kost.
Ziggo heeft niets met Telfort te maken (en andersom).
En waarom moet ik 42,50 per maand gaan betalen en piggy 35,-?
Omdat Piggy op een persoonlijk aanbod van Ziggo is ingegaan wat € 35,- p/mnd kost.
Ziggo heeft niets met Telfort te maken (en andersom).

Serieus?! Ik weet ook wel dat ziggo niets met telfort te maken heeft. Dit gaat over een aanbieding van telfort. De aanbieding van ziggo was in totaal 39,65 zoals bovenaan vermeld staat. Zie eerste bericht van piggy en daarna het bericht van 4 dagen geleden. Als je een reactie geeft lees dan eerst wat er staat. Er staat niet dat ze op een aanbieding van ziggo is ingegaan.
Reputatie 8
Zover ik het kan nagaan gaat Piggy naar Ziggo.
En persoonlijke aanbiedingen voor Piggy gelden niet voor andere gebruikers, anders is het geen persoonlijk aanbod.

Reageer