beantwoord

Wifi repeater geleverd ipv modem

Hoi,
Onlangs heb ik een overstap van DSL naar glasvezel aangevraagd, 2 dagen erna kreeg ik een doos van Telfort afgeleverd, ik dacht fijn het modem netjes op tijd voor de afspraak met Guidion. Vandaag dus de monteur van Guidion op bezoek gehad om de verbinding om te zetten, maakt hij de doos van Telfort open zit er een wifi repeater in ipv een nieuw modem, niet iets wat ik besteld heb of in ieder geval wil. Hij vertelde dat hij dit al voor de 2e keer meemaakt, gaat er misschien wat mis in jullie bestelproces?
Zou iemand dit alsnog na willen sturen: de Experia V10. NIET DE V10A. Ik heb nl 4 netwerk uitgangen nodig. Waar kan ik de repeater naar terug sturen?
Alvast bedankt. Mvg Urban.
icon

Beste antwoord door Galdor68 24 februari 2019, 23:32

Dat is inderdaad niet heel duidelijk, het gaat hier om het aansluiten van de al aanwezige modem op de NT. Wat je indien de NT er al hing ook zelf zou kunnen.

Dat je een Experia Wifi hebt ontvangen blijft vreemd, hoewel je hebt nu een v8 vermoed ik en gaat het om een 100/100 glasvezel abonnement? Dan is dit vermoedelijk een alternatief voor een andere Experiabox.

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @urban, wat leuk dat je over bent naar glasvezel, daar krijg je in principe geen nieuw modem voor omdat je het modem van de DSL verbinding gewoon mee kan nemen. Nu heb je echter een repeater gekregen, want was je een nieuw modem beloofd? Want als dat het geval is, dan gaat er inderdaad iets niet goed, dat wil ik graag verder uitzoeken.
Dit staat in de bevestiging mail:

Beste meneer,
U stapt over naar glasvezel. In deze e-mail leggen we u uit wat er gaat gebeuren. Zo geniet u straks van snel en stabiel internet via de glasvezellijn. De inhoud van uw abonnement en de maandelijkse kosten veranderen door deze wijziging niet.
Goed om te weten
●De eerste factuur na de wijziging kan er anders uitzien dan normaal. Dit komt omdat deze wordt opgedeeld in kosten van het oude en het nieuwe pakket. U betaalt in ieder geval niets meer dan anders.
●Er komt een monteur van Guidion bij u langs om het glasvezelkastje en modem op te hangen. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een e-mail en sms om hier een afspraak voor te maken. U betaalt niets voor deze monteur.
●U heeft een stopcontact nodig bij uw aansluitpunt, zodat de monteur het glasvezelkastje daarop kan aansluiten. Denk ook aan een tweede stopcontact voor uw internetmodem.
Wilt u meer informatie? Kijk dan op deze pagina.
Met vriendelijke groet,
...
...
Sorry voor het voorgaande, m'n muis had kuren 😁
Reputatie 8
Badge +9
O, haha. Je stuurt nu de bevestigingsmail. Ik zie daar zo niets over een nieuw modem of een Experia WiFi. Dit geeft voor mij aan dat je gewoon jouw huidige modem meeneemt. Alleen waar komt de Experia WiFi vandaan? Heb je daar nog iets van ontvangen?
Citaat uit de bevestigings mail;
"Er komt een monteur van Guidion bij u langs om het glasvezelkastje en modem op te hangen."
en
"Denk ook aan een tweede stopcontact voor uw internetmodem."
Gaf mij de veronderstelling dat er iets nieuws aangesloten zou gaan worden, een nieuw modem dus, want er hangt hier immers al een modem.
Zelfs op de werkbon van de monteur staat; "Werkzaamheden, Installatie modem" en "Installatie NT & Modem, verbruikte hoeveelheid: 1".
Als dit allemaal niet juist is vind ik dit behoorlijk onduidelijk.

P.s. zou je mijn mailadres uit de tekst onderaan de bevestigings mail willen halen.
Dat is inderdaad niet heel duidelijk, het gaat hier om het aansluiten van de al aanwezige modem op de NT. Wat je indien de NT er al hing ook zelf zou kunnen.

Dat je een Experia Wifi hebt ontvangen blijft vreemd, hoewel je hebt nu een v8 vermoed ik en gaat het om een 100/100 glasvezel abonnement? Dan is dit vermoedelijk een alternatief voor een andere Experiabox.
Precies. Die NT aansluiten stelde niet heel veel voor. De monteurs kosten zouden nog wel eens kunnen compenseren met het leveren van een nieuw modem... 😉

Nou dan ben ik maar blij met de Experia Wifi want de V8 staat bekend om z'n belabberde wifi, hier ook.
De Experia Wifi heeft tot wat ik nu gelezen heb goeie ervaringen. Ik ga het hiermee proberen.

P.s. zou je mijn mailadres uit de 2e antwoord tekst willen halen.
Reputatie 8
Badge +9
Galdor68 heeft al aangegeven wat de monteur komt aansluiten. Daar heb ik niets aan toe te voegen.

Ik zou zeggen, gebruik de Experia WiFi. Sluit deze bekabeld aan en ik hoor graag je bevindingen.

Het e-mailadres heb ik verwijderd evenals je naam.
Nog even een update.
De Experia wifi werkt voortreffelijk, het was even een verbouwing (kabels verleggen) maar ik ben op dit moment dik tevreden over het bereik en de stabiliteit.
Reputatie 8
Badge +9
Dat is top om te lezen. 🙂 Bedankt voor het delen hiervan. Ik wil je er heel veel plezier van wensen.

Mocht je nog weer vragen of dergelijke hebben, laat het dan vooral weten.

Reageer