beantwoord

Wat is nou het voordeel van een toestelbundel tov een abo zónder?

• 19 mei 2014
  • 6 reacties
  • 19031 keer bekeken

Hey peepz,

Ik mag mn abo eindelijk verlengen maar voordat ik zomaar in een hebberige bui iets bestel, wil ik even checken of ik het snap. Ik wil nog welles impulsief danwel blond zijn qua acties :P

Wat is nu exact het voordeel van de toestelbundel? Je koopt als het ware een Sim Only en betaalt je toestel per maand af? Je zou zeg maar niet meer geld hoeven lenen van bijv je ouders en dat maandelijks terug betalen maar kan dat direct bij Telfort doen. Toch?

Waarom zijn er dan nog abonnementen waarbij je geen toestelbundel hebt,maar omgerekend ongeveer hetzelfde betaalt??
In mijn geval de Samsung Galaxy S4 mini [in mooi geel :P] via Belsimpel. Of ik betaal 22,- via de shop van Telfort of 21,- + 41 voor het toestel of 12,- abo + 11 toestelbundel. Ik begrijp niet goed wat de voordelen zijn van een 'gewoon' abonnement??
Als je een abo van 24 maanden neemt, scheelt dat 7 euro tov elkaar..

Ik lees ook verschillende dingen over hoe het gaat ná dat je abo is afgelopen.
De een zegt:
- Je betaalt je toestelbundel niet meer maar de sim only prijs.
Is dat dan 12,- ipv 23,- omdat de toestelbundel van 11,- wegvalt??

Of is het:
- Je betaalt je toestelbundel niet meer, dus die 11,- vervalt.
Maar je betaalt de normale prijs van 26,- per maand ipv 12,- per maand??

In het tweede geval zou ik dan dus weer een nieuw of verlengingsdealtje moeten sluiten om de maandelijkse kosten weer te drukken. Toch?
Overigens is het doel om de maandlasten zo laag mogelijk te houden ivm beperkt budget. Bij voorkeur ook het goedkoopst over de gehele periode.

[sorry voor de vele vragen, brainfog.. ]
icon

Beste antwoord door Ingrid - Telfort 19 mei 2014, 16:55

@Krullebollie,

Welkom op het forum!

Wat goed van je dat je eerst de mogelijkheden bekijkt voordat je halsoverkop een beslissing neemt. Ik begrijp dat het allemaal een beetje verwarrend voor je is. Je hoeft geen sorry te zeggen voor de vragen, hoor, daar ben ik voor.

Met de Toestelbundel kun je tegen een scherp tarief een abonnement afsluiten met toestel. Na afloop van het contract betaal je inderdaad alleen nog de Sim Only.

Stel dat je een abonnement neemt voor 24 maanden met de Samsung Galaxy S4 Mini. Je neemt 150 belminuten, 100 smsjes en 500MB. Je betaalt dan per maand €22 en eenmalig €36,05. Als je abonnement na twee jaar afgelopen is, betaal je inderdaad nog €12 per maand, omdat je geen €10 per maand meer betaalt voor je toestel.

Ik hoop dat het zo duidelijk voor je is. Als dat niet zo is, laat je het dan even weten?

Ingrid
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 3
@Krullebollie,

Welkom op het forum!

Wat goed van je dat je eerst de mogelijkheden bekijkt voordat je halsoverkop een beslissing neemt. Ik begrijp dat het allemaal een beetje verwarrend voor je is. Je hoeft geen sorry te zeggen voor de vragen, hoor, daar ben ik voor.

Met de Toestelbundel kun je tegen een scherp tarief een abonnement afsluiten met toestel. Na afloop van het contract betaal je inderdaad alleen nog de Sim Only.

Stel dat je een abonnement neemt voor 24 maanden met de Samsung Galaxy S4 Mini. Je neemt 150 belminuten, 100 smsjes en 500MB. Je betaalt dan per maand €22 en eenmalig €36,05. Als je abonnement na twee jaar afgelopen is, betaal je inderdaad nog €12 per maand, omdat je geen €10 per maand meer betaalt voor je toestel.

Ik hoop dat het zo duidelijk voor je is. Als dat niet zo is, laat je het dan even weten?

Ingrid
Badge +2
Krulliebollie geeft aan te mogen verlengen (dus al Telfort klant te zijn), dus dan betaalt Krulliebollie aan eenmalige kosten alleen de verplichte Thuiskopieheffing (€6,05) van de overheid.
Badge
@Matthijs1986,

Je hebt helemaal gelijk.

@Krullebollie,

Correctie, je betaalt eenmalig €6,05 voor de thuiskopieheffing (bepaald door de overheid) en niet €36,05.

Laïla
Over brainfog gesproken.. ik was weer onduidelijk..
Ik heb 2 telefoons. 1 van Telfort en die heb ik al verlengt [sim only] en mijn tweede, van vodafone, loopt af in juli. Dus met verlengen bedoelde ik nieuw abo. Oeps, sorry :P

Wat is thuiskopieheffing?

Anyway, bedankt voor de opheldering omtrent mijn oorspronkelijke vraag: het is me nu duidelijk. Leuk systeem 🙂
Badge +2
Als je een nieuw (extra) abonnement aan gaat bij Telfort heb je daarvoor eenmalig €30 aansluitkosten. In dit geval heb je dus alsnog totaal eenmalig 36,05€ aan kosten. Thuiskopieheffing is een verplichte heffing gebaseerd op het feit dat er illegale muziek op de telefoon kan (ongeacht of jij er illegale muziek e.d. op zet betaal je dit). Voor meer info verwijs ik je naar Google (zoekterm Thuiskopieheffing).

Wat gaat het worden?
Gut, gaat lekker.. ik heb nu al 2 keer een nieuw wachtwoord moeten aanvragen omdat ik niet ingelogd kom op het forum terwijl ik telkens hetzelfde wachtwoord gebruik en deze op sla.. weird.

Anyway...
Ik heb de gele Samsung Galaxy S4 mini gekozen met 150 min 100 sms 500 mb bij Telfort, via BelSimpel. Nu bleek mijn cartridge leeg haha. Gaat allemaal soepel dit keer *kuch*. Al heb ik wél vandaag mijn Sim Only van Telfort ontvangen :D

Bedankt Matthijs, voor de beknopte uitleg over de Thuiskopieheffing. Ik weet voldoende 🙂

Reageer