beantwoord

wat is er met de tarieven aan de hand?

• 22 juli 2012
  • 9 reacties
  • 2823 keer bekeken

Badge
Tot april 2012 betaalde ik €27,50 voor mijn internet extra en nu €34,95. Op de homepage van Telfort zie ik echter voor Internet Extra:

30,- p/mnd
Vaste lage prijs

Waarom moet ik meer dan €30 betalen? Voel me niet echt gewaardeerd als bestaande klant.
icon

Beste antwoord door Henk 27 juli 2012, 15:51

@pdaddy,

U kunt bij een verlenging ook aangeven dat er geen modem meer nodig is. Anders is het mogelijk handmatig het modem te annuleren en de kosten te crediteren. :)

Henk
Bekijk reactie

9 reacties

Badge
Wegens uitblijven reactie maar eens met de klantenservice gebeld. wat een licht had ik aan de lijn, snapte er weinig van. ik moest maar via de website mijn abonnement wijzigen.

Leuk, maar er wordt dan aangegeven dat ik een nieuw modem nodig heb, terwijl ik hier al een 2812 heb staan. dat was te moeilijk: "zal dan wel echt nodig zijn" was haar antwoord. Toen ik zei dat ik echt geen 15 euro ga betalen voor weer hetzelfde modem werd het haar teveel en zou ze de vraag doorzetten en zou ik teruggebeld worden. Op mijn vraag wanneer k dan teruggebeld wordt was haar antwoord: "Volgende week of deze week"

Lekker vaag allemaal.

Kan Webcare helpen?
Ik wil dus Internet max. voor het huidige taief van 30 euro, of als dat niet kan, internet standaard echter zonder 15 euro te moeten betalen voor een modem dat er al staat. Ik denk dan dat kan toch niet te moeilijk zijn?
Reputatie 1
Badge
pdaddy, het klopt dat jij jou eigen contract moet verlengen.
Zodra jou huidige contract verloopt val je terug naar een basis tarief (staat in het contract hoeveel dit is).
Log in op "Mijn Telfort" en daar kun je een nieuw contract aanvragen.
Ik ben er ook pas achter gekomen dat dit mogelijk was.
De wir war van prijzen en abo vormen komt er ook nog bij.
Zelf heb ik er niet z'n moeite mee, ok, het is ff uitzoeken, maar als je er even voor zit kom je er wel uit.
(niet naar logica zoeken die is er niet, http://www.telfort.nl/tarieven/archief/vast-bellen/tot-9-juli-2012/ vouw het eerste pijltje maar eens open)

BTW: bij de huidige contractvormen zijn de eenmaligekosten €25.
Verzend EN activeringskosten.
Blijkbaar maakt Telfort geen onderscheid in het feit dat jij al een modem hebt, je betaald dus zo wie zo die €25.
Je oude modem mag je dan kosteloos retour sturen, DENK IK!
Mijn situatie was anders, ik moest ook een nieuw modem (had nog z'n exemplaar dat je mocht houden), dus heb wel die €15 betaald destijds.

Wel een goede vraag eigenlijk.
Hoe zit het met die eenmaligekosten als je alleen maar wilt verlengen en geen modem nodig hebt?

Misschien wel iets voor Telfort om eens onder de loep te nemen.
Binnen "Mijn Telfort" een speciale sectie inrichten voor verlengen met o.a.
Duidelijke uitleg (step by step), overzichtelijke informatie, wel of geen modem? (eventueel door huidig type in te voeren dat het systeem aangeeft of het nog geschikt is), email remainder voor het verlopen, een mogelijkheid om een vraag in te sluiten bij het verlengproces, etc etc.
werkt efficenter, doeltrefender, overzichtelijker en kostenbesparend.
Badge
Wel een goede vraag eigenlijk.
Hoe zit het met die eenmaligekosten als je alleen maar wilt verlengen en geen modem nodig hebt?

@Webcare: Ik zie bij mijn Telfort->mijn abonnement dat ik over kan stappen. Het modem heb ik al. Is het mogelijk die 15 euro te besparen?
Reputatie 4
Badge +3
@pdaddy,

U kunt bij een verlenging ook aangeven dat er geen modem meer nodig is. Anders is het mogelijk handmatig het modem te annuleren en de kosten te crediteren. :)

Henk
Badge
@pdaddy,

Henk

Ik begrijp dat jij dat dan kan aanpassen en crediteren Henk? Ik kan het namelijk niet wijzigen bij de bestelling en de klantenservice zegt dat het dan wel nodig zal zijn.

Ps. Op de verkeerde knop gedruk, je antwoord staat nu onder mijn beginpost. :rolleyes:
Badge
Wat gebeurd er trouwens met mijn opnemen pakket, welke gratis is tot 01-06-2013, als ik verleng?
Badge +1
Snap iets waarschijnlijk niet, maar ik betaal al vanaf mrt 2007 het zelfde bedrag a 30 treuroos per maand

Heb nooit iets verandert of laten aanpassen

Volgens mij loopt je bestaande contract toch gewoon door??

Wel vind ik die lijst.:
Kosten per maandTelefonie Basis: vast bellen is hier gratis aan toegevoegd (U heeft vast bellen oorspronkelijk bij Tiscali besteld)€ 0,00 p/mnd   <<<===

Telefonie Basis (pakket): (U heeft vast bellen oorspronkelijk bij Tiscali besteld)€ 4,95 p/mnd

Telefonie Totaal: vast bellen is hier gratis aan toegevoegd (U heeft vast bellen oorspronkelijk bij Tiscali besteld)€ 0,00 p/mnd   <<<====
Telefonie Totaal (pakket): (U heeft vast bellen oorspronkelijk bij Tiscali besteld)€  4,95 p/mnd
Telfort vast bellen (vanaf 5 december 2011)€  5,- p/mnd
Telfort vast bellen (tot 5 december 2011)€  9,95 p/mnd
Telfort vast bellen (€ 4,95) (U heeft vast bellen oorspronkelijk bij Speedlinq besteld)€ 4,95 p/mnd

Per gesprek/minuutKostenStarttarief€ 0,05 p/gesprek   <<<====
Bellen naar vaste nummers€ 0,00             <<<====
Bellen naar mobiele nummers€ 0,17 p/min 

erg verwarrend, in zoverre dat het me overbodige informatie lijkt, pijltjes geven aan wat bij mij geldt.
Badge
Na 20 dagen nogmaals de vraag wat er gebeurt met mijn opnemen pakket, welke gratis is tot 01-06-2013, als ik nu verleng.
Badge +2
Voor de zekerheid zou je dit na kunnen vragen in een Telfort winkel (en evt. direct verlengen); in principe zal dan nog steeds tot die tijd het opneempakket gratis blijven.

Reageer