beantwoord

Wanneer eindigt mijn contractperiode

• 18 februari 2020
  • 25 reacties
  • 417 keer bekeken

Reputatie 1

Als ik mijn abo wil wijz dan komt melding

Het is momenteel niet mogelijk om je pakket te wijzigen.

Waarschijnlijk heb je nu het volledige pakket dat Telfort aanbiedt en zit je nog binnen de contractperiode van je huidige abonnement. De contractperiode kun je vinden op het abonnementoverzicht.

Daar staat een datum in 16 nov 2015. 

Wat is mijn einde datum contract periode?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 24 februari 2020, 09:15

Hi @freeway, sorry voor de late reactie. Fijn om te zien dat je al op weg geholpen bent hier. 

Ik heb de termijn van het contract voor je nagekeken. Het contract zelf is al ruim verlopen en daarom maandelijks opzegbaar. De kortingen die je hebt gekregen bij het vernieuwen van de glasvezelverbinding zijn geldig tot 28 juni 2020. Zijn je vragen zo beantwoord? Ik hoor het graag als ik iets voor je kan doen.

Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @freeway ,

zo te lezen is je verplichte contractperiode al afgelopen en kun je per maand opzeggen.

Het abo zelf kun je niet wijzigen, dat  wijzigen loopt nu via KPN, maar in de rubriek extra's kun je wel het e.e.a. wijzigen.

Wat zou je graag willen wijzigen?

Eerst vragen over welk product het gaat voor we verkeerde informatie geven.

Gezien de tekst lijkt het er op dat dit om thuis internet en tv gaat. Dat gaat bij mijn weten nog niet via KPN. Als je TV bij internet wil, of juist dat wil stoppen, dat zal je mogelijk niet zelf kunnen, enkel via de  klantenservice wat je wel zal kunnen doen is Extra's wijzigen.

Reputatie 1

Bedankt voor je reacties.

Ik heb inderdaad internet en tv. Bellen met de klantenservice ivm de overname door kpn?

Omdat helaas mijn analoog signaal afgespoten is ( voor een voor mij onbekende reden, zodat ik nu denk dat dit uitsluitend een financiele reden is want nu zit ik aan 3 x een voorzet kastje a 5 euri per maand) heb ik gratis voor 1 jaar 3 voorzetkastjes gekregen. Onbekend is wat er na 1 jaar gebeurt met mijn tarief en nu dus ook wanneer dat jaar afgelopen is. 

Dit zijn veel onzekerheden waar ik niet gerust op ben geziet de financiele fucus van telfort(nu kpn)  . Mischien kan ik voor de duidelijkheid beter de hele boel opzeggen en opnieuw aanmelden, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ahhhhhh kijk dit verhelderd het één en ander.

Analoog mag niet om een onbekende reden zijn uitgezet dit is zover ik weet redelijk goed gelopen in de informatie voorziening. Kort en simpel is het mede vanwege de aankomende overgang naar KPN.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/klanten-met-een-oud-glasvezelpakket-stappen-over-in-2019-77901

Bellen met de klanten service hoeft niet als het niet nodig is.

Wat met het tarief gebeurt moet duidelijk gemeld staan in een nieuwe overeenkomst en op alle facturen, zoals de looptijd van kortingen.

Je kan even afwachten tot een Telfort moderator kan vertellen hoe het er voor staat. Jou internet en tv abonnement is voorlopig nog Telfort. Mijn advies wacht het even af ga nog niet overhaast iets doen opzeggen kan altijd nog.

Reputatie 1

. Kort en simpel is het mede vanwege de aankomende overgang naar KPN.

Hoi Galdor68, bedankt voor je reactie,

Ik hoop ook dat een telfort medewerker er iets van kan zeggen.

Kun je wat meer zeggen over waarom het nodig was om analoog te killen? ik ben wel geinteresseert in lang en duidelijk. Opde lnk vond ik geen reden alleen dat ze analoog gingen killen. Capaciteit op glasvezel kan geen probleem zijn.

Groeten van de freeway

Dit is mijn persoonlijke visie gebaseerd op de ontwikkelingen.

Kosten besparing, versimpeling niet in stand willen houden van een dubbel systeem, met daaraan gekoppelde onderhoudskosten. Een echte goede reden heb ik nog nergens gelezen het signaal kwam via twee gescheiden vezels. Dus capaciteit was geen reden, dit systeem was hierop gebouwd.

Blijven de kosten voor onderhoud en mogelijk ook licenctie en doorgifte kosten van het tvsignaal over, en het gemak voor de KPN klanten service. Met deze komende migratie in gedachten. Op het Telfort forum en de telefonische klantenservice liet het kennis nivo over dat systeem nog wel eens te wensen over. Laat staan dat de huidige KPN klanten service getraind moet worden om vragen over dat systeem te kunnen beantwoorden.

In mijn ogen was het niet nodig, maar in de ogen van de beleidsbepalers was het blijkbaar wel nodig.

Even voor de duidelijkheid ook Ziggo is bezig analoge tv uit te schakelen, dat staat los van DVB-C wat digitaal is, maar voor het gemak binnen Telfort op één hoop geschoven.

Vergeet niet dat met het analoge signaal er een heel ander TV platform achter zat, dus dubbele kosten, iedereen overzetten scheelt een boel onderhoud en waarschijnlijk ook kosten voor de licenties.

Glashard Media was toch wel dik voor elkaar, beter beeld in ieder geval.

Maarja, de beste moest sneuvelen, was ook de kleinste dus het goedkoopst om zeep te helpen.

Het TV beeld was 1 op 1 ongecomprimeerd simpel gesteld beter dan wat Ziggo levert en stukken beter dan het huidige KPN signaal. Zelfs de glaskanalen vanaf 661 raken die kwaliteit maar net.

Dat analoog uit ging prima dvb en de rest was niet nodig om af te bouwen. Want wat hebben we nu een tv platform gedeeld met dsl klanten. Terwijl KPN een systeem in handen had speciaal op glasvezel gericht. Puur zakelijk gezien mischien een goede keuze of het de betere keuze was betwijfel ik. 

Het is nu eenmaal zo we moeten het maar accepteren of rondkijken.

Reputatie 1

Ja dat tv beeld was geweldig, ongecomprimeerd. 

Waar vind je dat nu nog ? 

En , vooral belangerijk , wat is de einddatum van mijn contract?

Wanneer kan ik op zoek naar een ongecomprimeerd beeld met analoog signaal?

Afwachten tot iem van de heldesk reageert

Puur analoog bestaat bijna niet meer in Nederland. Via de ether wordt DVB- T2 gebruikt(Digitenne). De kabel leveranciers gebruiken DVB-C waar voor beiden de D voor Digital staat. In Brabant is er Trined die nog DVB-C levert en internet via glasvezel. Zie je 16 nov 2015 waar ik 21 augustus 2019 zie? Dan ben je vrij om te doen wat je wil, wel met een maand opzeg termijn.

Reputatie 1

Ja daar staat bij mij 16 nov 2015, maar na “de overgang” ( lees degradatie) heb ik 3x een kosteloos tv-voorzet kastje bedongen. Dit is gegeven voor 1 jaar. 

Dus telfort : ik ben nog steeds benieuwd wanneer dat jaar voorbij is, ik kan het nergens meer vinden. 

Als je geen nieuwe overeenkomst hebt ontvangen, en je op die tv ontvangers na verder 1 op 1 bent over gezet is die datum bindend. Dat je de kastjes voor dit jaar kosteloos hebt is mooi. 1 ontvanger is hoe dan ook inbegrepen, de overige 2 gaat je na de 12 maanden €10,00 extra kosten, €5,00 per kastje. 

Op welke datum is de monteur geweest, en belangrijker wanneer heb je die kastjes ontvangen? Op de thuis facturen moeten de twee kastjes vermeld staan nu voor € 0,00. En je zal een bevestiging van de aanvraag moeten hebben gekregen met een begin datum. Had je voorheen 3 Amino 's?

Reputatie 1

Had je voorheen 3 Amino 's?

nee 1 en verder analoog in andere kamers en  ook opnemen. Ik wist niet hoe goed ik het had. 

Op basis van dit topic zijn de twee ontvangers nog 4 tot 5 maanden kosteloos.

Reputatie 1

Op basis van dit topic zijn de twee ontvangers nog 4 tot 5 maanden kosteloos.

Heee, dat is slim, bedankt

Reputatie 8
Badge +11

Hi @freeway, sorry voor de late reactie. Fijn om te zien dat je al op weg geholpen bent hier. 

Ik heb de termijn van het contract voor je nagekeken. Het contract zelf is al ruim verlopen en daarom maandelijks opzegbaar. De kortingen die je hebt gekregen bij het vernieuwen van de glasvezelverbinding zijn geldig tot 28 juni 2020. Zijn je vragen zo beantwoord? Ik hoor het graag als ik iets voor je kan doen.

Reputatie 1

ok bedankt

Reputatie 1

Mijn rekening was ineens 10 euro hoger.

Ik belde vandaag naar de klantenservice. 

Ik kreeg “Ben”

“Ben” wist niets van mijn abo en poeierde mij af met een verzinsel.

Toen ik hem mijn abo uitlegde verbrak hij de verbinding.

Zo wordt het wel heel makkelijk om de verbinding te verbreken.

Nog een keer proberen met de “klantenservice”? wat denk je?

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @freeway , @Alexandra - Telfort  had je vragen toch al beantwoord?

Reputatie 1

Je vind dat ik een new toppic moet starten?

Reputatie 1

Mijn rekening was ineens 10 euro hoger.

Ik belde vandaag naar de klantenservice. 

Ik kreeg “Ben”

“Ben” wist niets van mijn abo en poeierde mij af met een verzinsel.

Toen ik hem mijn abo uitlegde verbrak hij de verbinding.

Zo wordt het wel heel makkelijk om de verbinding te verbreken.

Nog een keer proberen met de “klantenservice”? wat denk je?

Admin: samengevoegd met je al bestaande topic, je hebt de vraag daar ook al gesteld. Twee topics daarover is niet nodig.

@freeway heb je ongeveer 12 maanden geleden verlengd dan kan het heel goed kloppen. Dan is nu je kortingsperiode voorbij.

Je vind dat ik een new toppic moet starten?

Dat hoeft niet op basis van het antwoord van Alexandra weet je dat je na 28-6-2020 de kortings periode voorbij is. Je betaald dus per 29-6-2020 €10,00 extra dat is €5,00 per tv ontvanger die je extra hebt.

Ps. Niet heel erg klantvriendelijk van de medewerker.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @freeway, jammer dat het zo gelopen is toen je contact met de klantenservice had. Volgens mij heeft Galdor de oorzaak al aangewezen en staat het antwoord in mijn reactie dat ik eerder in dit topic heb gezet. Als de kortingsperiode verlopen is, dan ga je dat natuurlijk zien op de factuur. Je kunt de facturen altijd even opzoeken en nakijken in Mijn Telfort

Als het niet duidelijk is of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Reputatie 1

nee  , geen vragen , het is me wel duidelijk

Reageer