beantwoord

Wanneer bevestigingsmail en bestelstatus en glasvezelmonteur

• 16 april 2020
  • 10 reacties
  • 265 keer bekeken

ik heb een nieuwe bestelling gedaan maar ik krijg geen bevestigingsmail en in de bestelstatus op mijntelfort staat alleen een oude uit 2016.

Iemand een idee waarom dat zo lang duurt?

Mij werd beloofd dat een monteur mij zou omzetten van koper naar glasvezel, maar is dat wel zo? ivm corona. Dat vertelde een medewerker.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 24 april 2020, 14:23

Ik heb even meegekeken. De order is doorgelopen. Ik kan alleen nu jouw abonnement niet omzetten naar glasvezel. Hier is namelijk een monteur voor nodig en die komt niet voor deze omzetting vanwege corona. Pas als het straks een stuk beter is kun je jouw abonnement omzetten naar glasvezel en komt er een monteur.

Bekijk reactie

10 reacties

De bevestiging zou niet zo lang op zich moeten laten wachten, probleem zal zijn dat er meer thuis wordt gewerkt, vanuit huis kan vermoedelijk minder dan op kantoor, administratief zullen zaken daardoor achter gaan lopen.

Inderdaad is het maar de vraag wanneer er een monteur komt, volgens de eigen berichtgevingen gaat het allemaal wel door maar mondjesmaat. De nadruk ligt nu op de systemen laten functioneren. 

Zolang je nog maar verbinding hebt en houd, is het goed.

Ha Galdor, dank je voor je antwoord. Ik wacht het af. En die monteur dat moet dan ook maar even wachten.

@warowaro Kijk eens in dit Topic https://forum.telfort.nl/bestellen-en-ontvangen-335/bevestiging-bestelling-86843

of deze

https://forum.telfort.nl/bestellen-en-ontvangen-335/verlenging-binnen-14-dagen-annuleren-niet-mogelijk-86810

Je 14 dagen bedenktijd loopt al en dus is het zaak dat je weet of de bestelling wel juist is gegaan want het gaat vaak verkeerd!

Zou dus even bellen voor de bevestiging als ik jou was.

Normaal heb je die binnen enkele minuten.

dank je wel voor je annonce. Ik houd het in de gaten.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @warowaro, welkom. Ik heb even meegekeken. Ik zie dat je de 14e een wijzing hebt doorgevoerd. Hier heb je de 17e een bevestiging van gekregen. Alleen dit is geen omzetting naar glasvezel. Omdat deze order nog verwerkt moet worden, kan ik nu niet zien of ik dat in orde kan maken. Het kan tot 5 werkdagen duren voor de order is afgerond. Bevestigingen worden trouwens naar jouw tiscali mailadres gestuurd. 

Ha Bart, dank voor je bericht. Ik heb de bevestiging en 2 tv ontvangers inmiddels gekregen.

Reputatie 8
Badge +12

Ja, maar het is nog niet de omzetting naar Glasvezel. :( De order is nog steeds open, dus kan het nog niet nakijken of ik die kan doorvoeren.

Reputatie 8
Badge +12

Ik heb even meegekeken. De order is doorgelopen. Ik kan alleen nu jouw abonnement niet omzetten naar glasvezel. Hier is namelijk een monteur voor nodig en die komt niet voor deze omzetting vanwege corona. Pas als het straks een stuk beter is kun je jouw abonnement omzetten naar glasvezel en komt er een monteur.

Bedankt voor je antwoord Bart.

Spijtig dat die monteur niet komt. Voor wat het waard is:

Dat heeft natuurlijk niet veel met corona te maken, daar wordt slechts mee geschermd. Want als ik naar KPN was overgestapt was hij wél gekomen. Of is dan het corona virus dan “huh? dat is vreemd” opeens geen issue meer en kan hij wél komen?

Ik ga er even vanuit dat bij Telfort als bedrijfsdochter hetzelfde beleid gevoerd moet worden wordt als bij moeder KPN.

Maar ik zal mij daar bij neer moeten leggen.

gr Walter

Reputatie 8
Badge +12

Ik snap dat je zo denkt. Het heeft echter wel met corona te maken. Omzetten bij Telfort  komt geen monteur. De monteur komt niet onnodig thuis tenzij een storing. En omdat je verbinding hebt komt hij niet. Als je overstapt ben je voor KPN een nieuwe klant en heb je dus geen verbinding, hij moet dan dus wel komen om jouw internet op te leveren. Maar dat is ook echt het enige wat hij doet. Monteur komt alleen in de meterkast. Sluit daar NT aan het modem en gaat weer weg. Dus geen volledige installatie. Daar kan je uiteraard wel mee geholpen worden, maar dat gaat allemaal telefonisch. 

Reageer