beantwoord

Waarom overtreedt Telfort de wet bij opzeggen

• 12 mei 2015
  • 9 reacties
  • 954 keer bekeken

Normaal moet kunnen worden opgezegd op dezelfde wijze als het eens is aangegaan, waarom moeten wij 50 cent betalen aan een call center voor opzeggen naar aanleiding van de schunnige verslechtering van de Telfort voorwaarden?

Waarom kan dat niet in Mijn telfort of desnoods per mail
icon

Beste antwoord door Michael 22 mei 2015, 11:22

@merah,

Je kunt te allen tijden opzeggen via de website. Alle informatie over opzeggen vind je op onze website.

Het is alleen is sommige situaties wenselijk om alsnog contact hebben met de klantenservice om onduidelijkheden weg te nemen zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Daarnaast is het mogelijk om je te voorzien van handvatten zodat je überhaupt niet hoeft op te zeggen in sommige situaties. Bijvoorbeeld in situaties met problemen met de verbinding of onduidelijkheden.

Michael
Bekijk reactie

9 reacties

Badge +2
Omdat oa vanwege privacy altijd met de klant wil worden gesproken. Daarmee overtreedt Telfort geen wetten. Je kan het niet per mail aanvragen en dus ook niet opzeggen. Je kan het via de Website aanvragen en dus ook een opzegging aanvragen. Maar... Dan staat het Telfort wel vrij te zeggen dat voordat het verwerkt wordt ze jou wel gesproken willen hebben. Effectief is zelf bellen dus wel veel sneller.
Reputatie 8
Badge +15
Merah bedoelt de "wet van Dam". Of iets van die strekking. Je kunt op de opzegging plaatsen via het kanaal waarmee het abonnement is aangevraagd. Is het via internet aangevraagd dan kan hij via internet (e-mail / webformulier) opzeggen.
Dit geldt in ieder geval voor mobiele abonnementen. Of het van toepassing is op vaste aansluitingen wert ik niet zeker. Ga er wel vanuit.

Bedrijven dienen de opzegging in behandeling te nemen. Echter kunnen er situaties zijn waarbij de opzegging via e-mail niet afgehandeld kan worden. Of dat e-mail onduidelijk of onvolkedig is. Bedrijven zullen dan vragen telefonisch contact op te nemen voor een snelle afwikkeling.
Het is het bekende liedje van Telfort en passend binnen de huidige structuur uit alles een slaatje slaan zelfs van het opzeggen

Wat zou er makkelijker zijn indien er binnen mijn telfort een opzeg button met datum zou zijn en wat zou daar tegen zijn, immers andere wijzigingen als extra pakketten zijn daar wel te bestellen en dan zit je echt vast aan een contract ook zonder telefonisch overleg

Nog afgezien vroeger kon je internet bestellen via diverse websites, waarom dan het opzeggen niet op dezelfde wijze

Maar goed snap het wel , zet een dam op en sla zoveel overal uit alles uit een slaatje

Tot slotte zou men ook een gratis nummer kunnen creëren voor opzeggen
Badge +2
Alles kan en voor niets gaat de zon op...
Dat slogan neemt Telfort dan wel heel erg serieus
Badge +2
Nee hoor, elk bedrijf redeneert zo. Elk bedrijf probeert zijn klanten tevreden te houden en dus zaken te verbeteren, maar dat is niet hetzelfde als alle zaken waar ze zelf geld mee zouden verliezen makkelijk maken..
Reputatie 2
Badge +1
in mijn telfort zit een link
bel mij en dan word je gebeld ?
scheelt weer 50 cent
Reputatie 8
Badge +2
@merah,

Mijn excuus voor deze late reactie.

Je stelt een scherpe vraag. Ikzelf heb hier helaas geen sluitend antwoord op en heb de vraag zodoende binnen de organisatie gesteld. Als ik een terugkoppeling hiervan heb, leg ik je aan de hand daarvan graag uit wat precies de strekking is van deze procedure.

Michael
Reputatie 8
Badge +2
@merah,

Je kunt te allen tijden opzeggen via de website. Alle informatie over opzeggen vind je op onze website.

Het is alleen is sommige situaties wenselijk om alsnog contact hebben met de klantenservice om onduidelijkheden weg te nemen zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Daarnaast is het mogelijk om je te voorzien van handvatten zodat je überhaupt niet hoeft op te zeggen in sommige situaties. Bijvoorbeeld in situaties met problemen met de verbinding of onduidelijkheden.

Michael

Reageer