beantwoord

Waarom kan verhuizing niet eerder geregeld worden

• 13 mei 2019
  • 4 reacties
  • 259 keer bekeken

Ik ben al maanden bezig om voor mijn bedrijf aan huis de verhuizing van mijn Internet-aansluiting geregeld te krijgen.
Werkelijk alles gaat fout bij Telfort. Ik heb inmiddels ca. 7 verschillende opleverdata gekregen.
Volgens Telfort kon het niet eerder dan medio juni, omdat de vergunningen niet gereed waren. Navraag bij de gemeente Lopik leerde dat er helemaal geen vergunning nodig is.

Ik heb nu zelf via VolkerWessels kunnen regelen dat de laswerkzaamheden afgelopen vrijdag zijn uitgevoerd, met een team dat normaal op 150 km. afstand van het aansluitadres werkt, hulde aan VolkerWessels!

Het eerste bericht van Telfort was dat na gereedmelding door VolkerWessels ik automatisch de verbinding opgeleverd zou krijgen en de verbinding verhuisd zou worden. Op het ISRA punt staat ook signaal (getest door VWT). Er is alleen nog een verbinding in de wijkcentrale en een administratieve omzetting nodig.
Nu verschuilt Telfort zich weer achter "de systemen" dat de aansluiting pas op 20 mei verhuisd kan worden.

Gevolgen: ik kan nog steeds de server niet verhuizen van mijn oude adres, moet nog steeds werken met een noodoplossing van Telfort (die soms slecht en meestal niet werkt, omdat we in de polder geen betrouwbare 4G-verbinding hebben), moet de oude locatie blijven huren etc.

Annika van de technische helpdesk wil me niet doorverbinden met een manager, waardoor die ook geen uitzondering kan maken. Zucht......
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 13 mei 2019, 17:10

Hi @GJBO, zeker als je de aansluiting zakelijk gebruikt, snap ik dat je de verbinding op het nieuwe adres zo snel mogelijk wilt kunnen gebruiken. Wat rot dat het tot nu toe niet soepel verlopen is.

Ik heb je gegevens erbij gepakt, ik zie wel dat de verbinding op het nieuwe adres zo snel mogelijk klaar voor gebruik wordt gemaakt. Zo gauw je merkt dat de verbinding op je oude adres niet meer werkt, weet je dat je aan kan sluiten op het nieuwe adres. Dit gebeurt uiterlijk op 20 mei, als het lukt sneller.

Ik haak graag ook nog even aan op wat @JanD zegt. Ik begrijp dat je de verbinding zakelijk gebruikt, misschien zou je in de toekomst kunnen kijken naar een zakelijk abonnement. De voorwaarden zijn daar anders, waardoor er andere en snellere mogelijkheden zijn in dit soort situaties.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @GJBO,
Dit lijkt me meer een gevalletje voor de zakelijke helpdesk en daar mag je toch een professionele afhandeling verwachten, nu lijkt het meer een 'club-achter-de-heg'-verhaal.
Reputatie 8
Badge +9
Hi @GJBO, zeker als je de aansluiting zakelijk gebruikt, snap ik dat je de verbinding op het nieuwe adres zo snel mogelijk wilt kunnen gebruiken. Wat rot dat het tot nu toe niet soepel verlopen is.

Ik heb je gegevens erbij gepakt, ik zie wel dat de verbinding op het nieuwe adres zo snel mogelijk klaar voor gebruik wordt gemaakt. Zo gauw je merkt dat de verbinding op je oude adres niet meer werkt, weet je dat je aan kan sluiten op het nieuwe adres. Dit gebeurt uiterlijk op 20 mei, als het lukt sneller.

Ik haak graag ook nog even aan op wat @JanD zegt. Ik begrijp dat je de verbinding zakelijk gebruikt, misschien zou je in de toekomst kunnen kijken naar een zakelijk abonnement. De voorwaarden zijn daar anders, waardoor er andere en snellere mogelijkheden zijn in dit soort situaties.
Hallo @Alexandra - Telfort,

Je schrijft "dit gebeurt uiterlijk op 20 mei, als het lukt sneller". Dat is gelukt: al om 14:15 uur kreeg ik een SMS-bericht dat de verbinding verhuisd is. Vanavond heb ik de apparatuur verhuisd en alles werkte direct.
De klantenservice en de technische helpdesk waren erg stellig, maar hadden het dus gelukkig blijkbaar allebei aan het verkeerde eind. Of jij hebt intern een wondertje verricht.
Ik ben in ieder geval erg geholpen, hartelijk dank!

Gert Jan
Reputatie 8
Badge +9
@GJBO Hoi Gert Jan, wat ontzettend fijn dat je verbinding op het nieuwe adres werkt sinds gistermiddag 🙂 Ik zag wel dat er geprobeerd werd om het eerder voor elkaar te krijgen. Ik kon op dat moment alleen niet met zekerheid zeggen wanneer het zou worden. Ik ben blij dat het al geregeld is. Laat het gerust weten als je vragen hebt of als ik iets voor je kan doen.

Reageer