Waarom duurt het 4 weken om internet aan te vragen.

• 28 januari 2014
  • 6 reacties
  • 8665 keer bekeken

Hallo,

Ik kon recent ineens met mijn vriendin een huisje in Leiden betrekken, hier hebben wij meteen internet en tv voor aangevraagd van Telfort omdat ze een goede aanbieding hadden. Echter bleek dat ze 4 weken nodig hebben om daadwerkelijk internet te leveren aan de woning.

Inmiddels zijn deze 4 weken voorbij, en kregen wij vandaag een mail dat het dankzij een storing nog 2 weken extra kan duren.
De modem hebben we inmiddels al een week.

Ik vraag mij wel af wat er in hemelsnaam zo lang kan duren met het overzetten van internet. De vorige bewoner had ook gewoon internet, is het niet gewoon een kwestie van mijn naam en betalings info op het adress invullen in jullie systeem en op enter drukken?  Waar zijn jullie 4+2 weken mee bezig?

Eon heeft ook gewoon binen 3 dagen gas en licht.

Verder ben ik benieuwd of dit bij andere providers ook zo lang duurt.

Postcode: 2312az
nr:47

Bij voorbaat dank,

6 reacties

Reputatie 3
Badge
even zoeken en dan kom je dit soort dingen tegen

https://forum.telfort.nl/levering-266/levertijd-internet-30520/

Telfort is in deze ook afhankelijk van KPN namelijk.
Bedankt voor je antwoord.

Ik weet dat er al meer vragen zijn gesteld als deze:.
Bijv:
https://forum.telfort.nl/levering-266/opleverdatum-levertijd-34766/
Maar vertellen alleen maar dat er technische dingen gedaan moeten worden, niet wat.

Dit gaat echter om een huis die altijd al internet heeft gehad vanaf de vorige bewoner. Er hoeft mijns inziens dus geen hardware of iets dergelijks meer aangesloten te worden. Daarnaast is Telfort onderdel van KPN.
Reputatie 8
Badge +16
Dit gaat echter om een huis die altijd al internet heeft gehad vanaf de vorige bewoner. Er hoeft mijns inziens dus geen hardware of iets dergelijks meer aangesloten te worden.

Je zult echt op de Telfort apparatuur in de centrale moeten worden aangesloten... ook al vind jij dat blijkbaar niet nodig. Ik begrijp niet goed hoe jij dan gebruik wilt maken van het Telfort netwerk.
Dit gaat echter om een huis die altijd al internet heeft gehad vanaf de vorige bewoner. Er hoeft mijns inziens dus geen hardware of iets dergelijks meer aangesloten te worden.

Je zult echt op de Telfort apparatuur in de centrale moeten worden aangesloten... ook al vind jij dat blijkbaar niet nodig. Ik begrijp niet goed hoe jij dan gebruik wilt maken van het Telfort netwerk.

Ik nam aan dat het enige wat er moet gebeuren qua hardware is dat de digitale relay die het signaal naar mij doorstuurt vanaf de wijkkast nu door telfort gehuurd wordt van KPN. Dus ze sturen een bericht naar KPN dat ze op afstand die relay weer om kunnen zetten met een bepaald snelheids limiet, zodat mijn huis verbinding krijgt omdat hij betaald is en thats it. 
Verder betaald Telfort aan KPN voor het netwerkbeheer enzo.  

Neem aan dat er geen Telfort kast, naast een KPN kast, Naast een Tele2 kast etc etc staat, waar een monteur de kabels uit de KPN kast moet halen en in de Telfort kast moet verbinden?  In dat geval snap ik wel waarom het zolang duurt ja,  maar kunnen ze nog heel wat besparen op kosten door dat te automatiseren.
Reputatie 8
Badge +16
Als je met 'relay' een elektronische schakelaar bedoelt... dan zou je voor elke combinatie van huisaansluiting en provideraansluiting zo'n schakelaar moeten hebben.... dat zouden enorme schakelkasten worden.

Vandaar dat de aansluiting nog steeds gebeurt door een monteur die de twee koperdraadjes handmatig doorverbindt... dat is uiteindelijk goedkoper en minder storingsgevoelig.
Reputatie 3
Badge
Daarnaast heb je ook nog de administratieve afhandeling van de aanvraag met daarin de wettelijke 7 dagen bedenktijd. dat is dus ook alweer een week die je moet wachten

Reageer