Waarom ben je als abonnee op het einde van de maand je resterende belminuten kwijt?

• 25 april 2012
  • 30 reacties
  • 9258 keer bekeken

Waarom ben je als abonnee op het einde van de maand je resterende belminuten kwijt? Dat is toch diefstal!
Absurd toch; stel je zit in een cafe en je moet binnen 5 minuten je bier opdrinken, anders wordt het weggeooid en moet je een nieuwe bestellen...
Groet Dijke

30 reacties

Badge +1
Nevermind 🙂 Vraag niet goed gelezen....
Badge +4
Je gaat toch van te voren akkoord met deze voorwaarden?
Je gaat toch van te voren akkoord met deze voorwaarden?
Er is helaas geen alternatief. Die providers hebben dat goed voor mekaar.
ik heb al jaren een abbo bij telfort en elke maand gaan keurig de overgebleven belminuten mee hoor.
van de week nog mn rekening gehad. even op "mijn telfort" gekeken voor de specificatie en heb ruim 200 belminuten en 68 smsjes die ik mee heb genomen van vorige maand.
hier wordt dus niks gestolen

groetjes do
Badge +4
Het verschilt per abonnement (wat je ingangsdatum was).
Het verschilt per abonnement (wat je ingangsdatum was).
Hoe zit dat dan precies?
Ik ben al meerder jaren klant bij Telfort en kon elke maand mijn overgebleven belminuten en sms meenemen naar de volgende maand. Ergens eind 2011 is dit aangepast. Waarschijnlijk heb ik hier bericht van gehad. Zo'n lang verhaal dat niemand leest, ik dus ook niet. Omdat ik wel eens over mijn belminuten heen ga, maar eigenlijk altijd voldoende buffer heb, hou ik het niet in de gaten. Maar die buffer was dus ineens weg. Resultaat een rekening van € 95,- ipv € 10,-!! Bijna 10 keer zo hoog omdat ik 250 minuten boven mijn bundel zat. Buiten alle proporties.

Toen ik hier iemand over wilde spreken bij Telfort, verwees iedereen naar het hoofdkantoor. Maar nu komt het de medewerkers van Telfort van de klantenservice (die er ook niets aan kunnen doen) weten het telefoonnummer van het hoofdkantoor niet!! Of beter gezegd ze weten het wel maar mogen het niet zeggen, want de beslissers willen liever geen ontevreden klanten aan de telefoon.

De marketeers van Telfort moeten zich diep schamen. Les 1 uit jullie marketing boeken is dat je, jezelf niet moet terugtrekken in je ivorentoren en juist contact moet houden met je klanten.

Stel nou dat jullie de eerste zijn die klanten die soms onhandig met hun belbundel omgaan zouden helpen (want de anderen zijn net zo slecht) dan zouden jullie veel tevreden klanten kunnen krijgen. Maar hiervoor moet eerst de mentatliteit veranderen. Het gaat erom dat je het goed voor hebt met je klanten (zij betalen je salaris) en niet om klanten zoveel mogelijk leeg te trekken door nieuwe regeltjes te bedenken en je daar lekker achter te verschuilen.

Gebruik je menselijk verstand en bedenk hou je zelf geholpen zou willen worden. Heel veel succes, zou mooi zijn als jullie het verschil gaan maken.
Badge +4
Hoe zit dat dan precies?

Telfort verandert om de zoveel tijd zijn tarieven/voorwaarden. De tarieven/voorwaarden die gelden op het moment dat je afsluit gelden voor jouw abonnement.
Badge +2
Hoe zit dat dan precies?

Telfort verandert om de zoveel tijd zijn tarieven/voorwaarden. De tarieven/voorwaarden die gelden op het moment dat je afsluit gelden voor jouw abonnement.

Wanneer je je abonnement verlengd in een winkel kan je je uiteraard uitgebreid laten informeren naar wat er voor jouw situatie verandert. Doe je dit zelf online, dan is het logisch dat je hier zelf achter dient te komen door de algemene voorwaarden na te lezen voordat je verlengt.

Winkels zijn er tenslotte om je van extra info te verzien en zo te filteren wat er verandert is in de voorwaarden, en wat voor gevolgen dit evt. heeft.
Ook ik heb 2 abonnementen verlengt en zie nu dat opeens de resterende belminuten van de vorige maand vervallen.

Dit is mij niet bij het verlengen gezegd en in de toegestuurde voorwaarden zie ik nergens dat de belminuten vervallen.

Als ik dit geweten had waren beide abonnementen bij Telfort niet verlengd.

Zit nu 2 jaar vast aan ze terwijl wanneer je bij Hollands nieuw gaat kijken je nooit voor verrassingen komt te staan en ook nog eens je bel tegoed 3 maanden blijft bestaan. Ook is een abonnement bij Hollands nieuw niet duurder. Heb er dus meteen ook maar 1tje bij ze af gesloten. Zo hoop ik in iedergeval nooit over mijn bel tegoed bij Telfort heen tegaan.

Dus ik denk dat Telfort toch echt op z'n tellen moet gaan passen

Vind dit echt oplichterij wat Telfort doet vooral omdat je verlengt en je niet op de hoogte word gehouden dat er wijzegingen hebben plaats gevonden bij 1 en het zelfde abonnement wat je al jaren hebt.

Dus Telfort als jullie een beetje coulant zijn naar jullie klanten kom deze dan tegemoed door jullie oude abonement weer in te voeren.
Bedankt voor de tip Angelika. Ik ga direct kijken bij Hollands nieuw. Mijn abonnement bij Telfort loopt in juli af, dus ik kan dan gelukkig weg bij Telfort. Wel erg triest om te merken dat een bedrijf waar je 6 jaar klant geweest bent zo met haar klanten omgaat.

Op mijn vorige bericht is ook niet gereageerd. Niets gehoord. Erg jammer.

Ik adviseer iedereen in mijn directe omgeving en op internet om geen klant bij Telfort te worden.
Dat is inderdaad idioot! ik zit al lang bij Telfort en zag het laatst eigenlijk pas! Voor mij een reden om na jaren over te stappen naar een klantvriendelijkere aanbieder!!!
Badge +2
Dat is inderdaad idioot! ik zit al lang bij Telfort en zag het laatst eigenlijk pas! Voor mij een reden om na jaren over te stappen naar een klantvriendelijkere aanbieder!!!
Als je het laatst pas zag, zeg je in feite dat je er eigenlijk nooit last/problemen mee hebt gehad dat het niet meer is, want het maakt voor je rekening/belgedrag niet uit, of interpreteer ik dit nou verkeerd?Wat me sowieso opvalt; Telfort is de laatste geweest die mee is gegaan met de marktbeweging richting niet meer meenemen naar volgende maand. Enerzijds is het dan jammer dat je, terwijl dit voorheen wel was, als trouwe Telfort klant bundels bij verlengingen vanaf dan niet meer mee zal nemen. Anderzijds is het eerlijker om te vergelijken wat alle verschillende aanbieders NU hebben, en daar je beslissing op te baseren. Er is namelijk vrijwel geen enkele aanbieder die momenteel aanbiedt bundels mee te kunnen nemen naar de volgende maand. Mijn huisgenoot werkt bij de Belcompany, en verkoopt daarmee Hollandsnieuwe (waar je bundels wel mee kan nemen), maar die zegt nou juist dat de klantenservice van dit bedrijf zeer slecht is. Nummerbehoud aanvragen die misgaan, mensen die in de wacht staan of de klantenservice helemaal niet kunnen bereiken, etcetera. Kortom: dit heeft niks te maken met klantvriendelijkheid en er zijn vrijwel geen aanbieders die dit wel aanbieden, en diegenen die dit wel doen, doen dit OF tegen een veel hogere prijs, OF hebben een slechte klantenservice.Maar goed, vroeger was natuurlijk alles beter.... 😉 (en ow ja: voorwaarden veranderen altijd en overal enigzins, bij alle bedrijven/instellingen; dit is slechts een kwestie van je abonnement in de winkel verlengen en vragen wat er specifiek veranderd is t.o.v. je vroegere abonnementsvorm... Voor dat soort info hebben bedrijven tenslotte Winkels; zodat klanten zichzelf uitgebreid goed kunnen informeren over hun keuzes/mogelijkheden.... Verleng/sluit je online af, dan is het een kwestie van goed lezen)
Het maakt voor mijn belgedrag niet uit WEL voor mijn rekening!!! En eerlijk is niet: de minst vervelende aanbieder zoeken in vergelijkingen! Eerlijk is: minuten en smsjes die je gekocht hebt, niet tijdgebonden, mogen gebruiken! Als je zo'n opstelling hebt als telefoon provider moet je ook geen extra kosten in rekening brengen als je een paar minuten of smsjes over je bundel heen gaat. dan is het fair use. Naar beide kanten op, en niet alleen in het voordeel van de aanbieder. En inderdaad, als ik van provider ga veranderen, want dat gaat gebeuren, lees ik de voorwaarden wel. Echter, als ik verleng, ging ik (dom van me, om te vertrouwen op eerlijkheid) er van uit dat je dezelfde voorwaarden houd als daarvoor, want ik verleng mijn BESTAANDE abonnement!
Badge +2
N.a.v. wat je nu zegt is het begrijpelijk dat je dit vervelend vindt, daar zou ik zelf ook niet vrolijk van worden! Wat je zegt over het bestaande abonnement is echter onjuist, en dit is waarschijnlijk waardoor dit scenario is ontstaan. Het is namelijk bij geen enkele aanbieder mogelijk het bestaande abonnement, op basis van oude voorwaarden die u een aantal jaren geleden had, te verlengen. Dit is zowel uit oogpunt van de provider, maar ook wettelijk gezien (bij de nieuwere abonnementen zijn bijvoorbeeld de tarieven voor bellen in/naar het buitenland lager). Wat er daarom gebeurd is dat je je bestaande abonnement hebt verlengd tegen de nieuwe voorwaarden, waarover je alles kunt lezen in de algemene voorwaarden die je hier bij krijgt.Het zou mooi zijn als Telfort (en andere providers) zouden hanteren wat jij graag wilt, maar ik zit zelf bij Vodafone en daar werkt het hetzelfde. Het hangt van de abonnementsvorm, en het moment van aansluiten, af wat je voorwaarden zijn, en wat je kunt kiezen/niet kiezen. Het liefst zou ik mijn Vodafone abonnement verlengen volgens precies hetzelfde als wat ik nu heb, ondanks dat ik ook weer de voordelen in zie van andere aanbieders (hetzij Telfort, hetzij T-Mobile, hetzij KPN). Overigens apart dat je aanbieders zoeken als iets vervelends ziet; bij alles (energie, internet, mobiel, banken, etc.) heeft elke aanbieder zo zijn voor- en nadelen en is het een afweging tussen prijs en wat u hiervoor terug krijgt. Of zie ik iets over het hoofd?Overigens; ik vertegenwoordig Telfort niet, ik verbaas me alleen over het feit dat een situatie van vroeger wordt vergeleken met een nieuwe situatie die niet te vergelijken is.
Badge +4
Als je precies hetzelfde wilt als je nu hebt, moet je gewoon niet opzeggen en ook niet verlengen, dan loopt het huidige abonnement door zoals het is.
...............
Bij Telfort zijn het vooral boeven die de dienst uitmaken. Ik ben al zeker 10 jaar lid en sinds 2 maanden gaan zonder enige mededeling de restant belminuten niet meer mee naar voldende bundel. Ik noem dit diefstal en zal advocaat laten uitzoeken.
Omdat Telfort graag oplicht.Vooral de vaste klanten zijn de pineut.
Badge +4
Koster, wil je zeggen dat zonder actie van jouw kant (bijvoorbeeld een verlenging) Telfort ineens de voorwaarden heeft gewijzigd?
Koster, wil je zeggen dat zonder actie van jouw kant (bijvoorbeeld een verlenging) Telfort ineens de voorwaarden heeft gewijzigd?
Inderdaad ik heb alleen mijn belminuten met 100 verhoogd precies op de dag trouwens dat de nieuwe maand inging. Bij mij is dat de 15e van elke maand.Ik kreeg wel als dank....een dubbel tarief voor abonnement te betalen, terwijl exact op de datum van nieuwe maand de nieuwe belminuten ingingen.. Ik krijg zo enorm de pest in die lui.Ik voel me niet alleen bedonderd. Ik BEN bedonderd.
Badge +4
Wat ik zo inschat: het dubbele tarief krijg je op de volgende factuur gecrediteerd. Bij het afsluiten van je nieuwe voorwaarden (het verhogen van je belminuten) is vast ook aangegeven dat je akkoord gaat met de voorwaarden (waar het verhaal over meenemen van minuten instaat). Desondanks zou het klantvriendelijker en misschien zelfs juridisch pas correct zijn als ze dit soort dingen duidelijker aangeven van te voren.
Bedankt voor de tip Angelika. Ik ga direct kijken bij Hollands nieuw. Mijn abonnement bij Telfort loopt in juli af, dus ik kan dan gelukkig weg bij Telfort. Wel erg triest om te merken dat een bedrijf waar je 6 jaar klant geweest bent zo met haar klanten omgaat.

Op mijn vorige bericht is ook niet gereageerd. Niets gehoord. Erg jammer.

Ik adviseer iedereen in mijn directe omgeving en op internet om geen klant bij Telfort te worden.

Veel sterkte bij hollands nieuwe
Ook ik heb 2 abonnementen verlengt en zie nu dat opeens de resterende belminuten van de vorige maand vervallen.

Dit is mij niet bij het verlengen gezegd en in de toegestuurde voorwaarden zie ik nergens dat de belminuten vervallen.

Als ik dit geweten had waren beide abonnementen bij Telfort niet verlengd.

Zit nu 2 jaar vast aan ze terwijl wanneer je bij Hollands nieuw gaat kijken je nooit voor verrassingen komt te staan en ook nog eens je bel tegoed 3 maanden blijft bestaan. Ook is een abonnement bij Hollands nieuw niet duurder. Heb er dus meteen ook maar 1tje bij ze af gesloten. Zo hoop ik in iedergeval nooit over mijn bel tegoed bij Telfort heen tegaan.

Dus ik denk dat Telfort toch echt op z'n tellen moet gaan passen

Vind dit echt oplichterij wat Telfort doet vooral omdat je verlengt en je niet op de hoogte word gehouden dat er wijzegingen hebben plaats gevonden bij 1 en het zelfde abonnement wat je al jaren hebt.

Dus Telfort als jullie een beetje coulant zijn naar jullie klanten kom deze dan tegemoed door jullie oude abonement weer in te voeren.

Zo simpel he, gewoon eerst lezen, je kunt wel iedereen de schuld geven maar je hebt gewoon niet goed gelezen want er staat duidelijk dat je overgebleven belminuten en sms niet meeneemt naar de volgende maand.
Badge
Mijn abb loopt ook af  per september, en ben mij dus aan het orienteren.
Heb sim-only met 300 minuten en 200 sms-jes+ meenemen van resterende minuten en sms-jes naar de volgende maand. Abbo afgesloten september 2010.

Heb al veel doorgespit hier, ook de nieuwe én oude voorwaarden.
Er word ook gesproken van een stilzwijgende verlenging, dus je doet niets en je oude abb gaat gewoon door.
Heb ook ergens op het forum gelezen, dat als je dit doet je je belminuten en sms gewoon blijft meenemen naar de volgende maand.
Dus dat je abbo onder de oude voorwaarden doorgaat.
Wil graag weten of dit idd klopt, want dan doe ik uiteraard niets.

Wilde ook een internetbundel toevoegen, maar wacht hier dus maar even mee tot ik zeker weet dat mijn abbo hetzelfde blijft.

Kan iemand bevestigen of bij deze stilzwijgende verlenging alles bij het oude blijft?

Reageer