beantwoord

Vertraging overstappen

• 29 februari 2020
  • 58 reacties
  • 1192 keer bekeken

Na rijp beraad besloten zowel mobiel als met thuis internet over te stappen. Ik had pas iets willen posten als het rond was helaas dat gaat niet zoals gedacht.

Per 5-2-2020 in gang gezet overstap service gebruikt bij de nieuwe provider.

Mobiel is rond van KPN de bevestigingen, Vanuit Telfort thuis nog niks ontvangen geen opzeg bevestiging helemaal niks. Zojuist bij de nieuwe provider langs geweest, het lijkt er op dat vanuit Telfort de bevesting moet komen. Zolang dat niet gebeurt wordt het installatie pakket niet verzonden. Gezien ik per augustus 2019 contract vrij ben mag er niks in de weg staan.

Kortom wie moet tot spoed worden gemaand? Zodat volgend weekend het Telfort signaal wordt gestopt.

Aanvulling.

Zojuist mezelf laten terugbellen blijkbaar is het vanuit de nieuwe provider niet goed gegaan. Stond geen verzoek in het systeem, wordt vervolgd.

icon

Beste antwoord door Galdor68 29 februari 2020, 14:24

De fout zat bij de nieuwe provider, de desbetreffende afdeling had de order niet goed door gezet.

Ga nu zelf opzeggen en de order is als nieuwe aansluiting geplaatst.

Bekijk reactie

58 reacties

De fout zat bij de nieuwe provider, de desbetreffende afdeling had de order niet goed door gezet.

Ga nu zelf opzeggen en de order is als nieuwe aansluiting geplaatst.

Hallo @Galdor68 , waar ga je nu naar toe?

Hallo @Galdor68 , waar ga je nu naar toe?

Dat houd ik nog even voor me.

Hallo @Galdor68 , waar ga je nu naar toe?

Dat houd ik nog even voor me.

Ik ben benieuwd, lees het t.z.t. graag.

Toch niet Magenta hoop ik.

Toch niet Magenta hoop ik.

Hoezo niet? Mooie aanbieding toch, de beste van het moment zeker omdat ik op een gunstige postcode woon.

Voor de geïntresseerden Ik ga weg omdat ik me niet meer kan vinden in het bedrijfsbeleid van de NV. KPN. De overstap is feitelijk alleen iets meer dan een jaar uitgesteld, het verhuizen van de verbinding in augustus 2018 was practischer, anders was ik destijds al weggegaan. Mede omdat ik met mobiel tot eind 2019 nog vast zat hield me dat bij Telfort.

De redenen waarom ik destijds(2015) bewust voor glasvezel via Telfort koos, zijn mede door de NV. KPN teniet gedaan, nu deze migraties, waar we al is het niet verkeerd eigenlijk ook niet veel beter van worden, plus niet meer het product/prijs kunnen kiezen die je hebt, als je zou willen verlengen met mobiel. Kortom voor ons heeft KPN zichzelf uit de markt geprijst.

Mobiel ben ik ongeveer 30 jaar klant via het KPN netwerk van een Hi prepaid naar abonnement via Hi/KPN naar KPN en sinds 2017 Telfort. Altijd tevreden geweest, nu nog steeds dit is dus puur vanwege de huidige ontwikkelingen. Ik heb op zich niks tegen KPN als telecom provider ik heb problemen met de leiding die alles bepalen niet altijd ten gunste van de klant.

Internet ben ik begonnen via Planet Internet inbellen. Dit is destijds al door KPN vernield en veranderd in Het Net een soort intranet met gelukkig een knop waarmee je het worldwide web op kon. 

KPN/Telfort doet er alles aan klanten weg te jagen.

Ze bieden mij 100/100 internet voor;

6 mnd. 30€ met combivoordeel 5€ factuurkorting dus 25€

daarna 6 mnd. 37,50€ met combivoordeel 5€ factuurkorting dus 32,50€

Daarna zoals laatste 6 mnd. maar dan 50/5 internet of

100/100 internet voor 45€ met combivoordeel 5€ factuurkorting dus 40€

maar voor die combivoordeel moet ik wel voor mobiel ook bij KPN/Telfort blijven.

Voor 25€heb ik ook 100/100 bij T-mobile dus 15€ goedkoper per maand als ik ook mobiel daar neem 25€ voor onbeperkt alles

Zou Telfort me 5€ per maand minder vragen dan zou ik net als veel andere klanten ,welke weggaan, wel blijven.

Maar nee Telfort heeft nu KPN prijzen haha.

KPN wil op elk product altijd 5€ teveel haha

Daar gaan al je klanten @Galdor68 @Doornekamp33 

@n.steenstra voor die € 25,00 kan TM mij 1Gb leveren.  Ik ga niet weg vanwege de kosten, die maken me iets minder uit, ik ga zelfs iets omhoog met de maandlasten dat neem ik voor lief.

@n.steenstra voor die € 25,00 kan TM mij 1Gb leveren.  Ik ga niet weg vanwege de kosten, die maken me iets minder uit, ik ga zelfs iets omhoog met de maandlasten dat neem ik voor lief.

Dus je stapt over naar T-Mobile als ik het goed lees?

Veel plezier bij je nieuwe provider.

Ik ook

Ik ook

de vraag is wie niet?

Ojee, het eerste ging al mis, als de rest maar wel goed gaat dan.

Nieuwe modem is niet zo stabiel, nieuw TV platform wat nu nog bagger draaid volgens degene die ik ken die in het test pannel zit.

STB die niet aan te melden zijn bij nieuwe klanten, als dat maar goed gaat.

Advies, je hebt nu de genexis, zorg dat je die houd, de monteur zal de MC

monteren, dingen geven ook problemen, heb je een back-up.

Slechtste punt vind ik hun “beste” netwerk voor mobiel, ik heb er en simyo bij om maar bereikbaar te zijn, 24 mei is dat exit daar, veel te veel uitval van bereik.

Ik hoop oprecht dat het gaat bevallen, maar vergeet er 1 ding niet bij te vertellen, voor 25 euro 1Gb verbinding moet je er ook een Unlimited mobiel tegenover zetten van 25 euro en je hebt geen gratis extra zender pakketten meer bij, en opnemen is ook 5 euro per STB, als de cloud opname komt is het nog even afwachten wat de prijs word.

KPN/Telfort jagen zelf hun klanten weg!

Als ze zelf denken dat ze een goede koers varen vergissen ze zich.

En toegeven dat je er naast zit is soms moeilijk haha.

Ze geloven in ieder geval wel in zichzelf!

Dat is een goede eigenschap, maar soms wel een dure.

De leegloop is begonnen!

Reputatie 3

Persoonlijk heb ik gelukkig nog een jaar kunnen verlengen met glasvezel thuis vorige maand. Betaal jaar lang 47,50 per maand voor 100/100, tv, internet, telefonie en 2e ontvanger. Ontvang daar bij dubbele data en foxsports. Hetzelfde zou bij KPN 62,50 euro per maand zijn!!!!     

Mobiele diensten heb er  4 binnen het huishouden. 3 ervan lopen dit jaar af en ga ik elders onder brengen. Mijn eigen loopt maandelijks opzegbaar door , onbeperkt bellen en 20 gb incl de verdubbelaar en maandelijks mee te nemen. 

Dus voorlopig nog onder Telfort voorwaarden door. Maar 1 ding is zeker, bij afloop hiervan gaan ze elders ondergebracht worden en dat zal geen KPN zijn 

@Diemsetoren 

Ben je bij T-Mobile ongeveer 5€ duurder uit met alles.

Maar bij T-Mobile is dat de prijs voor altijd en jij gaat na een jaar 12,50€ omhoog.

Overstappen kan ook extra aansluitkosten/monteur kosten met zich meebrengen.

Nog 1 jaartje blijven zitten kan voor jou geen kwaad.

Veel mensen blijven i.v.m. mobiel contract/combivoordeel nog 1 jaartje.

Leegloop van de andere helft is volgend jaar haha!

Dus je stapt over naar T-Mobile als ik het goed lees?

Veel plezier bij je nieuwe provider.

@JanD 

Nee je leest het niet goed, waar Steenstra maar 100Mb kan afnemen kan ik er 1 Gb afnemen dat is het enige wat ik hiermee aangeef. Dat verschil komt door de kosten die TM via WBA aan KPN Wholesale betaalt en via ODF wat lagere kosten heeft. Ook via een WBA constructie zal KPN aan mij niks verdienen.

Maar bij T-Mobile is dat de prijs voor altijd en jij gaat na een jaar 12,50€ omhoog.

@n.steenstra waar baseer je dat op? TM past ook inflatie correctie toe zowel voor vast als mobiel.

@Doornekamp33  nee geen Magenta voor de volledigheid.

Het is in ieder geval een aflopende zaak.

Slecht management, beetje arrogant te denken dat mensen bereid zijn meer te betalen als de service zo achter blijft!

Investeren betaald zich terug en anders kun je misschien even snel cashen maar dan is de koek op.

Teveel snelle jongens tegenwoordig.

De service bij KPN is niks op aan te merken, dat het voor jou met Digitenne niet naar wens verloopt zullen we het hier niet over hebben.

@Galdor68  Misschien ben jij snel tevreden en zijn wij @Harry1945 iets veeleisender haha

Jij brengt veel tijd door op dit Forum en hebt meer geduld dan ons denk ik!

Wij willen dat alles werkt en dat als er iets fout gaat het snel opgelost word.

Precies! @n.steenstra 

@Galdor68 gaat ook gewoon naar TM hoor ! @JanD 

Hij wil alleen Telfort/KPN niet afvallen want die hebben hem al die jaren een dagbesteding gegeven.

@Galdor68  Misschien ben jij snel tevreden en zijn wij @Harry1945 iets veeleisender haha

Jij brengt veel tijd door op dit Forum en hebt meer geduld dan ons denk ik!

Wij willen dat alles werkt en dat als er iets fout gaat het snel opgelost word.

Ik ga niet voor niks weg 😜 ik ben niet minder veel eisend, ik maak wel mijn huiswerk beter. 

Voor mij was de gang van zaken genoemd in dit topic al reden om over te stappen.

https://forum.telfort.nl/internet-267/verhuizings-en-migratie-verslag-76993

Ook ik betaal niet graag meer dan nodig.

@n.steenstra

Dat is wel hard om te zeggen!

Maar je hebt wel gelijk.

Ga ergens anders trollen zal me niks verbazen als we hier met 1 persoon te maken hebben.

Reageer