vraag

Verlenging: elk jaar weer gedonder!

• 16 oktober 2014
  • 6 reacties
  • 397 keer bekeken

Reputatie 1
Zoals elk jaar maak ik gebruik van de mogelijkheid tot verlenging van mijn alles in 1 pakket zodat ik gedurende 3 maanden een fikse korting krijg en het voor mij zeer de moeite waard is klant bij Telfort te blijven.
Helaas moet ik nu voor de tweede keer constateren dat de toegezegde, en via de mail bevestigde, korting niet goed wordt verwerkt en ik dus weer in de telefoon moet klimmen om een en ander recht te zetten, hier baal ik van.
Als toppunt laat de medewerker van de klantenservice merken dat het raar is als ik dit soort fouten per telefoon of mail wil rechtzetten, quote:"klanten melden dit normaal via een brief per post mevrouw!", tja .....
In de door Telfort verstuurde mail tav de verlenging van mijn abbo staat het volgende:

Overzicht belangrijkste abonnementsgegevens*
Internet Internet Standaard
TV Interactieve TV
Vast bellen Bellen Onbeperkt NL
Kosten eerste 3 maanden € 15,00 per maand, daarna (na 3 maanden) € 37,00 per maand
Contractsduur 1 jaar

Volgens mij laat het bovenstaande geen ruimte voor een andere uitleg dan dat de korting gedurende 3 maanden voor het volledige abbo geldt en niet slechts voor het internet gedeelte.
Vorig jaar bleek dit met een simpel telefoontje op te lossen, blijkbaar dit jaar niet meer, gezien men bij voorkeur via de snailmail geïnformeerd wenst te worden.

Ik zou het zeer op prijs stellen als een Telfort mod zich hierover zou willen buigen.

Overigens zou het opnemen pakket ook gratis blijven, dat staat helaas niet in de bevestiging, na een telefoontje werd mij toegezegd dat dit standaard deel uitmaakte van de verlenging, ik durf daar, gezien de ervaring van vandaag echter niet meer op te vertrouwen.

6 reacties

Badge
Ik heb hier een hele positieve ervaring mee, alles keurig geregeld op 1 klein dingetje na, na het ingaan van de verlenging vertelt Telfort ITv Online mij plotseling dat ik niet op mijn eigen modem ben aangesloten en dus geen online tv kan ontvangen....anders gezegd, mijn IP adres/aansluiting is ineens geen Telfort meer en dat is vreemd, op mijn normale tv, de ontvanger is aangesloten op hetzelfde modem, kan ik alle programma's normaal volgen maar niet meer via internet, noch vast noch draadloos....
Badge
Met betrekking op de korting: Deze geldt uitsluitend voor het internet, dat heeft men mij ook uitgelegd omdat je alle andere opties aan en uit kunt zetten of....dat kan ook, ze geven een korting op het gehele pakket maar dat betekent geen korting op het internet, 2 maanden gratis telefonie ( 5 euro ) en 2 maanden gratis het pluspakket ( 20 euro ), samen 25 euro, jij krijgt 3 X 20 euro cadeau omdat je geen internet betaalt, aan jou de keuze: 3 maanden 15 euro betalen ( 45 euro ) of 2 X 20 en vanaf de 3e maand 37 euro, dat komt de 1e 3 maanden volgens mij op 77 euro en dat is toch iets meer als hetgeen Telfort je in rekening brengt, of ben ik nu een vliegtuig?
Reputatie 8
Badge +10
[...]
na het ingaan van de verlenging vertelt Telfort ITv Online mij plotseling dat ik niet op mijn eigen modem ben aangesloten en dus geen online tv kan ontvangen...

Vreemd, want iTV-online is gewoon een stream waarvan de ontvangst geheel los staat van je modem.
iTV-online werkt zoals je zelf ook terecht aangeeft op basis van je IP-adres en staat dus ook los van de TV-ontvanger.

Wordt bovenin het scherm niet je abonneenummer weergegeven, of vraagt hij hier juist om..?
Badge
Ik moest dit op alle aangesloten pc's nogmaals invullen, daarna mededeling dat ik ingelogd ben maar niet aangesloten sta op mijn modem.....
Reputatie 8
Badge +10
...daarna mededeling dat ik ingelogd ben maar niet aangesloten sta op mijn modem.....

Die melding is me volkomen onbekend.
Deze melding krijg je dus ook op een PC/laptop die bekabeld is aangesloten en niet alleen met wifi..?
Reputatie 1
Met betrekking op de korting: Deze geldt uitsluitend voor het internet, dat heeft men mij ook uitgelegd omdat je alle andere opties aan en uit kunt zetten of....dat kan ook, ze geven een korting op het gehele pakket maar dat betekent geen korting op het internet, 2 maanden gratis telefonie ( 5 euro ) en 2 maanden gratis het pluspakket ( 20 euro ), samen 25 euro, jij krijgt 3 X 20 euro cadeau omdat je geen internet betaalt, aan jou de keuze: 3 maanden 15 euro betalen ( 45 euro ) of 2 X 20 en vanaf de 3e maand 37 euro, dat komt de 1e 3 maanden volgens mij op 77 euro en dat is toch iets meer als hetgeen Telfort je in rekening brengt, of ben ik nu een vliegtuig?
Dank voor uw reactie.
Het kan best zijn dat men u dat zo heeft uitgelegd en dat dat in uw geval ook zo is. Ik ga echter uit van hetgeen Telfort mij, na mijn onderhandelingen met hen, per email heeft bevestigd. Ik kan juridisch gezien nergens anders aanspraak op maken dan op hetgeen ik met hen ben overeengekomen en ik dus ook op schrift heb.
Overigens zijn deze afspraken zoals ik ze heb neergeschreven exact dezelfde als bij de verlenging vorig jaar, ik heb dus geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet mogelijk is, en dan heb ik het nog niet eens over gewekte verwachtingen.
Ik ben dus nu in afwachting van een antwoord van Telfort, mw Schepers, zij zou mij terugbellen nav mijn mail via de klantenservice. Heb ik binnen 14 dagen geen antwoord dan gaat de boel nogmaals op schrift naar Telfort maar dan aangetekend.

Reageer