beantwoord

Verlenging binnen 14 dagen annuleren niet mogelijk

• 4 april 2020
  • 25 reacties
  • 443 keer bekeken

Hoi ik heb zojuist verlengd maar dat is niet goed gegaan.

Graag zou ik verlengen tot einde contract 27-05-2021

Echter is er verlengd tot einde contract 03-04-2021 ?

Op de bevestiging stond einde contract 28-05-2021

Verlenging kon niet worden geannuleerd of gecorrigeerd omdat hij per abuis direct was ingegaan.

Wettelijke bedenktijd van 14 dagen kon geen gebruik van worden gemaakt door de fout van de verkoopmedewerker of het systeem.

Heb dus maar opgezegd dat was de enigste mogelijkheid om af te komen van foute contract met einddatum 03-04-2021.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 20 april 2020, 09:46

@n.steenstra @Harry1945 Ik/wij hebben jullie al eerder gevraagd om je aan onze huisregels te houden, en alleen in topics te reageren als het iets bijdraagt. Helaas houden jullie je hier niet aan, daarom ben ik genoodzaakt om jullie beide een ban van 7 dagen te geven. 

Daarnaast sluit ik dit topic om te voorkomen dat het nog langer en onduidelijker wordt. Het antwoord was al door de klantenservice gegeven, de einddatum kan niet aangepast worden, maar een opzegging is wel mogelijk mocht dit wenselijk zijn. 

Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @n.steenstra , ik neem aan dat dit over een mobiel abo gaat en daarvoor kun je nu bij KPN terecht  en niet (meer) bij Telfort.

Hallo @n.steenstra , ik neem aan dat dit over een mobiel abo gaat en daarvoor kun je nu bij KPN terecht  en niet (meer) bij Telfort.

Hallo @JanD dit gaat niet over een mobiel abo.

Telfort heeft inderdaad alleen nog thuis.

Voor alle duidelijkheid;

Het gaat over een Pakket Glasvezel 50/5 + iTV

Betaal nu 30€ per maand voor alles en dat zou zo moeten blijven tot 27-05-2021 volgens de verlengingsafspraak welke ik vandaag gemaakt had.

Echter kreeg ik een bevestiging dat dit alles blijft tot 28-05-2021.

Dat is 1 dag teveel vreemd genoeg, maar ja . . 

Het vreemdste komt nog de einddatum is 03-04-2021 geworden ?

Foutje van het systeem of van de verkoopmedewerkster.

Echter ik wil de korting tot de afgesproken datum van 27-05-2021

Heb nog korting tot 27-05-2020 en zou daarna nog 12 maanden korting krijgen en dat werden er dus 10 maanden.

Was niet afgesproken maar er kon niets aan gewijzigd worden.

Omdat het direct was ingegaan kon het zelfs niet geannuleerd worden en kreeg ik niet de wettelijke 14 dagen zoals in de bevestiging wel staat.

Bleef niets anders over dan hele contract kosteloos te ontbinden vreemd genoeg.

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is , dat zal na het weekend zijn

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is , dat zal na het weekend zijn

Mijn forum profiel bevat al mijn postcode en huisnummer en ook mijn naam en geboortedatum en laatste 3 cijfers van mijn rekeningnummer @jimny

Veel nieuwe bezoekers van dit forum weten inderdaad niet dat webcare deze gegevens nodig heeft en dat je in een weekend geen antwoorden hoeft te verwachten haha

Reputatie 8
Badge +18

Als mede Klant kan ik dat niet inzien en jou probleem kan Webcare ook niet oplossen daarvoor moeten ze een andere afdeling inschakelen die in het weekend niet aanwezig zijn jou know

Mijn probleem is het niet meer @jimny heb het contract al opgezegd!

Vanaf 27-05-2020 ben ik geen klant meer.

28-04-2020 komt mijn laatste factuur van 30€ voor de periode t/m 27-05-2020 :kissing_smiling_eyes:

Als Telfort mij als klant wil behouden dan hoor ik het graag!

Wel voor het eind van de maand want anders hoeft het niet meer.

Kan geen gebruik maken van de overstapservice door deze fout van Telfort dus wil deze maand nog een nieuw contract afsluiten van 28-05-2020 t/m 27-05-2021.

Als dat niet bij Telfort kan dan maar ergens anders :wave_tone3:

Afspraak was contractverlenging van 28-05-2020 t/m 27-05-2021

Dit is ook bevestigd !

Het contract;

Alleen is het contract direct ingegaan en dit kan niemand meer terugdraaien is mij verteld.

14 dagen wettelijke bedenktijd ?

Contract met ook korting voor periode 03-04-2021 t/m 27-05-2021 ?

Annuleren was niet mogelijk ondanks dat Telfort het contract niet is nagekomen en de wettelijke 14 dagen bedenktijd ?

Wijzigen van de einde contractdatum naar 27-05-2021 volgens contract was ook niet mogelijk ?

Als wij het contract tegen de afspraak gelijk in laten gaan kunt u daar niets tegen doen is de boodschap.

Ja dat dacht is dus even niet haha

De enige mogelijkheid om af te komen van dit onrechtmatige contract was helaas het contract per 27-05-2020 kosteloos te beëindigen ?

Is Telfort alsnog in staat het contract na te komen of mag dat niet van de computer omdat een medewerker iets fout heeft ingevoerd of door een “bug” en is niemand in staat de fout in de computer te corrigeren ?

Eigenlijk lees ik in jou berichten,

Alsjeblieft Telfort, ik dreig wel met weggaan maar wil helemaal niet, doe er iets aan zodat ik niet zonder jullie verder moet.:heart_eyes:

Zojuist bericht ontvangen dat Telfort een technisch probleem heeft en dat niemand van Telfort in staat is dit te verhelpen.

Ze geven nu in ieder geval wel eerlijk toe dat ze onbekwaam zijn.

Beste mevrouw Steenstra,

Hartelijk dank voor uw bericht

Vervelend om te lezen dat de verlenging van uw contract niet juist is verlopen.

Helaas is het inderdaad niet mogelijk om de einddatum van het nieuwe contract aan te passen. Dit is een technisch probleem waar wij tot op heden geen oplossing voor hebben.

Omdat de einddatum niet juist is kunt u hier niets aan doen en mag u de overeenkomst kosteloos opzeggen. Deze handeling hebben wij op uw verzoek reeds in gang gezet.

Wij bieden ons excuses aan voor het ongemak.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jasper 

Telfort Klantenservice

Dus als ik het goed begrijp gaat Telfort het contract niet naleven omdat ze niet weten hoe ze de juiste datum in het systeem moeten zetten.

HAHAHAHA Prutsers

Gewoon lachwekkend

Kan nu natuurlijk na de overgang naar KPN met het contract in de hand KPN de juiste datum erin laten zetten.
Het contract is immers gewoon bindend en niet de corrupte data van Telfort!

Maar ik denk dat ik gewoon maar overstap.

Heb er nog weinig vertrouwen in door al dat prutswerk!

Je hebt toch al opgezegt, of is het wel blaffen maar niet bijten.:kissing_closed_eyes:

Reputatie 8
Badge +11

@n.steenstra Ik zie dat je het antwoord al van de klantenservice gekregen hebt. Ik heb geen andere mogelijkheden dan zij, en kan er daarom weinig aan toevoegen. 

@n.steenstra Ik zie dat je het antwoord al van de klantenservice gekregen hebt. Ik heb geen andere mogelijkheden dan zij, en kan er daarom weinig aan toevoegen. 

Het is maar wat je onder een antwoord verstaat?

Mij is medegedeeld dat Telfort door een “technische storing“ niet in staat is om contracten na te leven, wat natuurlijk onzin is!

Telfort heeft in zijn systemen sinds kort een “bug” waardoor na het afsluiten van een contractverlenging per abuis niet de contractueel overeengekomen data in de systemen komt maar de datum van invoering van het contract.
Simpel op te lossen lijkt mij.

Maar Telfort beweert dat het vervangen van de onjuiste datum door de datum uit het contract dusdanig complex is dat Telfort toestemming heeft gekregen deze onjuiste datum aan te houden en zij zich niet meer hoeven te houden aan het contract.

Mijn vraag is welke rechter heeft dat bepaald?

Natuurlijk zal ik Telfort houden aan hetgeen wat zwart op wit staat in het contract welke is opgemaakt!

Dat Telfort weigert zich aan het contract te houden is onbegrijpelijk.

Dat niemand weet hoe je een datum kan aanpassen geloof ik niet.
KPN zal straks de door Telfort onjuist doorgegeven datum corrigeren als Telfort dit niet kan of wil doen.

Vraag me nog steeds af waar je je druk om maakt, je zegt alles opgezegd te hebben bij Telfort en je gaat de tent verlaten.

Of spelen de hormonen op na veelvuldig contact met Harry.:astonished::heart_eyes:

.

.

.

.

.

Reputatie 8
Badge +18

Wat een drukte om helemaal niets wordt hierboven gemaakt,  mijn idee is om een slotje op dit topic te gooien omdat het volgens mij duidelijk is en de moderators wel wat beters te doen hebben dan dit gewauwel 

Wat een drukte om helemaal niets wordt hierboven gemaakt,  mijn idee is om een slotje op dit topic te gooien omdat het volgens mij duidelijk is en de moderators wel wat beters te doen hebben dan dit gewauwel 

Graag zou ik toch zien dat Telfort zich aan contractafspraken gaat houden.

Alle opmerkingen van @Doornekamp33 slaan inderdaad nergens op!

Misschien zijn er wel grotere problemen als die van mij maar om nou te zeggen dat moderators mijn Topic moeten negeren en wel wat beters te doen hebben?

Moderators zouden toch blij moeten zijn met Forumleden welke bugs in de Telfortsystemen helpen oplossen door ze hier aan te kaarten.

Als jullie mijn Topic niet interessant vinden @jimny, @Doornekamp33, @JanD 
dan verplicht niemand jullie hem te lezen en/of er opmerkingen in te plaatsen die niet constructief zijn in het oplossen van de problemen bij Telfort!

Een tijdelijke ban voor @Doornekamp33 lijkt me eerder wel op zijn plaats @Alexandra - Telfort !
Of behoort @Doornekamp33 tot het vaste clubje forumleden welke altijd in jullie straatje praten en gelden de regels niet voor deze “collega’s” ?

@n.steenstra  Helemaal mee eens!

@Doornekamp33 probeert steeds te beledigen en volgens onze huisregels is een tijdelijke ban wel op zijn plaats @Alexandra - Telfort !

We wachten het af @Harry1945 

Reputatie 8
Badge +18

@n.steenstra Als je de afwikkeling van jou vraag niet correct vindt dan kun je de geschillencommissie inschakelen

Reputatie 8
Badge +11

@n.steenstra @Harry1945 Ik/wij hebben jullie al eerder gevraagd om je aan onze huisregels te houden, en alleen in topics te reageren als het iets bijdraagt. Helaas houden jullie je hier niet aan, daarom ben ik genoodzaakt om jullie beide een ban van 7 dagen te geven. 

Daarnaast sluit ik dit topic om te voorkomen dat het nog langer en onduidelijker wordt. Het antwoord was al door de klantenservice gegeven, de einddatum kan niet aangepast worden, maar een opzegging is wel mogelijk mocht dit wenselijk zijn.