beantwoord

Verlengen 3 maanden of 6 maanden voor einddatum contract?

• 5 augustus 2014
  • 16 reacties
  • 1495 keer bekeken

Beste Telfort,

Via mijn telfort zag ik laatst bij mijn abbo overzicht staan dat ik per 12-08-2014 mijn abbo kan verlengen, maar er staat dus het volgende wat bij mij verwarring oplevert: "Verlengen

Drie maanden voor het einde van uw contract kunt u verlengen. Dit betekent dat u uw abonnement vanaf 12-08-2014 kunt verlengen. Vanaf deze datum kunt u dat hier direct online of via een Telfort winkel regelen.
"

Maar mijn contract datum is geen 3 maanden voorruit maar 6: Startdatum - einddatum 12-02-2013 t/m 12-02-2015

Ik zou graag verlengen aangezien de opvolger van mijn Nokia 920, de 930 zojuist beschikbaar is. Maar ik wil niet achteraf voor verrassingen komen te staan.
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 5 augustus 2014, 08:28

Tegenwoordig kan je vanaf 6 maanden voor einde verlengen. In de winkel betekent dat vanaf 13-08, want 180 dagen voor einde. Op de website kan je vanwege bedenk- en levertijd al op de 12 bestellen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Badge +2
Tegenwoordig kan je vanaf 6 maanden voor einde verlengen. In de winkel betekent dat vanaf 13-08, want 180 dagen voor einde. Op de website kan je vanwege bedenk- en levertijd al op de 12 bestellen.

Thanks Matthijs, Op naar een nieuwe Lumia 😃
Badge +2
Vast veel plezier ermee!!
Reputatie 1
Uh nu snap ik het effe niet. Mijn contract is verlengbaar vanaf 11-9-14. Als ik bovenstaand moet geloven kan ik dan pas de 12e naar de winkel? Waarom is dit? In de winkel hebben ze hier niks van over gezegt. Zij gaven aan dat het ook per 11-9 in de winkel kan!
Bedankt voor de opheldering!
Badge +2
Uh nu snap ik het effe niet. Mijn contract is verlengbaar vanaf 11-9-14. Als ik bovenstaand moet geloven kan ik dan pas de 12e naar de winkel? Waarom is dit? In de winkel hebben ze hier niks van over gezegt. Zij gaven aan dat het ook per 11-9 in de winkel kan!

Omdat bestellingen via internet niet meteen verwerkt worden, kan je daar 1 dag eerder bestellen (181 dagen voor einde contract), in de winkel wordt de bestelling meteen verwerkt (en evt. meteen het toestel mee) en dan kan je dat dus inderdaad pas 180 dagen voor het einde, dus 12-9. Waarschijnlijk heeft de betreffende medewerker daar dus even niet mee gerekend en/of is hij/zij dat vergeten en/of is dat bij betreffend persoon niet bekend. Ik zou zeggen; voorkom een teleurstelling, ga op de 12e.
Reputatie 1

Omdat bestellingen via internet niet meteen verwerkt worden, kan je daar 1 dag eerder bestellen (181 dagen voor einde contract), in de winkel wordt de bestelling meteen verwerkt (en evt. meteen het toestel mee) en dan kan je dat dus inderdaad pas 180 dagen voor het einde, dus 12-9. Waarschijnlijk heeft de betreffende medewerker daar dus even niet mee gerekend en/of is hij/zij dat vergeten en/of is dat bij betreffend persoon niet bekend. Ik zou zeggen; voorkom een teleurstelling, ga op de 12e.

Ik heb gisteren naar Telfort gebeld en zij zeggen dat ik de 11e gewoon naar de winkel kan. Dus tja waar bovenstaande vandaan komt weet ik ook niet maar Telfort zegt iets heel anders. En ze heeft het nog extra nagevraagd bij een van haar supervisors.
Badge +2

Ik heb gisteren naar Telfort gebeld en zij zeggen dat ik de 11e gewoon naar de winkel kan. Dus tja waar bovenstaande vandaan komt weet ik ook niet maar Telfort zegt iets heel anders. En ze heeft het nog extra nagevraagd bij een van haar supervisors.

Aangezien dat een proces in de winkels is, kan ik me voorstellen dat de klantenservice hier niet goed bekend mee is. Wat is de einddatum van je contract? Ga echt uit van 180 dagen (dus pak een kalender en reken het uit); dat voorkomt een teleurstelling voor jezelf. Wellicht kan een Telfort forumbeheerder hierin ook nog met je mee kijken.
Reputatie 8
Badge +15
Wat Matthijs aangeeft klopt.

Je kan het beste 6 maanden + 1 dag aanhouden.
Doe je het precies op de 6 maanden dan zit je niet in de 6 maanden. Het systeem zal je als niet verlengbaar zien.
Doe je het een dag later (+1) dan zit je wel in de 6 maanden en kan je een verlenging aanvragen.
Reputatie 1
Het ligt er aan hoe je er tegenaan kijkt. Als je op dagen gaat tellen (6x30 dagen) dan zit je inderdaad op 12 september. Maar het is 6 maanden van te voren en maanden hebben verschillende aantal dagen. Mijn contract loopt af op 11-3-15 dus 6 maanden terug tellen en dan kom je op 11-9-14.

Maar ik zal het nog eens een keer navragen volgende week. Maar heb jij hier ervaring mee dan?
Badge +2
Het ligt er aan hoe je er tegenaan kijkt. Als je op dagen gaat tellen (6x30 dagen) dan zit je inderdaad op 12 september. Maar het is 6 maanden van te voren en maanden hebben verschillende aantal dagen. Mijn contract loopt af op 11-3-15 dus 6 maanden terug tellen en dan kom je op 11-9-14.

Maar ik zal het nog eens een keer navragen volgende week. Maar heb jij hier ervaring mee dan?

Eigenlijk slaat je eigen beschrijving de spijker op zijn kop. Het Telfort systeem kan niet zo goed omgaan met het feit dat maanden verschillende aantal dagen hebben. Het resultaat is een teleurgestelde klant die voor niks langs de winkel gaat...
Reputatie 1
maar heb je voorbeelden dan van klanten waar het bij gebeurd is? Kijk op zich maakt 1 dag niet uit zou je zeggen maar wel als je een telefoon hebt die je om de 4 uur kan opladen en je nog maar een week te gaan hebt voordat je kan verlengen.
Badge +2
maar heb je voorbeelden dan van klanten waar het bij gebeurd is? Kijk op zich maakt 1 dag niet uit zou je zeggen maar wel als je een telefoon hebt die je om de 4 uur kan opladen en je nog maar een week te gaan hebt voordat je kan verlengen.

Het is niet aan mij (als individu) om voorbeelden aan te dragen. Zie mijn 'handtekening'; ik weet wel veel, maar ik reageer niet namens Telfort, dus laat ik het aan Telfort over om te reageren. Koffiemok en ik geven je overigens wel allebei dezelfde boodschap, dus an sich lijkt het mij al vrij duidelijk, maar Telfort kan/mag/zal vast nog even reageren... 🙂
Badge
@all,

Sorry voor de onduidelijkheid, ik ben het aan het uitzoeken. Jullie lezen van mij terug 🙂.

Laïla
Reputatie 1
Was gisteren toevallig in de buurt van de Telfort winkel. Ik denk ik probeer het toch. Ze hadden vorige week al mijn telefoon gereserveerd, top service!, maar helaas het systeem wilde het niet. Dus vandaag is het heugelijke feit daar!
Dus het klopt inderdaad: 6 maanden + 1 dag aanhouden als je in de winkel wil verlengen! Ze gaan dit wel op de website vermelden werd mij verteld zodat het ook duidelijk is voor alle klanten, althans ze waren er mee bezig.

O is het al 5 uur? !! Ik wil naar huis!
Reputatie 8
Badge +15
Super dat ze de telefoon hebben gereserveerd! :D

Neem je toch een halve snipperdag. 😉
Reputatie 1
Super dat ze de telefoon hebben gereserveerd! :D

Neem je toch een halve snipperdag. ;)

Dat gaat niet helaas. Collega op vakantie en ik werk voor apple (tje voor de dorst) dus druk zat! Maar meteen uit werk ga ik! En als het goed is doet mijn internet van Telfort het vandaag ook. Dus kortom het is een Telfort dag!