verhuizing op 4 januari gepland en Telfort zet dit zelf op 22 december

• 20 december 2012
  • 5 reacties
  • 1777 keer bekeken

Badge
Ik heb op 7 januari mijn verhuizing doorgegeven. Ik wilde dit via de site regelen, maar omdat dit niet lukte heb ik de klantenservice gebeld. Een hele aardige jongen heeft mij gehlopen. Hij adviseerde om geen verhuizing door te geven, maar mijn contract op te zeggen en een nieuw contract af te sluiten op het nieuwe adres. Omdat mijn internet snelheid met 20 naar beneden gaat zal hierdoor ook mijn internet abonnement 5 euro goedkoper worden en voor de rest zal alles hetzelfde blijven. Het scheelde mij de verhuiskosten. Ik heb gevraagd of dit mogelijk was omdat ik pas klant was en of ik dan eerste de decoder enz weer terug moest sturen. Dit hoefde allemaal niet en er was geen enkel probleem.

Ik ontving dus ook thuis mooi meerdere brieven met de verhuisdatum 4 januari 2013.

Tot mijn grote verbazing ontving ik gisteren een brief waarin vermeld staat dat de verhuisdatum ineens 22 december is. Ik ontvang de sleutel pas 27 december dus ik ben gelijk gaan bellen.

Ik kreeg een mevrouw aan de lijn en die vertelde dat Telfort niet de datum kan garanderen dat de verhuizing doorgevoerd wordt. Op mijn opmerking dat ik geen verhuizing had doorgegeven, maar op advies van haar collega een nieuw contract had afgesloten zei ze, er staat in het scherm dat u akkoord gaat met de verhuiskosten....? RAAR!!!! Ik wist niet eens dat ik daaronder uit kon komen want dat adviseerde de eerste medewerker mij. Ik zei dat ik hier niet akkoord mee was gegaan. Haar antwoord, 'mevrouw dit is een standaard opmerking die wij aan het begin van het gesprek zeggen en u bent wel akkoord gegaan''. Volgens mij had ik haar niet aan de lijn, maar iemand anders. De toon was gezet!

Op mijn vraag waarom de 22 december ineens als datum verscheen zei ze, 'ja, dan gaat Telfort het signaal doorgeven. telfort bepaalt dat zelf', Ik heb dan niet eens de sleutel. Dat was geen probleem want tot 5 dagen daarna kon ik inloggen op het nieuwe adres. Dus de dag dat ik de sleutel krijg kunnen we gelukkig internetten, tv kijken en bellen op het nieuwe adres. Wel jammer dat we dan 8 dagen zonder tv, bellen en internet op het oude adres zitten. Tja daar kon zij niks aan doen. Er was toch een overlap van 5 dagen...... Ik snapte het niet volgens haar. Volgens mij snap ik het heel goed, maar snapt zij het niet. Die overlap was van 22 december tot 27 december.... dus nog 8 dagen tot 4 januari! Ze plaatste nog wel de opmerking, 'volgens mij zijn niet alle signalen uit de lucht dus kunt u misschien nog wel van iets gebruik maken'

Een oplossing kon ze mij niet geven.......? Het was nou eenmaal zo. Tja Telfort bepaald wanneer ze het signaal gaan doorgeven en niet de klant. Zo iets raars heb ik nog nooit meegemaakt! Op mijn vraag hoe ik dit kon laten aanpassen zei ze 'tja,dat kan niet'
I vind dit schandalig en ga snel uitzoeken of ik een andere leverancier kan nemen op het nieuwe adres. Dit is echt belachelijk!!!

Ik ben dus ook ZEER ontevreden.

5 reacties

Badge
Ik heb verleden week mijn gegevens in een prive bericht verstuurd, maar nog niets vernomen...... .
Badge
Na de 29ste weer mijn gegevens te hebben verstuurd nog geen reactie! Wat is dit nou? Jammer Telfort leek veel beleovend, maar helaas, een desillusie...  
Badge
Zojuist gebeld door een vriendelijke meneer van Telfort. Het signaal komt vanaf as zaterdag op het nieuwe adres binnen, maar stopt  pas 4 januari op het oude adres. Ik geloof dat dit nu goed zit! Jammer dat ik vanmiddag een incapebele werkneemster aan de lijn had.
Badge
Ik wilde via de site de verhuizing regelen, maar dat lukt niet. Ik heb vervolgens een medewerker gebeld en die vertelde mij dat ik niet moest verhuizen, maar een nieuw contract moest afsluiten omdat ik dan geen verhuiskosten kreeg en mijn abonnement goedkoper zal worden. Ook vertelde hij dat ik mijn eigen 070 nummer kon behouden. Op mijn reactie dat ik naar een andere stad ging verhuizen met een ander netnummer kreeg ik als antwoord dat dit niet uitmaakte voor Telfort abonnee’s.

Een keurige service tot nu toe en ik heb de verhuisdatum met de medewerker op 4 januari 2013 vastgezet en de adreswijzigingen verstuurd met mijn oude telefoonnummer erop.

Ik ontving diverse brieven met de datum 4 januari als overgangsdatum dus dat ging goed dacht ik. Totdat ik een brief ontving dat ik per 22 december signaal zal gaan ontvangen aan het nieuwe adres en dat per die datum het signaal aan het oude adres zal stoppen.
Ik ben direct gaan bellen en de medewerker die ik aan de lijn kreeg vertelde mij heel vriendelijk (dat wel) dat dit niet meer veranderd kon worden. Op mijn vraag of ik dan tot 4 janauri zonder tv, internet en telefoon zal zitten kreeg ik als antwoord: ja en daar is niks aan te doen. Ik vroeg hoe dit nou kon omdat ik per 4 januari mijn verhuizing had doorgegeven en daar kreeg ik als antwoord op, mevrouw Telfort bepaald wanneer ze de singnalen overzetten. Ik vroeg of er dan helemaal niks gedaan kon worden omdit ongedaan te maken, maar ook dat kon niet. Nou daar zit je dan, je gaat verhuizen, moet een hoop regelen en wil toch ook nog wel tv kijken en de telefoon kunnen gebruiken.

Ik heb een boos stukje op het forum geplaatst en werd tot mijn verbazing s avond som 21.00 uur gebeld door een medewerker van telfort dat het allemaal geregeld was en dat ik per 22 december wel signaal al zal hebben op het nieuwe adres, maar dat ze het oude adres ook nog zouden aanhouden tot 4 januari omdat dit op de aanvraag stond. Nou gelukkig dan maar, het is alleen vervelend dat het s middags niet kan en je jezelf afvraagt hoe je dit nu moet oplossen en dat het s avonds dus wel ineens allemaal kan.

De verhuizing verliep voorspoedig en ik ben op 2 januari al verhuisd. Mijn vader is de tv, internet enz gaan sluiten en dit lukte niet. We hebben nog ene keer alle stappen van de handleiding doorgenomen en ook daarna hadden we geen signaal.

Poging 1 bellen naar Telorft
Dit heeft mijn vader gedaan op 2 januari via zijn mobeiele telfoon. Na 25 minuten te hebben gewacht kreeg hij een medewerker die heel aardig vertelde dat het signaal pas op 4 januari geactiveerd zal worden. Hierop legde mijn vader uit wat er was voorgevallen en dat er per 22 december al signalen binnen kwamen antwoorde de medewerker, nou dat is niet zo want ik heb er geen melding van en uw dochter heeft zelf 4 januari opgegeven en hierna vroeg hij of hij nog iets kon betekenen en hierna werd er opgehangen.

Poging 2 bellen naar Telfort
Dit heb ik zelf gedaan op 3 januari via mijn balckberry. Na 30 minuten had ik iemand aan de lijn. Ik heb uitgelegd wat er de dag ervoor was voorgevallen en hoe het precies was gegaan in december en ook verteld over het telefoontje s’avonds van telfort. Mijn vader had dit de dag ervoor niet vermeld omdat hij hier niets van wist. Volgens de medewerker stond er geen notitie van het gesprek met Telfort in de avond en moest ik tot 4 januari wachten voordat er signaal de woning binnen kwam. Op mijn vraag of dit niet anders geregeld kon worden omdat dat toen ook lukte in de avond kreeg ik als antwoord, mevrouw dan moet ik deze aanvraag annuleren en een nieuw contract afsluiten en dan bent u nog langer aan het wachten.

Aardig gefrusteerd om dat ik niks kon regelen (bankzaken, mailtjes, kon niet bellen) besloot ik maar te wachten tot 4 januari dan. Er zat niks anders op.

4 januari
Om 00.00 uur geprobeerd of er signaal binnen kwam, maar dat was niet zo.

De andere ochtend weer het kastje gereset en er was nog steeds niks. Dan maar weer bellen naar Telfort.

4 januari poging 1 bellen naar Telfort
Mevrouw het signaal moet gewoon werken. Haal alle stekkers uit de decoder en reset hem en dan doet hij het wel. Dus niet!!!

4 januari poging 2 bellen naar Telfort
Een aardige jongen ging een onderzoekje starten om te kijken of er wel echt signaal binnen kwam. Ja hoor, een sterk signaal ging de woning in. Werkte het telefoonkastje wel? Hadden de vorige bewoners telefoon? (Het huis stond al leeg toen ik erin kwam en hoe moet ik weten of de vorige bewoners telefoon hadden)

Hij ging samen met mij de oplossing zoeken. Zag ik in de meter kast een langwerpigkastje waar onder een dikke draad en boven een dunne draad uitkwam? Zat daar een telefoonaansluiting met 4 gaatjes aan vast? Nee dat niet. Was het een blauwe draad aan de onderkant? Nee. Was het kastje wit? Nee gelig. Oke dat zal kunne omdat het een oud huis was. Zijn advies, ga naar de bouwmarkt, haal een aansluitingkastje en monteer dit boven het gelige langwerpige kastje in de meterkast. Ik ben een alleenstaande moeder en heb een heel huis geverft, behangen enz. maar electriciteitszaken kan ik niet. Ja nog net een lampje ophangen. Toen ik dit doorgaf zei hij, ja dan moet je maar iemand vragen en anders bij de bouwmarkt vragen hoe het moet. Zo moeilijk is het niet wat er staat geen stroom op dus je knipt de bovenste dunne kabel door en zet zo het kastje ertussen. Als het dan nog steeds niet werkte moest ik KNP bellen want het was hun aansluiting en Telfort kon dan niks meer betekenen. Ik vroeg of het bedrijf dat ooit alles had geinstalleerd niks voor mij kon beteken. Nee dat was een eenmalige aktie en ik moest dan betalen. Ik was uiteraard ondertussen bereid een bedrag hiervoor te betalen. Ik kon helemaal niks.

Afgebluft hing ik op en na een half uur op de bank te hebben gezeten om bij te komen besloot ik KPN maar direct te bellen naar KPN. Ik zag het niet zitten om naar een bouwmartkt te rijden en dan zelf te gaan prusten met aansluiten.

De meneer van KPN vertelde dat alleen Telfort opdracht voor storingen aan hun kon doorgeven. Ik ben een inkoop management assistent en kan ene hoop dingen aan en regelen, maar nu brak ik. Ik voelde me zo belazerd en van het kastje naar de muur gestuurd dat ik in huilen uitbrak. De KPN meneer schrok hiervan en zei dat hij echt niets kon doen, maar dat hij wel een aantekening hierover op mijn adres maakte.

4 januari poging 3 bellen naar Telfort
Ik werd te woord gestaan door iemand die vertelde dat ik dat advies over het kastje nog niet had uitgevoerd en dat ze niets konden doen nu. Toen ik vertelde hoe lang ik al bezig was en hoeveel uren ik met mijn blackberry al gebeld had en dat ik niks opschoot en alleen maar gefrusteerd raakte zei hij, u kunt altijd een schadevergoeding krijgen hoor. Toen kwam werkelijk het stoom uit mijn oren!!!!! Een schadevergoeding……???? ik wil Internet enz om mijn zaken te regelen. Ik betaal ervoor. Ik word behandeld alsof ik een of andere halve zachte ben die het allemaal niet snap en als ik mijn verhaal vanaf 22 december wil vertellen wordt ik afgekapt. Om maar van mij af te zijn verbond hij mij door met een andere medewerker.

Deze medewerker luisterde wel en vertelde mij dat we het samen gingen oplossen en dat als dat niet lukt hij KPN voor mij zal inschakelen. Terwijl ik aan de lijn zat heb ik naar aanleiding van zijn instructies het telefoon kastje in de voorkamer eraf geschroefd en wat bleek. De draden zaten helemaal niet aangesloten. Ik ging dit samen met de medewerker doen. Alleen op een gegeven moment had ik een orange draad over waar het een rode had moeten zijn. Na nogmaals een poging bleek dat de orange draad niet werkte en heeft deze aardige jongen KPN gebeld. Helaas was het ondertussen vrijdagmiddag en zal KNP vandaag geen contact meet opnemen, maar zal dat in de loop van maandag gebeuren. Jee ook dat weer, nog 2 dagen zonder alles.

Tot mijn verbazing belde KPN na 20 minuten al op en was de meneer bereid om dezelfde middag nog lansg te komen.

De missende rode kabel zat ergens onder in de muur en alles werd netjes aangesloten. Op mijn verhaal over het langwerpige kastje vroeg hij of hij het kastje mocht zien. Wat bleek, dit was de deurbel en hier stond wel degelijk stroom op. Hij zei dat ik er goed aan had gedaan om niet zelf te gaan prutsen, maar er op had gestaan KPN te bellen.

Nu ontvang ik het overzicht van de rekening en daar staat weer een ander bedrag op dan was afgesproken.

Ik ben het zo langzamerhand echt goed zat met Telfort. Waar ik in het begin kennissen en collega’s aanspoorde om ook Telfort te nemen, raad ik nu Telfort af!

Wat ze aanbieden was oke, maar ook het terugkijken van programma’s op de zenders die bij mij goed bekeken worden gaan ze nu geld voor rekenen. Hulp bij problemen krijg je niet.

De rekening klopt ook nog eens niet en mijn telefoonrekening van mij blackberry en die van mijn vader zijn aardig hoog deze maand door het uren aan de lijn met Telfort hangen. Het alsnog niet geholpen worden maakt mij razend.

Zodra ik over kan stappen ben ik weg naar een andere aanbieder. Ik ben geen klager en kan een hoop hebben. Ook weet ik dat er jonge mensen aan de telefoon werken en ik ben zelfs moeder van dochters van 20 en 16 dus heb een hoop geduld omdat ik het ook niet leuk zal vinden als er iemand tegen mijn kinder uit zijn dak gaat door de telefoon. Zij krijgen ook vaak de instrusties van bovenaf, maar hoe dit nu gegaan is is werkelijk schandalig!
Reputatie 4
Badge +3
@vliegenthart.l,

Erg vervelend om dit te lezen! Ik wil graag kijken wat de mogelijkheden zijn.

Wil je mij in een privé bericht jouw naw-gegevens en mobiel numemr sturen? Dan kan ik voor je aan de slag.

Mijn excuses voor het ervaren ongemak.

Henk

Reageer