beantwoord

Vast net tel en internet verlengen. Aanbieding niet in contract

• 31 oktober 2015
  • 6 reacties
  • 790 keer bekeken

Reputatie 1
Ik werd gebeld met de aanbieding om mijn abonnement internet en vast bellen voor een jaar vast te zetten. Dan zou ik 3 maanden internet abo cadeau krijgen. Daarna zou mijn internet abonnement 1€ duurder worden. Naar dat laatste moest ik wel vragen, het werd er niet bij gezegd. Ik kreeg een nieuw contract thuis, maar daar stond niets in over 3 maanden gratis internet. Gezien de mondelinge toezegging en de vele problemen met facturen heb ik dat graag zwart op wit. Toen ik daarover een mailtje stuurde en om bevestiging vroeg kreeg ik dit antwoord wat nergens op slaat (naam en email adres door mij gewijzigd):

Op 31-10-2015 om 12:45 schreef Telfort Klantenservice:
> Bericht van de klantenservice
> Geachte heer nnnnn,
>
> Hartelijk dank voor uw e-mail van 29-10-2015 met ticketnummer 6363288. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kunnen wij u als volgt informeren.
>
> Telfort begrijpt dat u een vraag heeft over uw nieuwe overeenkomst. Deze is verstuurd naar uw email adres : xxxxx@telfort.nl.
>
> Helaas kunnen wij dit niet nogmaals opsturen. U kunt overeenkomst in uw Mijn Telfoft terug vinden.
>
> Voor de zekerheid hebben wij uw inlognaam en wachtwoord voor Mijn Telfort opnieuw toegestuurd. Deze zult u binnen enkele dagen per post ontvangen. De link naar Mijn Telfort vindt u hieronder:
> https://internet.telfort.nl/mijntelfort/inloggen.html
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

> Met vriendelijke groet,
>
> Telfort Klantenservice
>
Om toezending van een wachtwoord had ik helemaal niet gevraagd, het is in feite gewoon de verlenging van het abonnement. Hoe moeilijk kan dit zijn. Gewoon terugmailen naar de Klantenservice hierover kan niet, dan krijg je een weigering van de mailserver van kpn/telfort.

icon

Beste antwoord door Stephen 11 november 2015, 17:02

Beste jp19, ik heb van mijn collega vernomen dat er niks aan de hand is behalve dat je een verkeerde brief hebt ontvangen. Je hebt inderdaad geen Interactieve TV besteld en je zal alleen internet ontvangen. Je verbinding wordt alleen TV ready gemaakt voor het geval je wel ooit gebruik van Interactieve TV wenst te maken. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet. Excuses voor de ontstane verwarring. 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Je kan hier even wachten tot webcare het oppakt, of via de klantenservice vragen of ze de aanbieding via de mail of post kunnen bevestigen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo jp19, wat fijn dat je je abonnement hebt verlengd. 🙂 Ik heb zojuist voor je gekeken in het systeem en ik zie dat 3 maanden gratis internet door mijn collega is ingevoerd. Wanneer je inlogt in Mijn Telfort dan zul je bij facturen deze aanpassing ook zien staan. Kun jij dit controleren?
Reputatie 1
Stephen,
Telfort heeft mij inderdaad een creditnota gestuurd. Dat klopt dus. Waar het mij om ging is dat je nergens in der verlengingsprocedure een bevestiging krijgt dat er inderdaad een bedrag gecrediteerd zal worden en hoe dit gaat.
Wat mij betreft is dit topic gesloten.
Reputatie 1
Topic kan weer open.

Wat een chaos in het berichtenverkeer bij Telfort naar de klant

Eerst geen bericht hoe/dat de verlengingspremie zal worden uitgekeerd bij verlenging van mijn internet+bellen contract
dan het ongevraagd toezenden van je wachtwoord als antwoord op een mailtje waarin dit niet gevraagd werd.
Nu weer een brief dat ik naar een verbeterd netwerk zal worden omgezet "gelijk met het bestellen van Telfort interactieve TV"
dat laatste heb ik helemaal niet gedaan (Gratis service voor trouwe klanten?)

Overigens levert Telfort nu aanzienlijk minder dat de maximale theoretische snelheid in mijn huidige abonnement nl. volgens de KPN test 11/1 Mb down up. Volgens de site van Telfort kan max. 10 Mb gehaald worden, ik heb dus nog mazzel.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo jp19, ik zie inderdaad dat je lijn wordt omgezet naar een verbeterd netwerk. Hierbij zit inderdaad ook Interactieve TV begrepen maar aangezien je geen Interactieve TV hebt besteld dan zal ik dit laten uitzoeken. Binnen 2 werkdagen ontvang je hier een bericht over.
Reputatie 8
Badge +16
Beste jp19, ik heb van mijn collega vernomen dat er niks aan de hand is behalve dat je een verkeerde brief hebt ontvangen. Je hebt inderdaad geen Interactieve TV besteld en je zal alleen internet ontvangen. Je verbinding wordt alleen TV ready gemaakt voor het geval je wel ooit gebruik van Interactieve TV wenst te maken. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet. Excuses voor de ontstane verwarring. 🙂