Van XMS naar Telfort Alles in 1

• 22 juli 2017
  • 16 reacties
  • 390 keer bekeken

Hoi,

Heb nu Alles in 1 aangevraagd en netjes het hele starterspakket ontvangen. Hier zit een NT kastje bij dat met geen mogelijkheid gaat passen op de grondplaat van een PocketFront. Telfort gebelt, "maakt u zich geen zorgen Guidion gaat dit oplossen". Ik denk, laat ik dan Guidion alvast bekend maken met de situatie. Vriedelijke reactie ontvangen, foto gestuurd, maar helaas. U zal toch bij Telfort bekend moeten maken dat dit niet gaat werken. Telfort moet zorgen voor een juiste grondplaat.

Wat nu?

Ik wil graag op de inmiddels vastgestelde dag dat Guidion komt ook daadwerkelijk weer internet en TV hebben.

Grt,
Joost

16 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Telfort zal je morgen wel verder helpen denk ik want vandaag zijn ze niet aanwezig.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi JoostB, het moment dat je nog een packetfront grondplaat hebt, dan zal het nieuwe NT daar niet op gaan passen. Dat zal de levering inderdaad vertragen ben ik bang. Kan je mij een berichtje sturen met daarin je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN? Dan ga ik voor je nazoeken wat er gaande is.

Wel kan ik je al vertellen dat Guidion de grondplaten niet vervangt inderdaad. Dat zal een aannemer van Reggefiber doen op basis van een verzoek vanuit Telfort.
Reputatie 7
Badge +7
Hey Joost, we zitten hier met een uitdaging. Op de 28e zal je verbinding over worden gezet naar je nieuwe abonnement. Op die dag wil Eurofiber(als aannemer van Reggefiber) je grondplaat ombouwen naar het juiste model. Deze afspraak is voor het hebben van een werkende verbinding essentieel. Op die datum wordt de oude configuratie van je lijn af gehaald en de nieuwe configuratie ingeladen. Je oude Packetfront NT ontvangt dan nog wel een lichtsignaal, maar kan dit niet meer vertalen naar een werkende verbinding. Daar zit dus ook gelijk de uitdaging. In je bericht geef je aan dat je de 28e niet kan. Het is vanuit onze planning niet meer mogelijk om het overzetten terug te draaien of te herplannen. Is er misschien iemand anders die de aannemer van Eurofiber kan ontvangen? Dan heb je namelijk de minste downtime. Guidion komt bij je langs om het NT op de nieuwe grondplaat vast te klikken en te controleren of er een werkend lichtsignaal op de lijn zit.

Ik baal er van dat ik de boodschapper van het slechte nieuws moet zijn. Het is me ook duidelijk dat de kans dat je tijdelijk geen diensten hebt hierdoor groter is. Wel wil ik heel erg graag samen met je kijken naar oplossingen, maar er is jammer genoeg een klein speelveld hiervoor. Ik hoor graag van je.
Hi Wieger,

Geen punt als eurofiber de 14e voor 10:00 komt. Of we moeten Guidion vragen na de lunch te komen en Eurofiber in de ochtend.

Tot die tijd pak ik wel een CAI kabeltje van de buren🙂
Nieuwe afspraak maken met Eurofiber kon alleen via Telfort. Dus volgens mij moet het mogelijk zijn hun de 14e te laten komen, niet?

Grt,
Joost
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Joost, het is jammer genoeg niet mogelijk om binnen 5 werkdagen voor de geplande leverdatum de afspraak nog te verzetten. Het ombouwen van de grondplaat kan inderdaad nog op een later moment gebeuren. Wanneer Eurofiber de afspraak van de 28e niet kan uitvoeren zullen wij de aanvraag opnieuw indienen bij hen. Je zal hierover nog verder bericht ontvangen.
Dien je die aanvraag dan voor de 14e in? 1 belletje met Eurofiber en geregeld, toch?

Ik waardeer je hulp Wieger maar erg flexibel is dit allemaal niet. Je kan van particulieren niet verwachten dat ze te pas en te onpas thuis blijven voor monteurs en tussendoorgeen dienst kunnen afnemen. Beetje afstemming in de datum mag wel. Ik heb bij het bestellen al aangegeven dat het door de vakantie periode de 14e of later moest. Vervolgens word alles op de 28e gepland. Guidion kon ik makkelijk zelf aanpassen maar Eurofiber moeten jullie doen.

Nu kom ik zo meteen thuis en heb mogelijk meer dan een week geen internet of tv meer.

Dat moet beter kunnen.

Grt,
Joost
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Joost, zo kort voor een levering is er inderdaad weinig flexibiliteit over. Ik heb nog contact gehad met ons leveringsteam en zij geven aan dat 5 werkdagen voor het geplande moment van levering het verzetten niet meer mogelijk is. Wel gaf die aan dat wanneer je grondplaat niet omgebouwd is, de aanpassing in de wijkcentrale ook niet wordt gedaan. Dan zit je nog op de bestaande verbinding. Omdat de afspraak van de 28e uitvalt omdat je niet thuis bent, zal Eurofiber de afspraak opnieuw willen inplannen. Als je na de 28e contact met hen zoekt, dan kunnen zij de afspraak herplannen met je. Vanuit de huidige situatie kan er geen verzoek gedaan worden om de afspraak te verzetten. Ik snap dat deze methode als erg omslachtig overkomt en dat het niet optimaal is. Jammer genoeg kan ik je geen ander alternatief bieden.
We zijn weer een paar dagen verder:

Gisteren, hallo ik ben van de Telfort backoffice en ik bel u omdat er iets niet goed gaat.

Mijn hele verhaal word bevestigd.
Telfort geeft Reggefiber (sorry voor de eerdere verwarring met Eurofiber) opdracht voor een bepaalde dag de grondplaat te vervangen. Guidion kan je binnen marges plannen met Guidion zelf.

Ik heb gevraagd aan de beste Telfort medewerker alles op de 14e te zetten. Geen probleem want dat was toch nog ver vooruit.

Vandaag, Reggefiber, we willen graag de 15e langskomen. Grrrrrrrrrr.
Kunt u die ook op de 14e zetten. Nee sorry, alleen annuleren.. Telfort bepaald als opdrachtgever de datum. We kunnen de 14e wel maar ik mag hem niet om zetten.

Wat een puinhoop.:@

Als je niet op de door Telfort aangewezen datum kan dan ben je echt de sjaak.

Backoffice Telfort mag mij bellen. Ik wens graag dat Reggefiber en Guidion op de 14e komen. Zo niet OVERLEG dan even. We zijn twee werkende ouders. We hebben niet de luxe te pas en te onpas halve dagen thuis te blijven.

Grt, Joost
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Joost, het is inderdaad een erg ongelukkige situatie. Ik zie dat mijn collega inderdaad de aanvraag voor 14 augustus heeft gedaan, maar dat uit de planning 15 augustus is gekomen. Kan me erg goed voorstellen dat je niet zomaar vrij kan nemen voor het installeren van je glasvezel. Daarom heb ik een verzoek naar hen doorgezet om, waar mogelijk, de planning aan te passen. Vanuit mijn positie is het lastig om aan te geven wat dan het beste leveringsmoment wordt. Mijn collega's zullen telefonisch contact met je zoeken. Ik wil je vragen om dit contact af te wachten.
Reputatie 8
Badge +7
Beste Joost, ik neem het even over van Wieger omdat hij op vakantie is. Mocht je dus vragen of opmerkingen hebben dan zal ik jou verder van dienst zijn. :)
Mijn collega heeft gisteren geprobeerd om contact met jou op te nemen. Helaas is dit niet gelukt. Een volgende belpoging volgt zo spoedig mogelijk!
Klopt. Ben met vakantie en kan niet altijd opnemen (en niet terug bellen) rond 15:00 uur moet lukken.
ONGELOVELIJK! Ben net thuis van vakantie en gewoon AFGESLOTEN. Geen TV meer, geen Internet meer, geen telefoon meer.

Ik ben nu al meer dan een week aan het bellen met jullie. Krijg zelfs iemand dedicaded op de zaak gezet. Conclusie: ik moet de 15e vrij nemen om Reggefiber toegang te geven. Guidion kan geen garanties geven dat ze de 15e ook kunnen (sorry meneer kan ook de 16e worden. Nee dat kan niet! Dan ben ik namelijk een dag afgesloten en dat wil ik niet, plus dat ik dan weer een dag vrij moet nemen nadat ik net drie weken verlof heb gehad) En nu kom je terug en doet niets het meer.

Ronduit belachelijk dit.
Dat is inderdaad wel heel vervelend. Net als echt gebeurd gebeld worden door de tandarts of ik een uurtje eerder kon komen vanwege weggevallen afspraak. Nee dat kan ik niet wil ik iets verzetten moet ik dat minimaal 24 uur van te voren doen.

Uiteraard heb je met planningen te maken maar het hele verhaal lezende was alles op tijd bekend. Tenzij Guidion tot het eind van het jaar al volgepland staat.
Ben nu vanaf 09:30 met chat en telefoon in de weer geweest. Conclusie is dat ik morgen een digitenne ontvang.

Net toch zelf even Reggefiber gebeld. Blijkt dat zei helemaal niets hebben afgesloten maar Telfort zelf iets gedaan heeft. Zegt ze, laat ze nou een ticket inschieten dan kan ik kijken wat we kunnen doen! Dus ik weer in de telefoon met Telfort: meneer we kunnen geen ticket inschieten tot dat u bent opgeleverd!!! Wat!

Maar zegt die beste jongen, ik snap het probleem niet. Waarom fluiten we u niet gewoon weer aan!! Dus ik zeg nog: als jij dat nu voor elkaar krijgt ben je een held want dat probeer ik al 6 uur voor elkaar te krijgen.

Meeting gedaan maar moest toch naar een andere afdeling. Ik wacht met smart of ze nog bellen.

Ondertussen is er digitenne onderweg dus ben benieuwd.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Joost, excuses voor het feit dat je bent afgesloten. Dit was niet de bedoeling. Mijn collega's doen ondertussen hun uiterste best om je verbinding weer te herstellen.
Een noodpakket is inderdaad onderweg en je vaste contactpersoon neemt zo spoedig mogelijk contact met jou op. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Ondanks deze domper wens ik je een fijn weekend!

Reageer