beantwoord

Upgrade van Internet pakket gratis of toch niet gratis

• 28 juni 2015
  • 11 reacties
  • 1018 keer bekeken

Ik ben al enige tijd gebruiker van telfort. Internet en bellen. Ik ben ingestapt in het basis pakket internet instap plus bellen. Na enige tijd is het internet pakket gratis omgezet naar het internet standaard pakket. Geen probleem dus, als recht geaarde Nederlander is alles wat gratis is altijd welkom. Nu wil ik over stappen naar een nog sneller pakket het internet extra pakket. Dat is natuurlijk mogelijk. Een nieuwe gebruiker gaat voor een upgrade van internet standaard naar internet extra €4 betalen. Ik moet hiervoor echter € 7 gaan neer tellen m.a.w. ik ga dan wat ik gratis van telfort heb gekregen plots betalen. Ik vind dit een vreemde manier van klanten binding. Zijn er meer van dit soort trucjes binnen het telfort pakket waarbij telfort je iets gratis geeft en je er dan later voor gaat laten betalen?
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 29 juni 2015, 07:50

Zoals ik het hier lees heb je gewoon gratis een Upgrade gehad. Als je naar Internet Extra wilt upgraden ga je echter gewoon de reguliere prijs betalen. Het is dan aan jezelf of je dat het prijsverschil waard vindt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Badge +2
Zoals ik het hier lees heb je gewoon gratis een Upgrade gehad. Als je naar Internet Extra wilt upgraden ga je echter gewoon de reguliere prijs betalen. Het is dan aan jezelf of je dat het prijsverschil waard vindt.
Reputatie 8
Badge +16
@hdeweert,

Wat fijn dat je wilt overstappen naar het Internet Extra pakket. :)
Ik heb het een en ander voor je uitgezocht. Het klopt inderdaad dat een nieuwe gebruiker € 4 betaalt wanneer deze overstapt van Internet Standaard naar Internet Extra. Jij betaalt een iets hoger bedrag omdat je voor Internet Standaard een iets lager bedrag betaalt dan nieuwe gebruikers. Ik heb dit berekend en daarbij kom ik uit op een bedrag van € 5,50. Voor de goede orde dat is het bedrag die je extra gaat betalen voor internet wanneer je van Internet Standaard overstapt naar Internet Extra. Wellicht dat je dit ook even kunt controleren. :)

@Matthijs19866,

Bedankt!

Stephen
[quote=Stephen - Telfort]@hdeweert,

Wat fijn dat je wilt overstappen naar het Internet Extra pakket. :)
Ik heb het een en ander voor je uitgezocht. Het klopt inderdaad dat een nieuwe gebruiker € 4 betaalt wanneer deze overstapt van Internet Standaard naar Internet Extra. Jij betaalt een iets hoger bedrag omdat je voor Internet Standaard een iets lager bedrag betaalt dan nieuwe gebruikers. Ik heb dit berekend en daarbij kom ik uit op een bedrag van € 5,50. Voor de goede orde dat is het bedrag die je extra gaat betalen voor internet wanneer je van Internet Standaard overstapt naar Internet Extra. Wellicht dat je dit ook even kunt controleren. :)

@Matthijs19866,

Bedankt!
die berekening klopt als een bus, wat mij tegen de borst stuit is dat mij in het verleden iets is gegeven (gratis) en dat men mij daar als ik een snellere verbinding wil voor gaat laten betalen. het is welswaar maar €1,50 maar ik voel mij toch gepakt door telfort. ik wacht wel tot ik een goeie aanbieding ontvang van een provider die mij op de glasvezel verbinding die ik nu in mijn meterkast heb internet kan aanbieden.
ik begrijp niet dat ik als vaste telfort gebruiker voor een verhoging van snelheid van 30 naar 50 mb/s €5,50 moet gaan betalen, en een nieuwe gebruiker voor dezelfde verhoging maar €4. ik krijg het idee dat telfort mij en anderen in het verleden een verhoging van de snelheid heeft gegeven met de bedoeling om daar laater extra aan te gaan verdienen. Ik voel mij dan ook knap ----------- (vul dat zelf maar in)
Reputatie 8
Badge +16
@hdeweert,

Ik kan het begrijpen dat je niet blij bent met de prijsverhoging in dit geval. Een nieuwe gebruiker heeft namelijk zoals jij niet het voordeel dat deze een iets lagere prijs betaalt voor internet standaard. Mocht je het op prijs stellen dan kan ik wel mijn collega's vragen om jou tegemoet te komen met een goede aanbieding indien je je internet abonnement upgrade naar Internet Extra. Ik verneem graag van je of je hier iets voor voelt.

Stephen
Het is altijd leuk als er een goed aanbod komt, voor leuke dingen ben ik altijd in,
maar dat neemt niet weg dat een upgrade van 30 naar 50 mb/s voor de een meer kost dan voor de ander, en dat noemen ze bij ons thuis discriminatie.
Badge +2
@hdeweert, ik snap je punt, maar ik blijf van mening; Telfort heeft je gratis geupgrade (hulde). Nu sta je voor de virtuele bestel balie en zie je niet; het kost u x € extra. Je ziet: Internet Extra kost x € per maand. In mijn optiek doe je je eerdere cadeau van Telfort teniet door te stellen dat je ervoor 'gestraft' wordt. Je wordt niet gestraft, je staat nu voor een keuze waarbij het uiteindelijke maandbedrag voor jou én nieuwe abonnees precies hetzelfde zou worden. Top dat Telfort (Stephen) alsnog wil kijken of ze je alsnog een speciaal aanbod kunnen doen. Ik hoop persoonlijk wel dat als je er gebruik van maakt en later icm andere diensten alsnog weer wat wil veranderen je dan niet weer zou zeggen benadeeld te worden, want volgens mij wordt je huidig bevoordeeld en zou bij een evt verandering je je voordeel verliezen, maar niks meer dan dat.

Hoe dan ook een fijn weekend gewenst!
@hdeweert, ik snap je punt, maar ik blijf van mening; Telfort heeft je gratis geupgrade (hulde). Nu sta je voor de virtuele bestel balie en zie je niet; het kost u x € extra. Je ziet: Internet Extra kost x € per maand. In mijn optiek doe je je eerdere cadeau van Telfort teniet door te stellen dat je ervoor 'gestraft' wordt. Je wordt niet gestraft, je staat nu voor een keuze waarbij het uiteindelijke maandbedrag voor jou én nieuwe abonnees precies hetzelfde zou worden. Top dat Telfort (Stephen) alsnog wil kijken of ze je alsnog een speciaal aanbod kunnen doen. Ik hoop persoonlijk wel dat als je er gebruik van maakt en later icm andere diensten alsnog weer wat wil veranderen je dan niet weer zou zeggen benadeeld te worden, want volgens mij wordt je huidig bevoordeeld en zou bij een evt verandering je je voordeel verliezen, maar niks meer dan dat.

Hoe dan ook een fijn weekend gewenst!

Leuk verhaal maar ik als ik op de website kijk kost een verhoging van 30 naar 50 mb /s €4. Als ik zeg doe mij maar een verhoging van 30 naar 50 mb/s moet ik plots geen €4 maar€5,50 betalen. Ik ga dus een stuk meer betalen voor hetzelfde product, nl een verhoging van30 naar 50 mb/s. Je kunt natuurlijk allerlei verhalen verzinnen over digitale balies etc maar 1 + 1 = bij mij nog steeds 2 . Dit soort verhalen veranderen daar niets aan.
Ik ga nog steeds voor een goede aanbieding,
jij ook een fijn weekend, aan het weer zal het niet liggen
Reputatie 8
Badge +16
@hdeweert,

Fijn dat je openstaat voor een aanbieding. Ik ga het dan intern doorzetten. Mijn collega's luisteren dan ook graag naar jouw verhaal.
Kun je mij jouw 06-nummer kenbaar maken in een privébericht en daarbij ook aangeven wanneer je het beste bereikbaar bent? Alvast bedankt!

@Matthijs1986,

Bedankt! :)

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@hdeweert,

Bedankt voor jouw privébericht. Mijn collega heeft geprobeerd om afgelopen zaterdag contact met jou op te nemen. Deze zal vandaag weer een poging wagen. Laat je even weten als je contact hebt gehad? Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@hdeweert,

Ik heb begrepen dat er gisteren contact met jou is opgenomen. Hoe is dit gesprek verlopen?
In afwachting van jouw reactie.

Stephen