beantwoord

Upgrade van internet basis naar extra

• 12 juli 2014
  • 8 reacties
  • 591 keer bekeken

Ik heb mijn abbo van internet basis naar internet extra geupgrade. Modem status gaf aan dat 47mbit haalbaar moet zijn. Afgelope vrijdag kreeg ik een mail dat mijn internet verbinding klaar was echter is de verbinding niet echt sneller geworden. ( minimaal hogere waardes wat het modem aangeeft. )

Modem geeft nu :
Mode: PROFILE_8B
Download: 33024 Kbps.
Upload: 3432 Kbps.

Reboot modem heeft geen zin, dan komt ie steeds op bovenstaande waardes terug uit.

Kan het zijn dat 'PROFILE_8B' niet klopt ( zelfde als voor de upgrade ) of is het de DLM die de hogere snelheid nog tegen blijft houden ?

Snelheid klopt in iedergeval niet met wat volgens mij op mijn adres haalbaar is ( wat het modem aan geeft )

Ik heb een Arcadyan VGV7519 modem ( vanuit het arcadyan modem pilot project ) ( mocht dat nog wat uitmaken. )
icon

Beste antwoord door nvandijk 14 juli 2014, 06:08

Helemaal goed gekomen hier. :-)

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 5223 (Kbps.) 52000 (Kbps.)
Attainable Rate 33510 (Kbps.) 68212 (Kbps.)
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 8
Badge +19

Modem geeft nu :
Download: 33024 Kbps.
Upload: 3432 Kbps.

Deze snelheid (33/3) is het startprofiel van het Internet Extra abonnement en is de eerste tussenstap op weg naar de hoogst haalbare snelheid.
Als de verbinding stabiel blijft zal deze (waarschijnlijk vannacht al) worden verhoogd naar ca. 42/4 om vervolgens door te schakelen naar de maximum haalbare snelheid.

Wel de modem met rust laten, reboots en resets kunnen door DLM worden gezien als instabiliteit...
DLM gokte ik al deels op. 🙂

Ik laat alles met rust en wacht rustig af wat er gaat gebeuren 🙂
Reputatie 8
Badge +19
DLM gokte ik al deels op. 🙂

Ik laat alles met rust en wacht rustig af wat er gaat gebeuren :-)

Verstandig... ;)
Mocht het niet naar wens gaan dan horen we dat graag.
42/4 is inderdaad de snelheid waar hij afgelope nacht op terecht is gekomen. Hopelijk komt de volgende stap ook snel. 🙂.
Reputatie 8
Badge +19
42/4 is inderdaad de snelheid waar hij afgelope nacht op terecht is gekomen. Hopelijk komt de volgende stap ook snel. 🙂.

Als de verbinding stabiel is dan zal dat naar verwachting vannacht gebeuren.

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Reputatie 8
Badge +19

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream

Geweldig..!
Veel plezier met je nieuwe abonnement.
Reputatie 3
@nvandijk,

Die waarden zien er zeker goed uit! Ook ik wens je veel plezier met je verbinding. :)

Ik sluit dit topic.

Yanick