beantwoord

Upgrade van internet abonnement 'standaard' naar 'extra' geeft geen verbetering, cancelen upgrade?

• 29 augustus 2014
  • 12 reacties
  • 381 keer bekeken

Volgens binnengekomen telfort mail was mijn upgrade geactiveerd.

Een speedtest en het uitlezen van het modem gaven de standen:
33039/3399

Als dit de max is ga ik snel deze upgrade cancelen.

Is alles technisch in orde??
icon

Beste antwoord door tuscck 1 september 2014, 13:11

Router log: 51995/5185 kbps
speedtest: 48,9/4,8kbs

upgrade klaar 🆒
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Dit is het startprofiel, je modem zal de komende dagen verder in snelheid gaan stijgen. Even geduld dus dan komt het vanzelf goed.
Dit is het startprofiel, je modem zal de komende dagen verder in snelheid gaan stijgen. Even geduld dus dan komt het vanzelf goed.

eeh, uit nieuwsgierigheid.
waarom een startprofiel? en niet, hoppa omhoog met dat loeder:)

😛
Reputatie 8
Badge +16
Dit is een standaard werkwijze in de systemen van Telfort, ongeacht of het een nieuwe aansluiting betreft of een upgrade.
Voordeel hiervan is dat middels dit DLM (Dynamic Line Management) proces het maximale uit je verbinding gehaald zal worden. De komende dagen wordt je snelheid in een aantal stappen verhoogd, gaat dit zonder storingen dan zit je met ongeveer 7 dagen op je maximale lijnsnelheid.
ok bedankt, das duidelijk.

Vond dit artikel hierover:

http://en.wiki.edpnet.be/index.php/Dynamic_Line_Management_%28DLM%29
Na 1 dag Log: snelheden hetzelfde
Om 1.30 krijg ik melding dat er een firmware upgrade plaatsvindt op het modem.
Merk daarna meteen dat mijn snelheid is toegenomen.

snelheidstest geeft: 39.27MB/3.78MB

Log modem: 40MB/4MB
Reputatie 8
Badge +19

snelheidstest geeft: 39.27MB/3.78MB

Log modem: 40MB/4MB

Zullen we daar maar Mbps (Megabit per seconde) van maken in plaats van MB (Megabyte)..? 🙂
was te lui.

Heb je zo'n lage dunk van anderen?
Of ben je een pietje precies?

we kunnen niet allemaal hetzelfde zijn.

😛 😉
Ik lees net een andere gelijkwaardige post waarin dhr ''enterprise'' zegt dat het modem met rust moet worden gelaten:

https://forum.telfort.nl/levering-266/upgrade-internet-basis-naar-extra-43999

Reboots worden als instabiliteit gezien.
Nou maak ik me weer zorgen. Omdat ik bij die firmwareupgrade 2x een reboot heb gehad. Door de upgrade zelf.

Maar daarvoor had ikzelf al een reboot gedaan omdat ik dacht dat er iets op mijn netwerk gaande was.
Reputatie 8
Badge +19

we kunnen niet allemaal hetzelfde zijn.

😛 ;)

Dat blijkt...
Maar je hoeft geen Pietje Precies te zijn om toch wel het verschil belangrijk genoeg te vinden om even te vermelden.
Er bestaat jammer genoeg al teveel verwarring cq onwetendheid over... ;)

Ik lees net een andere gelijkwaardige post waarin dhr ''enterprise'' zegt dat het modem met rust moet worden gelaten.
Reboots worden als instabiliteit gezien.
Nou maak ik me weer zorgen. Omdat ik bij die firmwareupgrade 2x een reboot heb gehad. Door de upgrade zelf.

Dat werd tot voor kort inderdaad aangenomen, maar enkele dagen geleden is hierop onderstaande reactie van Telfort gekomen.

'Dit is een misverstand, die er op één of andere manier is ingeslopen.

Een modem reboot of een stroomonderbreking (van lange -of korte duur) heeft géén invloed op het DLM-proces.
DLM heeft voornamelijk invloed op lijnkwaliteit, foutbits en andere foutcorrecties op de lijn.

In het DLM-protocol zijn 'handmatige onderbrekingen' volledig ingecalculeerd.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken.
pfew, gelukkig dan maar weer.

bedankt voor de info.
Router log: 51995/5185 kbps
speedtest: 48,9/4,8kbs

upgrade klaar 🆒

Reageer