beantwoord

Upgrade naar Internet Extra

• 10 februari 2016
  • 18 reacties
  • 691 keer bekeken

Ik heb op 25-1 een upgrade aangevraagd naar 80 mb maar nog steeds geen brief ontvangen wanneer deze ingaat .
Wanneer kan ik dit verwachten ?
icon

Beste antwoord door Stephen 10 februari 2016, 15:35

Hallo Joseph, ik heb zojuist voor je gekeken. De aanvraag is in behandeling en zal naar verwachting op dinsdag 16 februari 2016 worden voltooid. Ik ga er ook vanuit dat je vanaf die dag van Internet Extra gebruik kunt maken. Zo niet, dan verneem ik het graag van je.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

18 reacties

Badge +18
Als je inlogt op Mijn Telfort kun je de status van je bestelling zien.
Dat is nou net wat mij aan het twijfelen brengt er staat namelijk dat er geen bestelling loopt maar ik heb wel een bevestings mail gekregen
Badge +18
Dat moet webcare even voor je kijken. Ze lezen hier mee.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Joseph, ik heb zojuist voor je gekeken. De aanvraag is in behandeling en zal naar verwachting op dinsdag 16 februari 2016 worden voltooid. Ik ga er ook vanuit dat je vanaf die dag van Internet Extra gebruik kunt maken. Zo niet, dan verneem ik het graag van je.

Ik heb bericht gekregen dat mijn upgrade is geactiveerd ,echter het valt tegen ....download 23 mb dus bijna hetzelfde gebleven , upload 19 mb !!!!! Dat is een stuk sneller maar daar heb ik het niet voor gedaan .als ik inlog in mijn modem geeft hij downloadsnelheid van 107 mb aan en upload 33 mb
Reputatie 2
Badge +2
Kan het niet zijn dat je modem nu "intraint" ?
Dus de komende dagen telkens zelf de snelheid zo verhoogt dat de verbieding nog stabiel blijft.

Tijdens dat "trainen" -wat een paar dagen kan duren - het modem niet uit/aanzetten
Ok dat weet ik dus niet , bedankt voor de tip zal het aankijken de komende dagen
Reputatie 2
Badge +2
Mocht het na zeg een dag of 5-6 nog niet lekker gaan even telfort bellen, zij kunnen indien nodig de lijn "resetten"
Tot die tijd kan je kijken in je modem bij "actual rate" maar dat wist je al vast wel 🆒
Ik weet nog geen 5 dagen verder maar het blijft bedroevend , ik haal max 37 mb maar meestal is het 23 mb .
Ik betwijfel of ik ooit in de buurt kom van 80 mb , kan webcare dit niet oppakken ? Bellen is geen optie ik wil geen 20 minuten in de wacht staan
Reputatie 8
Badge +16
@Joseph

Upload zal nooit 80Mbps worden, je hebt een 80/8 pakket en je krijgt 107/33 wat ruimschoots meer is als je abonnement. En meten doe je met een netwerkkabel, niet met een wifi verbinding. Je Wifi kaart is in dit geval de beperkende factor.
Reputatie 2
Badge +2
Als ik zo de bijlage lees dan zou je de snelheid al wat hoger moeten zijn.
Het kan zijn mat mede forum leden wat meer uit dat plaatje kunnen halen en aangeven waarom het zolang duurt.

Ik heb nog even op het internet rondgekeken en soms is er zelfs sprake van een intrain periode van 3-4 weken, lijk mij wel erg lang

zelf heb ik deze gegevens bij mijn 40 MB abonnement, puur ter info
Reputatie 2
Badge +2
Om de een of ander reden is de bijlage onleesbaar , ik probeer het straks nog eens
Reputatie 2
Badge +2
@Joseph , plaatje gaat niet lukken

@ Tuut-Tuut ik had niet in de gaten dat de snelheid / verbinding via wifi gaat :S
Zojuist getest met kabel 94 mb download ..20 mb upload dat is meer dan goed maar met wifi haal ik dezelfde download snelheid als mijn 30 mb abonnement , dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
Op plaatje stond actuale rate inderdaad 107/33 mb
Reputatie 8
Badge +16
Je Wi-Fi adapter zal de beperkende factor zijn.
Op mijn iPad en telefoon kom ik ook niet hoger dan 30 mb , wat je wil zeggen is dat dit het is ? Sneller gaat niet met wifi ? Had ik graag eerder geweten want met wifi zit er niet veel verschil tussen een 30 mb abonnement of 80 mb, alleen de upload is aanzienlijk sneller
Reputatie 8
Badge +16
Dat klopt, alleen een iPad met 5Ghz ondersteuning en een ander modem/router met een 5Ghz Wi-Fi signaal zal je meer snelheid geven.