beantwoord

Upgrade internet snelheid duurt langer dan opzegtermijn?

Reputatie 1
Hoi, ik heb Zondag 9 april 100mbit "besteld" als upgrade.. Nu staat er duidelijk dat ik maar 14 dagen heb om het te kunnen annuleren.

Ik heb mijn twijfels of ik wel de 90mbit kan halen via koper.. Ik heb dus 2x gebeld met de klantenservice wanneer ik de upgrade ga krijgen. Nu werd mij aangegeven ik heb al het "correcte" modem en er hoeft niemand iets te veranderen in de wijk. Nou goed, wanneer word het geregeld dan? Ja het word 25 April omgezet... ehh dat duurt best lang voor alleen een aanpassing in het modem? Volgende vraag, tot wanneer kan ik annuleren? Nou dat is 24 April.

Dit vind ik nogal vreemd, ik kan dus niet eens testen of ik wel de correcte snelheid ga halen met het nieuwe abbo? Daarom maak ik nu dus voor de zekerheid ook dit topic aan zodat er bewijs is dat ik niet eens tijd heb om het te testen. Mooier zou zijn dat het eerder geregeld kan worden!
icon

Beste antwoord door Franzki 13 april 2017, 13:21

De bedenktijd van 14 dagen is de wettelijke termijn die je hebt om de overeenkomst te annuleren. Deze is niet bedoeld als testperiode.

Daarnaast mag je er vanuit gaan dat je de snelheid gaat halen. En anders is Telfort meestal niet te beroerd om het abonnement terug te zetten als het onverhoopt toch niet de verwachte snelheid brengt.

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Via onderstaande link kun je precies zien welke snelheid op je adres haalbaar is

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Je kan daarnaast ook nog de Telfort postcode check doen. Dan heb je 2 opgaves.
Reputatie 1
Zucht, dus jullie denken dat wat je op je scherm ziet ook echt zeker klopt? Als jij bijvoorbeeld Ziggo hebt en je hebt een verotte groene kabel haal jij geen goede snelheden en valt bijvoorbeeld je verbinding weg.

Er kunnen dus meerdere dingen zijn die effect hebben op de snelheden. Ook kan ik misschien wel 90mbit halen maar heb ik niet veel aan als de lijn begint te klapperen...

Maar goed, stel ik bestel kleren vandaag en ik ontvang ze na 2 weken en ik heb maar 1 week(vanaf bestel datum) de tijd om te passen.. klinkt niet echt logisch?
Reputatie 8
Badge +16
De bedenktijd van 14 dagen is de wettelijke termijn die je hebt om de overeenkomst te annuleren. Deze is niet bedoeld als testperiode.

Daarnaast mag je er vanuit gaan dat je de snelheid gaat halen. En anders is Telfort meestal niet te beroerd om het abonnement terug te zetten als het onverhoopt toch niet de verwachte snelheid brengt.
Reputatie 1
Oke, dat klinkt dan inderdaad logisch.. Dan hoop ik maar dat ik die 90 ga halen (staat op beide pagina's met mijn postcode) en zo niet, dat ze het dan eventueel kunnen terug draaien.
Oke, dat klinkt dan inderdaad logisch.. Dan hoop ik maar dat ik die 90 ga halen (staat op beide pagina's met mijn postcode) en zo niet, dat ze het dan eventueel kunnen terug draaien.

Ze gaan het niet terugdraaien. Als je die 90 Mb/s niet haalt gaat Telfort zorgen dat je die wel haalt.
Reputatie 8
Badge +16
In het verleden heb ik wel eens gezien dat Telfort het abonnement terug zette als de snelheid van het duurdere abonnement niet gehaald werd. Maar in principe mag je er vanuit gaan dat de postcodecheck gewoon klopt.
Reputatie 1
Nou, te vroeg druk gemaakt.. dit vind ik zeer netjes!
http://www.speedtest.net/result/6246999096.png
Fijn!
En leuk dat je het even terugkoppeld! 🆒

Reageer