Upgrade besteld, maar krijg ook ongevraagd Interactieve TV

• 30 maart 2016
  • 3 reacties
  • 450 keer bekeken

Badge
Goed ik heb Ineternet plus die netjes intraind op 32mbit down en 3mbit up (attainable 44mbit down, 8mbit up), je besteld een internet standaard (40mbit) zonder TV. Je krijgt na een week een brief dat "gelijk met het bestellen van Telfort Interactieve TV, zet Telfort uw abbonemenet om naar een verbeterd netwerk". Nu ben ik hem kwijt, ik heb geen interactieve TV besteld en dat wil ik ook niet. Mijn huidige VDSL verbinding heeft genoeg headroom om de nieuwe snelheid te kunnen leveren, dus vanwaar om het omzetten. De vraag is dan ook wat gaat er hier mis?

3 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi pdb77! Goed dat je een upgrade hebt gedaan! Sneller is immers altijd beter. 🙂 Wat betreft de 'aanvraag' voor Interactieve TV: ik denk dat jouw lijn alleen gereed wordt gemaakt voor Interactieve TV. Je krijgt het dus niet daadwerkelijk. Er wordt bijvoorbeeld een vlan ingericht zodat áls je Interactieve TV zou gaan aanvragen, dit gemakkelijker en sneller werkt. Ik weet dit helaas niet helemaal zeker, maar niets in mijn systemen wijst erop dat je ook daadwerkelijk ontvangers toegestuurd krijgt en je dus 'gedwongen' Interactieve TV' af zou gaan nemen. Wat de omzetting zélf aangaat: je wordt omgezet naar een ander netwerk met een ander lijntype die in de toekomst hogere snelheden aankan. Ik zal de status hoe dan ook voor je in de gaten blijven houden zodat je niet onverhoopt voor verrassingen komt te staan.
Badge
Right,

Ik ben gisteren omgezet op vermoedelijk een platform met vectoring. DLM is nog bezig ik ben van profiel 8b naar 17a gegaan, de attainable download is een procenf of 10 gestegen naar 48mbit, de attainable upload is verdrievoudigd naar 23mbit. Benieuwd wat de DLM er nog meer uit weet te persen
Reputatie 8
Badge +2
Hi pdb77. De lijn is uitsluitend omgezet naar een variant waar je ook Interactieve TV op kunt bestellen. Het lijntype is nog steeds VDSL2. Inmiddels is de snelheid naar 42Mb/s gestegen 🙂

Reageer