beantwoord

Twee huisadressen, één internetkabel, maar wel twee verschillende abonnementen?

• 20 april 2016
  • 20 reacties
  • 2841 keer bekeken

Reputatie 1
Ik zal de situatie zo duidelijk mogelijk proberen toe te lichten. Ik woon in een oud jaren 30 pand waar de onder en de bovenverdieping zijn opgesplitst in 2 verschillende adressen; namelijk een 35 en een 35B. Op dit moment maken beide adressen gebruik van hetzelfde internet en tv abonnement van Ziggo. Nu is het zo dat bij de 1 het prima werkt en bij de ander heel slecht. De ander dat ben ik in dit verhaal. Daarom heb ik besloten dat ik naar een andere aanbieder wil. Ik zou erg graag naar telfort willen.

Het volgende probleem is daar: Ik wil graag naar telfort glasvezel alles in 1. Dit is alleen nog niet volledig aangesloten, omdat er blijkbaar beton in mijn tuin zou liggen. Voordat het duidelijk is of het wel of niet mogelijk is zijn we waarschijnlijk 3 maanden verder, omdat er eerst een haalbaarheidsonderzoek moet worden gedaan door reggefiber. Maar ik wil niet nog 3 maanden aan slecht tv en internet van ziggo vastzitten en daarom zou ik alvast graag over willen gaan naar telfort alles in 1.

En dan komen we bij het volgende probleem: Omdat dit pand destijds ooit één woning is geweest, ligt er nu ook maar 1 internetkabel naar binnen. Nu is mijn vraag of er eigenlijk wel twee verschillende abonnementen mogelijk zijn, omdat er maar 1 internetkabel ligt en mocht dit wel mogelijk zijn: Hoe moet dit dan?
Dus dan zou het er zou uit moeten komen zien: Ik naar telfort, mijn bovenburen gaan naar ziggo, maar we hebben maar 1 kabel???

Help Help, want ik wil echt van Ziggo af!:?
icon

Beste antwoord door Miss-2653 17 mei 2016, 17:49

Hallo allemaal,

Inmiddels weer contact gehad met telfort glasvezel en met Reggefiber zelf. Bleek dat Telfort 'vergeten' was om mij om meer info te vragen... Dus nu zijn we onnodig een maand verder, waar ik vreselijk van baal.

Maaaar... De huisbaas heeft de bestrating uit de voortuin gehaald en nu blijkt het beton toch niet zo groot te zijn als gedacht en helemaal niet zo dik.. Dus.. Ze kunnen er met de glasvezel kabel gewoon onder door. We hebben de bestratingen en de greppel zo laten liggen dat ze het zo aan kunnen leggen.

Denk dat het zo wel moet lukken. Afgelopen week toch een zeer ontevreden mail gestuurd naar telfort dat het onnodig zo lang heeft geduurd, doordat zij vergeten waren mij om meer info te vragen. Ook rechtstreeks de mail met verzoek tot aansluiting naar Reggefiber gestuurd. Afgelopen vrijdag van telfort te horen gekregen dat ze de order verstuurd hadden naar reggefiber en dat ze nu z.s.m. mij aan de diensten zouden aansluiten... maar ja.. wat is bij hun z.s.m.?? Zal waarschijnlijk nog wel eens minimaal 4 weken gaan duren ben ik bang..... Maar we zijn gelukkig een aantal stappen verder!!

Groeten!!
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Nee, je hebt 2 kabels, Ziggo gaat over een COAX kabel en Telfort levert over een telefoonlijn, daar zit dus duidelijk een verschil.
Wat geeft http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ op jouw adres, staan er 2 mogelijkheden vernoemt of is het maar 1 adres
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb begrepen dat Telfort twee DSL-abonnementen kan leveren over 1 koperverbinding, uiteraard op voorwaarde dat er twee aderparen aanwezig zijn...
Reputatie 8
Het volgende probleem is daar: Ik wil graag naar telfort glasvezel alles in 1. Dit is alleen nog niet volledig aangesloten, omdat er blijkbaar beton in mijn tuin zou liggen. Voordat het duidelijk is of het wel of niet mogelijk is zijn we waarschijnlijk 3 maanden verder, omdat er eerst een haalbaarheidsonderzoek moet worden gedaan door reggefiber.
Er moet een greppeltje gegraven worden van 60 cm diepte, pakweg 25 cm breed van straat naar je woning.
Kun je dat niet beter zelf regelen met een paar sterke jongens uit de buurt die het beton er uit hakken?
Is het probleem van "haalbaarheidsonderzoek" meteen van de baan en kun je meer vaart zetten achter die glasvezel aansluiting. Dat is echt allemaal zoveel prettiger dan met "koper" een internet connectie.

Of heeft het "haalbaarheidsonderzoek" alleen betrekking op overgang naar glasvezel voor de hele wijk waar 30% van de huishoudens moet kiezen voor glasvezel?
Reputatie 1
Nee, je hebt 2 kabels, Ziggo gaat over een COAX kabel en Telfort levert over een telefoonlijn, daar zit dus duidelijk een verschil.
Wat geeft http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ op jouw adres, staan er 2 mogelijkheden vernoemt of is het maar 1 adres

Er zijn twee adressen mogelijk. 35 en 35B

Toch zie ik dat er maar 1 kabel binnenkomt. De huisbaas bevestigt dit ook.
Reputatie 1
Het volgende probleem is daar: Ik wil graag naar telfort glasvezel alles in 1. Dit is alleen nog niet volledig aangesloten, omdat er blijkbaar beton in mijn tuin zou liggen. Voordat het duidelijk is of het wel of niet mogelijk is zijn we waarschijnlijk 3 maanden verder, omdat er eerst een haalbaarheidsonderzoek moet worden gedaan door reggefiber.
Er moet een greppeltje gegraven worden van 60 cm diepte, pakweg 25 cm breed van straat naar je woning.
Kun je dat niet beter zelf regelen met een paar sterke jongens uit de buurt die het beton er uit hakken?
Is het probleem van "haalbaarheidsonderzoek" meteen van de baan en kun je meer vaart zetten achter die glasvezel aansluiting. Dat is echt allemaal zoveel prettiger dan met "koper" een internet connectie.

Of heeft het "haalbaarheidsonderzoek" alleen betrekking op overgang naar glasvezel voor de hele wijk waar 30% van de huishoudens moet kiezen voor glasvezel?

Het haalbaarheidsonderzoek heeft alleen betrekking op mij. Ze hebben in 2010 deze kant van de straat aangesloten op glasvezel. Ze zijn bij mij gestopt, omdat er dus beton in de tuin ligt. Het lijkt me niet nodig zo veel te graven. De drempel is van beton en het lijkt mij een kwestie van om de drempel heen en dan naar binnen. Maar reggefiber heeft hier minstens 4 weken voor nodig om daar over na te denken. Ik ga het liefste gister nog over dan vandaag, want mijn huidige internet is echt een drama.
Reputatie 1
Ik heb begrepen dat Telfort twee DSL-abonnementen kan leveren over 1 koperverbinding, uiteraard op voorwaarde dat er twee aderparen aanwezig zijn...

Hoe kan ik zien dat er 2 aderparen binnenkomen??
Reputatie 8
Badge +19

Op deze beschikbaarhiedspagina van KPN.
Als hier een snelheid staat bij Bonding dan zijn er twee aderparen beschikbaar.
Tevens kan je zien wat je haalbare snelheid wordt met DSL.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 1

Op deze beschikbaarhiedspagina van KPN.
Als hier een snelheid staat bij Bonding dan zijn er twee aderparen beschikbaar.
Tevens kan je zien wat je haalbare snelheid wordt met DSL.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Hier staat geen snelheid bij.. helaas.. Het lijkt alsof er dus geen oplossing bestaat... 😞
Reputatie 8
Staat er wel bij dat Bonding mogelijk is?
Dat betekent per definitie twee aparte telefoonlijntjes op je adres.
Reputatie 1
Staat er wel bij dat Bonding mogelijk is?
Dat betekent per definitie twee aparte telefoonlijntjes op je adres.

Nee, er staat verder niks bij..

Nu had ik net mijn huisbaas aan de lijn. Die zegt dat er een koperverbinding is en een internetkabel van Ziggo ligt. (Hij heeft gebeld met KPN.) Mocht deze koperverbinding niet meer werken, zouden ze een gratis monteur sturen om dit te herstellen, maaar dat zegt KPN en Telfort heeft hierover niet gesproken.

Toch zou ik het liefste zo snel mogelijk overgaan naar glasvezel. Zijn er ook manieren om dit haalbaarheidstraject te versnellen?? Ik ben zelf wel bereid om de stoep alvast open te trekken, maar zij zullen toch echt de bekabeling aan moeten leggen. Iemand die weet hoe dit traject versneld kan worden????
Reputatie 8
Badge +19
Als er bij Bonding niets staat dan wil dat zeggen dat het tweede aderpaar in de centrale niet is aangesloten, of niet beschikbaar (meer) is.
Het is dan wel mogelijk dat er in je ISRA-punt twee aderparen aanwezig zijn, maar die zijn dus 'loos'...
Reputatie 8
Badge +2
Hi Miss! Wat een verhaal zeg. Ook ik kan me indenken dat je graag van je huidige verbinding af wilt in deze situatie. Echter kan er aan de aanleg van Glasvezel niet veel bespoedigd worden, zeker niet als je zelf al aangeeft dat er wat 'beren op de weg staan'. Wat betreft de aanleg voor ADSL: dit kan Telfort voor je in gang zetten. Een aanleg voor ADSL kán zomaar binnen tien werkdagen gerealiseerd zijn, afhankelijk van de mogelijkheden op locatie. Indien er in het deel van het pand waar jij in woont geen aansluiting aanwezig is, kan KPN deze voor jou in orde maken. Hiervoor kan er kosteloos een monteur op locatie komen om de situatie te beoordelen en deze kan vooraf zeggen wat er gedaan moet worden om het orde te maken. Het is echter goed mogelijk dat er kosten gepaard gaan met het aanleggen van dit aansluitpunt, maar dit zal de monteur jou op voorhand voorleggen. Indien dit het geval is, mag je de aanvraag uiteraard kosteloos annuleren. Je zult in dat geval dan toch je hoop moeten vestigen op een glasvezelabonnement..
Reputatie 1
Hallo Allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Helaas ben ik inmiddels nog geen steek verder. Er ligt inderdaad een hele plaat beton in de tuin. Wel iets breder dan de alleen de drempel helaas.. Zouden we dit zelf kunnen verwijderen, zouden we dan snel het glasvezelabonnement kunnen krijgen?? Wat denken jullie??
Reputatie 8
Natuurlijk kun je dat veel beter zelf regelen om die betonnen plaat uit de tuin te laten verwijderen.
Misschien is het een oude schuttingplaat? Is eerder hier in de wijk ook wel eens voorgekomen, vanuit slopen oude huizen en nieuwbouw erna. Bleef het water in de tuin staan na een flinke regenbui, omdat het niet in de grond kon trekken.

Reggefiber gaat die plaat er echt niet voor je uit halen. Dat valt echt buiten hun normale werkzaamheden.
Dat was toch het probleem m.b.t. de haalbaarheid? Als die plaat eruit is, en er gewoon een greppeltje gegraven kan worden, dan staat niets meer in de weg om die glasvezel naar je woning alsnog verder te leggen.
Maar om dan maar zomaar de betonplaat te verwijderen zou ik toch afraden zonder overleg met de juiste instanties. Ik denk dat hier veel meer haken en ogen aanzitten dan simpelweg 'zelf verwijderen''. Ik ben er bang voor dat je met die betonplaat in de weg toch aangewezen bent op of Ziggo of Telfort ADSL.

Wat ik me ook afvraag; (Sorry Telfort...) Heb je ziggo al eens gebeld over deze problemen? Dit lees ik zo gauw niet terug 🙂
Reputatie 8
Maar om dan maar zomaar de betonplaat te verwijderen zou ik toch afraden zonder overleg met de juiste instanties.
Hoe dat zo? Het is toch je eigen tuin?
Als je daar een vijvertje in aanlegt of struiken daar neer zet, is het naar eigen inzicht en verantwoordelijkheid.
Als daar toevallig puin in ligt of een betonnen plaat die er niet hoort te liggen. Eruit met die handel !!
Feitelijk is het zo dat als het om een huurwoning gaat, en het lag er al voordat de bewoner het huis betrok je de woningbouwinstantie erop aan kunt spreken om er dat uit te halen!!
Dit soort rotzooi hoort namelijk helemaal niet in een tuin te zitten.
Reputatie 1
Hallo allemaal,

Inmiddels weer contact gehad met telfort glasvezel en met Reggefiber zelf. Bleek dat Telfort 'vergeten' was om mij om meer info te vragen... Dus nu zijn we onnodig een maand verder, waar ik vreselijk van baal.

Maaaar... De huisbaas heeft de bestrating uit de voortuin gehaald en nu blijkt het beton toch niet zo groot te zijn als gedacht en helemaal niet zo dik.. Dus.. Ze kunnen er met de glasvezel kabel gewoon onder door. We hebben de bestratingen en de greppel zo laten liggen dat ze het zo aan kunnen leggen.

Denk dat het zo wel moet lukken. Afgelopen week toch een zeer ontevreden mail gestuurd naar telfort dat het onnodig zo lang heeft geduurd, doordat zij vergeten waren mij om meer info te vragen. Ook rechtstreeks de mail met verzoek tot aansluiting naar Reggefiber gestuurd. Afgelopen vrijdag van telfort te horen gekregen dat ze de order verstuurd hadden naar reggefiber en dat ze nu z.s.m. mij aan de diensten zouden aansluiten... maar ja.. wat is bij hun z.s.m.?? Zal waarschijnlijk nog wel eens minimaal 4 weken gaan duren ben ik bang..... Maar we zijn gelukkig een aantal stappen verder!!

Groeten!!
Reputatie 8
Bedankt voor de terugkoppeling op het punt waar je actief mee bezig bent.
Succes verder.
Reputatie 1
Wat een frustratie dat ‪#‎telfort‬ en ‪#‎reggefiber‬! Hoe moeilijk kan het zijn om mij even aan te sluiten op het glasvezelnetwerk??!! Al bijna 2 maanden bezig om dit voor elkaar te krijgen en nog steeds geen aansluiting.. Mijn geduld is op.. En dat is bijzonder, want ik heb engelengeduld.... En nu tot overmaat van ramp ook nog iemand aan de lijn die niet eens goed Nederlands kan spreken; Hoe moet zo'n iemand mij dan kunnen helpen.. En inmiddels lopen de belkosten weer op.. En word je van #telfort naar #reggefiber gestuurd en natuurlijk weer terug.. Maar nee; Bij niemand gaat het natuurlijk fout... Hopelijk komen jullie nu eindelijk met informatie waar ik wel wat mee kan; namelijk dat jullie me deze week nog aan sluiten en een fikse korting op het abonnement straks?? Dat heeft deze klant inmiddels wel verdiend lijkt me.....

Hoe kan ik hier nou nog vaart achterzetten als ze me constant van het ene bedrijf naar het andere bedrijf sturen...?
Reputatie 8
En nu tot overmaat van ramp ook nog iemand aan de lijn die niet eens goed Nederlands kan spreken;
Mensen "in het veld" die voor Reggefiber de kabels aanleggen zijn vaak van Oost Europese origine (Polen).
Dat heb ik hier in de wijk indertijd ook gezien. Misschien heeft zo iemand met jou een afspraak willen maken omdat die toch in de buurt was??

Maar dat "even" aansluiten??
Het valt natuurlijk wel helemaal buiten de reguliere planning / werkzaamheden die ze indertijd als geheel voor heel de straat/wijk hebben uitgevoerd. Dus men probeert dat nu zo gunstig mogelijk met andere werkzaamheden te combineren. Wel heel vervelend, dat snap ik ook wel.

Aansluiten van de glasvezel tot binnen is een klusje van "Reggefiber".
Als de FTU dan is aangesloten en doorgemeten, staat de glasvezel vrij als "opleverbaar voor internet", en volgt de rest van het traject. Dat verloopt dan weer via Telfort waarbij dan weer een (Reggefiber) monteur moet worden aangestuurd om een patch door te zetten in de glasvezel wijkcentrale aan de module van Telfort. Zo iemand komt niet apart voor één aansluiting maar is altijd een combinatie van een aantal mutaties die bij elkaar opgeteld worden ook van andere providers.
Onderwijl krijg je het internetpakket wel thuis gestuurd, maar moet er nog een Guidion monteur (dus weer een andere club) worden aangestuurd om dat bij je thuis te komen aansluiten en te testen.

Dus "houdt je even vast", verwacht echt niet dat zoiets "deze week" klaar is.

Reageer