Trouwe klanten een beter verlengings aanbod doen?

• 11 december 2012
  • 8 reacties
  • 2503 keer bekeken

Badge
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben vanaf 2007 vaste klant bij Telfort en heb daar nu 2 mobiele abonnementen lopen. Van 1abonnement loopt het contract af per 8-2-2013 en ik verbaas me over het verlengingsaanbod.

Ik heb voor dit contract betaald:

12 maanden
Surf en mail 1000mb: 12,02 en kreeg daar tot vorige maand 5 Euro korting op
sms 25 stuks :1,25 - 0,43 ct
sim 0nly 300 9,43 - 2,58

Dat is nu een totaal van 19,69 Ex Btw = 23,82 Incl BTW.

Gemiddeld over het jaar was dat (door de 9 maanden 5 Euro korting op de internet bundel) een bedrag van 19,29 (uitgaande van 21% BTW gehele jaar)  per maand.

Ik krijg nu een verlengingsaanbod van bij 12 maanden (zelfde periode):

300 minuten voor 8 Euro
100 SMS'jes (25 stuks zijn er schijnbaar niet meer maar daar had ik meer dan voldoende aan)  voor 3 Euro
1000MB voor 15 Euro

Dit komt op een totaal van 26 Euro en is m.i. dus 25,8% meer als wat ik tot nu toe heb betaald.
Als ik dit voor 24 maanden afsluit dan gaat van het totaal nog wel 1 Euro af (300min bundel)

Ik zou daarnaast ook wel weer een nieuwe telefoon willen hebben (sam gal. note2) en die kost bij Telfort 27 Euro per maand bij 24 maanden Lease.
Dan betaal ik over de 24 maanden dus (24mndx27Euro)=648Euro voor de telefoon en (24mndx25Euro)=600 Euro voor het abonnement.

Totaal bij Telfort van 1248 Euro. (ex overname dagwaarde telefoon)

Bij een m.i. dure (maar goede) provider als de KPN kost dit (bij 250 minuten/SmS jes dit is minder maar voor mij ruim voldoende) mij dit via: https://www.studentmobiel.nl/samsung-galaxy-note-2?extras%5B8%5D=211&internet=&name=&plan_id=365&plan_length=24&provider_id=2&renewal=&voice=211#product-provider-tabs

15maanden x25 Euro=375
9 maanden x 10 Euro= 90 (actie tarief)
15 maanden bel bundel (9mnd gratis) x 10 = 150 Euro
Toestel lease 15 mnd a 28 Euro + 9 Maanden 15 Euro= 555 Euro totaal 1170 Euro

Bij T-Mobile kom ik met 300min of sms'jes en onbeperkt internet op 1019,02 incl. eigendom telefoon (daar moet ik 61 Euro voor bijbetalen)

Bij Tele2 kan ik dit ongeveer gelijk afsluiten (300sms'jes of belminuten maar daarentegen wel 1500 mb internet) met een "gratis" telefoon zie hieronder.

Samsung Galaxy Note 2: GRATIS
Tele2 SmartMix 300 2 jaar
300 Belminuten of 300 SMS
Normaal: € 30,- per maand
Actietarief: Gehele contractduur € 24,- per maand
+
Internet: Internet X-Large 1500 MB
Normaal: € 17,50 per maand
Actietarief: 24 maanden € 14,- per maand

dit komt neer op 38 Euro per maand x 24 maanden is 912 Euro. Verschil met Telfort van 336 Euro en het toestel is direct mijn eigendom.

Of bij Ben via https://www.studentmobiel.nl/samsung-galaxy-note-2?internet=&plan_id=&plan_length=12&provider_id=15&renewal=#product-provider-tabs

Voor het toestel moet ik daar bijbetalen 393 Euro en een abonnement van 16,25 per maand 24 maanden lang. Dit is een totaal van 782,76 over 24 maanden (incl 393 voor het toestel) verschil met Telfort van 465 Euro. (37,3 % goedkoper)

Ik ben tevreden over Telfort maar ik hoop toch echt dat er voor mij (en de andere klanten) op korte termijn een ander aanbod komt als het volgende:

Wilt u uw abonnement bij ons verlengen dan mag u als vaste klant 26% meer betalen. En wilt u daarbij ook een telefoon leasen dan betaald u daarvoor 648 Euro (koop prijs los toestel 558 Euro) en dan mag u deze daarna overnemen tegen de dagwaarde? (en ik begrijp best dat leasen een voordeel heeft als je elk jaar een ander toestel zou willen maar het contract is voor 2 jaar, bij 1 jaar is de leaseprijs nog hoger (42 Euro/mnd=504 Euro dus zelfs met een dagwaarde van maar 54 Euro kun je nog beter elk jaar gewoon een nieuw toestel kopen en de "oude" weg gooien))

Zeker in combinatie met een toestel is het verschil mij te groot. Ik hoop dat wellicht Telfort door deze gegevens inziet dat zij t.o.v. de concurrenten zichzelf wel heel hoog in de markt zet en dat zij hier wat aan gaan doen. Het is ten slotte makkelijker om een bestaande klant te houden als een nieuwe te vinden.

Verder hoop ik natuurlijk op een spoedig en het liefst een positief antwoord met daarin een goed verlengingsaanbod want anders ga ik tot mijn spijt niet verlengen.

Met vriendelijke groet,

Rob

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je hoeft niet te verlengen om van de diensten van telfort gebruik te blijven maken
Reputatie 3
Badge +1
@rmvdmrl,

Welkom op het forum!
Uit jouw bericht maak ik op dat je hier echt werk van hebt gemaakt. Ik waardeer jouw inspanning en vooral jouw feedback over het verlengen. Het is duidelijk dat je het abonnement bij ons wilt verlengen tegen een ander aanbod. Graag zoek ik voor je uit wat ik voor jou kan betekenen. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privebericht kun je deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Denise
Inderdaad. Ik ben al veel langer klant. Sterker nog:  ik heb nog nooit een andere provider gehad dan Telfort en baalde ONTZETTEND toen ik mijn abonnement moest verlengen miv oktober, Al die jaren kon ik gewoon mijn bestaande abonnement verlengen, helaas was die optie weg. Ook ik was aan een nieuwe telefoon toe. Twee jaar geleden betaalde ik daarvoor eenmalig 19 euro bij, nu kost mij die lease bijna evenveel PER MAAND. Absurd.
Uiteindelijk ben ik nu bijna een keer zoveel kwijt per maand dan bij mijn vorige abonnement. En dat in deze tijden. Ik ga ook overstappen.  

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben vanaf 2007 vaste klant bij Telfort en heb daar nu 2 mobiele abonnementen lopen. Van 1abonnement loopt het contract af per 8-2-2013 en ik verbaas me over het verlengingsaanbod.

Ik heb voor dit contract betaald:

12 maanden
Surf en mail 1000mb: 12,02 en kreeg daar tot vorige maand 5 Euro korting op
sms 25 stuks :1,25 - 0,43 ct
sim 0nly 300 9,43 - 2,58

Dat is nu een totaal van 19,69 Ex Btw = 23,82 Incl BTW.

Gemiddeld over het jaar was dat (door de 9 maanden 5 Euro korting op de internet bundel) een bedrag van 19,29 (uitgaande van 21% BTW gehele jaar)  per maand.

Ik krijg nu een verlengingsaanbod van bij 12 maanden (zelfde periode):

300 minuten voor 8 Euro
100 SMS'jes (25 stuks zijn er schijnbaar niet meer maar daar had ik meer dan voldoende aan)  voor 3 Euro
1000MB voor 15 Euro

Dit komt op een totaal van 26 Euro en is m.i. dus 25,8% meer als wat ik tot nu toe heb betaald.
Als ik dit voor 24 maanden afsluit dan gaat van het totaal nog wel 1 Euro af (300min bundel)

Ik zou daarnaast ook wel weer een nieuwe telefoon willen hebben (sam gal. note2) en die kost bij Telfort 27 Euro per maand bij 24 maanden Lease.
Dan betaal ik over de 24 maanden dus (24mndx27Euro)=648Euro voor de telefoon en (24mndx25Euro)=600 Euro voor het abonnement.

Totaal bij Telfort van 1248 Euro. (ex overname dagwaarde telefoon)

Bij een m.i. dure (maar goede) provider als de KPN kost dit (bij 250 minuten/SmS jes dit is minder maar voor mij ruim voldoende) mij dit via: https://www.studentmobiel.nl/samsung-galaxy-note-2?extras%5B8%5D=211&internet=&name=&plan_id=365&plan_length=24&provider_id=2&renewal=&voice=211#product-provider-tabs

15maanden x25 Euro=375
9 maanden x 10 Euro= 90 (actie tarief)
15 maanden bel bundel (9mnd gratis) x 10 = 150 Euro
Toestel lease 15 mnd a 28 Euro + 9 Maanden 15 Euro= 555 Euro totaal 1170 Euro

Bij T-Mobile kom ik met 300min of sms'jes en onbeperkt internet op 1019,02 incl. eigendom telefoon (daar moet ik 61 Euro voor bijbetalen)

Bij Tele2 kan ik dit ongeveer gelijk afsluiten (300sms'jes of belminuten maar daarentegen wel 1500 mb internet) met een "gratis" telefoon zie hieronder.

Samsung Galaxy Note 2: GRATIS
Tele2 SmartMix 300 2 jaar
300 Belminuten of 300 SMS
Normaal: € 30,- per maand
Actietarief: Gehele contractduur € 24,- per maand
+
Internet: Internet X-Large 1500 MB
Normaal: € 17,50 per maand
Actietarief: 24 maanden € 14,- per maand

dit komt neer op 38 Euro per maand x 24 maanden is 912 Euro. Verschil met Telfort van 336 Euro en het toestel is direct mijn eigendom.

Of bij Ben via https://www.studentmobiel.nl/samsung-galaxy-note-2?internet=&plan_id=&plan_length=12&provider_id=15&renewal=#product-provider-tabs

Voor het toestel moet ik daar bijbetalen 393 Euro en een abonnement van 16,25 per maand 24 maanden lang. Dit is een totaal van 782,76 over 24 maanden (incl 393 voor het toestel) verschil met Telfort van 465 Euro. (37,3 % goedkoper)

Ik ben tevreden over Telfort maar ik hoop toch echt dat er voor mij (en de andere klanten) op korte termijn een ander aanbod komt als het volgende:

Wilt u uw abonnement bij ons verlengen dan mag u als vaste klant 26% meer betalen. En wilt u daarbij ook een telefoon leasen dan betaald u daarvoor 648 Euro (koop prijs los toestel 558 Euro) en dan mag u deze daarna overnemen tegen de dagwaarde? (en ik begrijp best dat leasen een voordeel heeft als je elk jaar een ander toestel zou willen maar het contract is voor 2 jaar, bij 1 jaar is de leaseprijs nog hoger (42 Euro/mnd=504 Euro dus zelfs met een dagwaarde van maar 54 Euro kun je nog beter elk jaar gewoon een nieuw toestel kopen en de "oude" weg gooien))

Zeker in combinatie met een toestel is het verschil mij te groot. Ik hoop dat wellicht Telfort door deze gegevens inziet dat zij t.o.v. de concurrenten zichzelf wel heel hoog in de markt zet en dat zij hier wat aan gaan doen. Het is ten slotte makkelijker om een bestaande klant te houden als een nieuwe te vinden.

Verder hoop ik natuurlijk op een spoedig en het liefst een positief antwoord met daarin een goed verlengingsaanbod want anders ga ik tot mijn spijt niet verlengen.

Met vriendelijke groet,

Rob
Ik heb een mooi aanbod gekregen van een andere provider en denk er serieus over na om over te stappen.
Ik twijfel nog omdat ik al een aantal jaar bij Telfort klant ben en ook voordelen zie.
Momenteel heb ik een Sim only abb, kan mijn minuten en smsjes nog een maand meenemen en heb nog onbeperkt dataverbruik.

Mijn vraag is nu:
Mijn contract moet per januari weer verlengd worden, raak ik deze voordelen dan kwijt omdat het contract dan verlengd wordt of blijven deze zoals het is.
Ik vind dit belangrijk om te weten zodat ik dit mee kan laten wegen in mijn keuze om over te stappen of niet.
Ik heb een mooi aanbod gekregen van een andere provider en denk er serieus over na om over te stappen.
Ik twijfel nog omdat ik al een aantal jaar bij Telfort klant ben en ook voordelen zie.
Momenteel heb ik een Sim only abb, kan mijn minuten en smsjes nog een maand meenemen en heb nog onbeperkt dataverbruik.

Mijn vraag is nu:
Mijn contract moet per januari weer verlengd worden, raak ik deze voordelen dan kwijt omdat het contract dan verlengd wordt of blijven deze zoals het is.
Ik vind dit belangrijk om te weten zodat ik dit mee kan laten wegen in mijn keuze om over te stappen of niet.
Reputatie 8
Badge +17

Mijn vraag is nu:

Je bestaande abo loopt gewoon door met dezelfde voordeeltjes en de enige verandering is dat je dan je abo per mbaand kunt opzeggen
ik zit eigenlijk met hetzelfde, sim only dan, de abbonementen voor nieuwe klanten zijn ook stuk voordeliger dan de opties die ik te zien krijg in verlengen in mijn telfort! wel jammer je zou toch denken dat je als bestaande klant minimaal dezelfde voordelen zou mogen hebben?
Badge +2
Jamie; per klant verschilt het of de prijzen/voorwaarden gelijk blijven of niet, dit kan je het beste na laten gaan via klantenservice, winkel of persoonlijk bericht (dit laatste pas op aangeven van de Telfort webcare). Tip is nog wel dat in de winkel soms een iets lagere prijs geldt voor de verlengende klanten dan de MijnTelfort omgeving. M.b.t. het losse Lease-bedrag zijn er geen verschillen.

Pinguin; als verlengende klant kan je 100% gebruik maken van dezelfde acties als nieuwe klanten zodra je zelf aan verlengen toe bent, soms heb je nog extra voordeel.

Reageer