Telfort simkaart doet het niet in mijn toestel

• 18 mei 2013
  • 5 reacties
  • 2575 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb een abbonement van Telfort aangevraagd, en die zou gisteren  ingaan. Ik had eerst prepaid van Vodafone. Ik heb gekozen voor nummerbehoud. Ik heb een sms gekregen dat de aanvraag voor nummerbehoud gelukt was. Ook kreeg ik een bericht dat ik dan gisteren tijdelijk onbereikbaar kan zijn van 9.00 tot 17.30.  Gisteren was mijn oude simkaart ongeldig geworden, zoals gezegd. Dus ik deed mijn nieuwe (van Telfort) erin, maar ik kan niets. Ik kan niet bellen en niet gebeld worden, zelfde geldt voor sms. En dat terwijl het al lang 17.30 is geweest. Wel kan ik op internet met wifi, whatsappen lukt gewoon. Als ik mijn telefoon aan zet staat er dat het netwerk vergrendeld is. Ik moet dan een code invullen om te ontgrendelen. Maar welke code?? Ik kan dan ook voor de optie 'uitzetten' kiezen. Als ik dat doe kan ik gewoon vanalles op mijn telefoon doen, dus op internet met wifi, enz. Maar niet smsen en bellen. Dan staat er dat het netwerk niet beschikbaar is. Wat moet ik nu? Mijn telefoon is gewoon simlockvrij. Kan iemand mij helpen?Ik heb na het ontgrendelen al geprobeerd om handmatig netwerk te selecteren. Maar ik weet niet zeker hoe dat moet. Wat ik deed is: instellingen, draadloos en netwerken, mobiele netwerken, netwerkoperators, netwerken zoeken, NL KPN aanklikken. Dan komt er te staan 'Registreren op NL KPN'. Vervolgens moet ik heel lang wachten, en dan komt er opeens: kan niet verbinden met het netwerk, probeer opnieuw. Dat heb ik dus al meerdere keren geprobeerd. Ik heb ook al geprobeerd om de simkaart in een ander toestel te doen. Dan heb ik wel toegang. Dus het ligt aan mijn toestel waarschijnlijk, maar ik heb geen idee wat er mis is. Kan iemand mij helpen?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoeveel topics wil je hier over openen of in andere topics reageren?
Wat je nu doet is tegen de huisregels van het forum.

Ik heb je ergens een reactie gegeven...
Je kan beter doorgaan en blijven reageren in je eerste topic
https://forum.telfort.nl/nieuw-contract-verlengen-nummerbehoud-258/problemen-netwerk-na-overstap-op-telfort-nummerbehoud-34220/
edit, verkeerde topic
edit, verkeerde topic
Reputatie 3
Badge +1
@Gera92,

Het is niet nodig om meerdere topics te openen voor hetzelfde probleem.
Ik heb gereageerd in jouw andere topic.

Ik sluit hierbij het topic.

Denise